Annons:
Etikettoperativsystem
Läst 2723 ggr
Razzora
2014-07-18 17:10

Inga fler Android telefoner från Nokia

Nu när Microsoft håller på och minska arbetskraften så blir Nokia lidande, som ni vet så köpte Microsoft för ett tag sedan Nokias mobilavdelning. Nu verkar det som om 12500 av de anställda får gå. Men även de mobiler som skulle komma med android kommer att slopas. Många utav oss blev ju väldigt snopna när Nokia annonserade att de skulle släppa budget-telefoner med android operativsystemet istället för Windows Phone. Men nu verkar det vara som om de telefoner om skulle ha varit med android nu kommer istället att ha Windows egna operativsystem. Läs mer: http://www.swedroid.se/microsoft-slopar-nokias-androidtelefoner/

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
bamse6311
2014-07-18 18:43
#1

Inte egentligen så konstigt.

Microsoft vill ju få ut sitt Win OS i lurarna.
Vem vet, så småningom kanske lurarna kommer att heta Microsoft och inte Nokia.
(Dock så kommer de väl näppeligen att döpa dem till iMicrosoft 😂).

Microsoft kämpar ju i uppförsbacke med sitt OS för både telefoner och plattor och deras Win8 hade ju en riktigt lång uppförsbacke för även för datorer.

Redan från början när de presenterade sitt OS för både datorer, telefoner och plattor så tänkte att de ville göra det som Apple har lyckats med.

Ett system (OS) som funkar för både datorer, plattor och telefoner.

Att nu Microsoft därför inte tänker lägga Android i fler lurar är egentligen inte så konstigt.

Ponera att Apple skulle få för sig att lägga Android i vissa lurar och paddor, det hade ju liksom blivit helt fel.

Nåväl, det här är bara mina tankar om detta och som gammal (bokstavligt talat😃) marknadsekonom så förstår jag Microsoft i det här läget.

Bästa hälsningar,
Bertil

Razzora
2014-07-18 19:07
#2

Jag tycker inte heller att det är särskilt konstigt att de byter ut OS:et, men när de ändå hade sagt att vissa modeller i X-serien skulle vara Android så kanske de skulle lansera dom så som de har sagt. Men visst är det som du säger Bertil att Windows har haft lite små problem med att få ut sitt OS till gemene man. Inte för t det är dåligt. Men man vet ju att man kan få strul eftersom det är Windows. Även om jag mer än gärna hade testat en telefon med Windows Phone så känner jag att det för mig inte riktigt är dax ännu…

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

kissidor
2014-07-18 19:08
#3

tja detta var ju inte så förvånande men ändå lite tråkigt (dvs att androidsatsningen upphör - det med att 12500 personer får sparken var naturligtvis snarare mycket tråkigt) - även om nokias androidtelefoner ändå inte var "riktiga" androidtelefoner, de hade ju inte google apps osv. men vi är nog många som med lite vemod minns våra högt älskade nokiatelefoner från den tiden det begav sig…

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-07-18 19:14
#4

Ja visst är det trist att så många förlorar sina jobb. Tycker att det verkar vara svårt att både få behålla och hitta nya jobb nu förtiden.
Men visst minns jag väldigt nostalgiskt min första och faktiskt enda Nokia lur 3210  Den var så bra att jag använde den i nästan 6 år innan batteriet var så dåligt och skärmen började ge med sig.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bamse6311
2014-07-19 02:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Visst minns vi alla våra gamla Nokialurar.

Jag har en gammal 6210 som fortfarande fungerar som om den vore ny.

När jag åker till Egypten som jag gör lite då och då så har jag alltid två lurar med mig.

Dels så har jag alltid min senaste lur och dels så har jag alltid också alltid min gamla 6210:a

Min moderna lur använder jag alltid på hotellet så att jag kan surfa och så vidare och har den med även när jag är ute i "säkra" områden.

Min 6210:a har jag med mig när jag skall i områden där det eventuellet kan finnas risk för stöld/rån.

Nåväl, nu har det aldrig inträffat att jag blivit utsatt för varken stöld eller rån men om det nu skulle inträffa så är det ju ingen större förlust med min gamla 6210:a.

Nu skall jag inte överdriva detta då det i Egypten inte är så vanligt med stöld men trots allt så är det ett land där detta händer lite då och då.

Detta i synnerhet om man ger sig ut i de gamla stadsdelar där turister inte normalt befinner sig.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2014-07-19 08:24
#6

6210 hade jag också - vilken  lur 😍! det dröjde länge innan man började sukta efter nåt annat, men sen kunde jag inte motstå 8210, vilken liten goding det var ❤️😃!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Cessy
2014-07-19 10:53
#7

Jag hade en 3210 som tjänade mig väl i många år o när den la av så övertog jag svärmors nya 8210. Den hade jag nog dock bara i 1 år innan den började krångla o jag köpte mig en rooooooosa samsung o det var den sämsta telefon jag någonsin ägt 😕Nå trist faktiskt att de gör såhär mot Nokia o mot så många människor.😕

bamse6311
2014-07-19 20:44
#8

Vad det gäller Samsung så vare sig roooooosa  😃eller annan färg så har jag faktiskt aldrig ägt en Samsung.

Jag var dock på vippen en gång att köpa en SGS2 men det blev en HTC istället.

Som en del här kanske har noterat så är/var jag en HTC-nörd .

Innan dess så var det bara Ericsson som gällde för min del och många av dem har jag fortfarande kvar i byrålådan 😂.

Flera av dess fungerar fortfarande helt utmärkt om man nu skulle nöja sig med de prestanda dom de då hade 😂

På tal om nörderi så är det för min del numera som så att jag inte ett enda skvatt bryr mig om varumärket på luren utan köper den/de som ger mig mest valuta för pengarna och uppfyller de krav på prestanda som jag har behov av.

(En liten lapsus dock, "visst fan" skulle jag vilja ha en M8 om jag dels hade pengarna och dels att de satte in en ordentlig kamera i den, men även med nuvarande kamera så hade jag nog köpt en M8 om plånboken hade tillåtit en sådan utsvävning 🤓)

Bästa hälsningar,
Bertil

Razzora
2014-07-22 00:19
#9

wow, och jag som knappt minns hur 8210 såg ut (var faktiskt tvungen att googla på det    ;) )Jag hoppade faktikt från min Nokia 3210 till Siemens S60, haha

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: