Annons:
Etiketthårdvara
Läst 2429 ggr
[Jens]
2014-11-29 09:39

iPhone 6 är bäst enligt Wall Street Journal

Om Wall Street Journal får bestämma så är iPhone 6 den bästa mobilen idag.

http://online.wsj.com/articles/the-best-smartphones-you-can-buy-right-now-1416946647

Annons:
kissidor
2014-11-29 10:15
#1

synd att det var kameran som var helt och hållet avgörande för den journalisten som gjort denna rankning, för mig som inte sätter den i första rummet så hade det varit intressantare att se den gjord med lika vikt på fler faktorer. men det ytterst lilla hon öht skriver om nånting annat än kameror låter vettigt 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
2014-11-29 10:26
#2

Bästa androidlur är Moto X ? Har hört så lite om just den telefonen så det var en överraskning för mig men nu är det USA och Wall Street Journal och de vet ju inte alltid bäst. 😉

[Jens]
2014-11-29 10:28
#3

Glömde skriva om kameran. Själv så tycker jag kameran i mobilen är en av de viktigaste sakerna för jag tar otroligt mycket bilder med mobilen.

kissidor
2014-11-29 10:54
#4

moto x är mycket välkänd bland även svenska androidvänner, men tyvärr är inte sverige en marknad som motorola funnit intressant så den går bara att få tag i genom gråimport här, därför du inte hört så mycket om den antar jag.

men det är många av oss androidnördar som är riktigt sjuka på den, den ses av många som ett lite behändigare alternativ till nexus 6. moto x i sin första upplaga som kom förra året hyllades för att de hade valt att gå med - med androidmått mätt - medelmåttig hårdvara men exceptionellt väloptimerad mjukvara, vilket gjorde den till en av de absolut snabbaste och flytigaste androidlurarna från det året i praktiken. i årets modell så har de dessutom fläskat på hårdvaran så ja, jag skulle inte ha något emot den 🙂

jag fotar nästan ingenting, bara typ ölburkspyramider för att messa till släkt och vänner på fredagarna och sådär 😃. därför är m8:ans kamera inte bara god nog utan rentav väldigt lämplig för mig 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
2014-11-29 11:03
#5

Aha… 

Vi håller på att titta igenom anbuden som vi har fått angående ny telefonleverantör på jobbet och vi ( jag och två till) har valt ett företag som ser väldigt bra ut och har mycket bra priser. Ska tänka på vad de tar för priser för en MotoX för det kan vara ett alternativ som vi kan kanske köra med.

kissidor
2014-11-29 11:17
#6

ooohhh vad nyfiken jag blir - men jag förstår att det är en hemlis. men du kan väl berätta efter att det är klart vilket det blev iaf 🙂? men som sagt då motorola mobil inte finns i sverige så kanske det inte vore ett så lämpligt val för en offentlig beställare dock, kan ju bli jobbigt med service och support. 

vore kul om vårt moderbolags inköpsavdelning kunde tänka i nya banor nån gång och iaf överväga nånting annat än samsung. inte för att jag har nåt emot min note 3 visserligen, men i icke-phablet-formatet finns det ju bättre alternativ än samsung.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Jens]
2014-11-29 11:24
#7

Det är som du misstänkte att det är sekretessbelagt än så länge men när det är klart så kan jag berätta. =)

Ja, det där med valet av telefon till kunderna är för tillfället iPhone och Samsung och i viss mån HTC. Lite tröttsamt och jag ska försöka få de andra att tänka om lite och välja andra alternativ också. Självklart får kunderna välja vilken mobil som helst om de så önskar men i vår webbshop så finns det bara iPhone, Samsung att välja emellan.

kissidor
2014-11-29 11:49
#8

vi får inte ens välja nåt annat - vill man prompt ha nåt annat än de tre samsung-modellerna som erbjuds (fn s4+, note 3, xcover 2 - de uppdaterar inte urvalet så värst ofta heller, i princip bara så ofta som de är illa tvungna för att samsung slutar tillverka modellen ifråga) så får man köpa och betala det själv, då kan man på nåder få använda företagets sim-kort i den.

vi har ju så värdelösa abonnemang också, bara 0,5GB surf/mån och inga fria sms - så för mig är det inte tal om att använda bara tjänstetelefonen som väldigt många andra gör, jag har min egen parallellt. skulle jag bara ha jobbtelefonen även för privat bruk skulle jag kosta på mig att köpa den telefon jag ville ha, men nu är jag inte intresserad av att hålla företaget med jobbtelefon. möjligen kan jag tänka mig när jag byter privat men fortfarande är förtjust i min gamla och har lite svårt att släppa den att låta den få bli jobbtelefon bara för att få ha kvar den också. men som sagt note 3 är ju en helt ok jobbtelefon föralldel.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
2014-11-29 12:21
#9

Jag gör som du att ha en privat och en jobbmobil men vår datamängd är på 20 GB så det är förvånande att ni har så lite! Många använder sin jobbmobil privat också men jag vill helst skilja på dem för när dagen är slut så stänger jag av jobbmobilen och då kan ingen ringa en minut över min arbetstid ;)

kissidor
2014-11-29 12:26
#10

20GB i månaden, skojar du 😮??? herregud vad kostar det??? nog för att 0,5GB är bedrövligt lite, men 20GB är väl onödigt flott? eller använder de dem som hotspots till sina laptopar och det är med tanke på det som man tagit till så inibängen? men det låter mycket ändå tycker jag 🤔

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
2014-11-29 13:22
#11

Näe skrev fel 2GB ska det vara och det kostar 199 kr/mån. :)

kissidor
2014-11-29 13:35
#12

Haha, tänkte väl 😃!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-11-29 18:48
#13

På mitt företagsabonnemang har jag för tillfället 10GB i månaden. Men eftersom jag jobbar på tåget både dit och hem och får ofta ladda ner olika program och även söka ganska mycket på nätet efter information, så är frågan om det räcker med 10GB. Men jag får se hur det fungerar annars kommer de nog att uppgradera det abonnemanget (kostar förresten hela 790kr/mån!!!!!!)

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
[Jens]
2014-11-29 19:20
#14

Är det så dåligt med wifi på tågen? Trodde alla tåg hade det.

kissidor
2014-11-30 09:43
#15

nej så väl är det nog knappast jens. såhär skriver sj om wifi på deras tåg: http://www.sj.se/sj/jsp/polopoly.jsp?d=10244&a=69523&l=sv - dvs endast vissa tåg och en begränsad datamängd. och nu vet vi ju inte vad det är för tåg razzora åker heller, nåt lokaltåg kanske och det tror jag inte man kan förutsätta att de har wifi, speciellt inte så det räcker till det tunga användande som razzora beskriver.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
2014-11-30 09:45
#16

Där verkar NSB vara betydligt bättre än SJ. 😉

kissidor
2014-11-30 09:57
#17

mhmm, men det kanske inte passar så bra för razzora att åka med nsb 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2014-11-30 16:55
#18

Jag åker normalt sätt Öresundstågen. Ibland har de nätverk men oftast så är det endast reserverat till första klass. Så jag måste tyvärr använda mobila nätverket för att kunna ha tillgång till internet under vägen.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bamse6311
2014-12-08 02:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Tillhör också dem som har varit jäkligt sugen på en Moto X.
Det senaste året så har jag blivit sugen på ett antal olika lurar som då Moto X som sagt och tidigare OnePlus One och även Nexus6 samt andra.

#18 Razzora

Öresundstågen har väl dessutom en förmåga att ofta inte hålla tiderna?
Nu har jag inget emot Öresundstågen då jag tycker att de är väldigt praktiska.
Skall jag till Köpenhamn så behöver jag bara sätta mig på ett Öresundståg här i Helsingborg och på runt en timma så är jag på Hovedbanegården i Köpenhamn.
Tidigare innan bron och Öresundstågen så var det först färjeförbindelse och sedan vänta in ett lämpligt tåg i Helsingör innan man kunde vara i Köpenhamn.

@Alla, vi Skåningar kallar ju ofta Köpenhamn för "vår Huvudstad".

Btw Razzora så känner jag två lokförare som kör Öresundståg så jag kan kanske höra med dem om du kan sitta med i förarkabinen (eller vad det nu heter) och där få bättre wifi 😉

Angående lurar och kameran i den så är det väldigt viktigt för mig också med en bra kamera i luren.

#4 kissidor.
Vet att jag någonstans skall ha någon bild/er på ölburkar men hittar inte den/dem just nu så jag bjuder istället på en bild på undertecknad inmundigande en kall öl i ett varmt Egypten 😉

Bästa hälsningar,
Bertil

Razzora
2014-12-10 23:18
#20

#19 Ja du har så rätt så Bertil! Öresundstågen är inte så punktliga direkt. Har suttit fast i 3 timmar på tåget på en resa som tar 50 min i vanliga fall. Så jag är glad att jag har haft med mig en laddare till mobilen och även att jag har då jobb datorn som jag kan jobba lite på när jag ändå inte har något annat att göra.

Hehe, hade ju varit något att få titta lite hur förarkabinen ser ut. Faktiskt riktigt intresserad av hur tågen fungerar.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: