Annons:
Etikettövrigt
Läst 2024 ggr
ilenna90
2015-01-30 18:00

emoji

ja jag är nog ganska efter vad det gäller emojis haha, och ganska oteknisk på det. Men hur gör man för att kunna skicka/se emojis? Jag kanske har en för gammal mobiltelefon bara? O_o 
När folk skickar emojis till mig ser jag bara fyrkanter. Och lägger nån upp nån sån på instagram ser jag dom inte överhuvudtaget. (däremot ser jag dom på twitter av nån konstig anledning.)
Jag har en xperia p, så det är ju inte den nyaste modellen, men fortfarande en android/smartphone. Hjälp? D:

Annons:
Razzora
2015-02-10 12:37
#1

För det första var är det för mobiltelefon? Vissa har detta inkluderat, men med tanke på att du inte ser dom så finns de nog inte med. Det finns många bra SMS appar som gör att du kan skicka och se emojis, GoSMS Pro är den som jag anser vara den bättre. Men det finns många många fler.

verkar inte som om jag kan länka för tillfället. Men här är länken till GoSMS Pro: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.jb.gosms&hl=en

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

ilenna90
2015-02-10 13:32
#2

jag laddade hem en app som hette.. chomp sms eller nått liknande, så att jag nu kan se och skicka emojis i sms. Men det fixade ju inte problemet med att jag inte kan se/använda dom på instagram och sånt :( men ska förmodligen köpa en ny mobil snart så jag hoppas att dom finns med där haha.

Razzora
2015-02-10 14:18
#3

Vad har du för tangentbord på din telefon? Har du standard appen eller har du tagit ner någon ny?

För annars är det nog det som är problemet. Du behöver ladda ner ett nytt tangentbord i så fall.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

ilenna90
2015-02-10 14:26
#4

jag är inte vidare teknisk när det kommer till sånt här så vet inte precis vad du menar haha? :)
Men jag har inte laddat ner något tangentbord utan det är samma tangentbord som dyker upp oavsett om jag skriver in en internetadress/en instagramkommentar eller ett meddelande i den inbyggda smsfunktionen. 

Finns det något särskilt tangentbord som är bra att ladda ner? Och innehåller dom också reklam precis som sms-apparna kan göra?

Razzora
2015-02-10 20:02
#5

Det låter som om det är standard tangentbordet är den du använder.

Det finns många bra tangentbord, men den jag normalt sätt brukar rekomendera är swiftkey, den har inga reklam och är helt gratis. Ibland så kan du få göra lite inställningar för att få det att fungera. Men testa först i så fall så hoppas jag att det ska fungera direkt 🙂

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

ilenna90
2015-02-10 21:12
#6

tack för tipset! :) men såg att det var utan å ,ä och ö och det skulle jag tyvärr tycka var för jobbigt :/

Annons:
kissidor
2015-02-10 21:39
#7

Swiftkey saknar definitivt inte å, ä och ö ilenna,  då hade du nog inte ställt in den färdigt än, den var nog inställd på engelska då 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
2015-02-10 21:44
#8

En annan sak ilenna, jag ser att xperia p släpptes med androidversion 2.3 men uppdaterades ända upp till 4.1, så frågan är hur du har gjort, har du installerat uppdateringarna eller vilken android version sitter du med?

Värd på Mobiltelefoner och Android

ilenna90
2015-02-10 21:46
#9

åh jaha! kollade på bilderna som var upplagda innan man laddade ner appen och alla dom saknade bokstäverna så antog att det var så. Ursäkta ^^

kissidor
2015-02-11 06:13
#10

ja de använder väl samma bilder i alla länder :). så hur var det med androidversionen i din telefon ilenna?

Värd på Mobiltelefoner och Android

ilenna90
2015-02-11 17:33
#11

har varit och kikat på en ny mobil idag så behöver ingen hjälp längre, men tack :)

Upp till toppen
Annons: