Annons:
Etikettteknik
Läst 1948 ggr
[Lizzier_83]
6/8/15, 2:41 PM

Kamera man kan ringa med, finns det?

Liten fundering bara :) Om jag främst är ute efter en bra kamera, men vill kunna ringa och skicka mms med, vilken tele bör jag då kika på. Finns det liksom nån mobil som är mer som en kamera man kan ringa och skicka meddelanden med?

Annons:
kissidor
6/8/15, 3:48 PM
#1

den enda jag på rak arm vet om som är tänkt att vara just det du beskriver är samsungs galaxy k zoom: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2635888 , men sen har vi ju Nokia lumia 1020 också: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2029409

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Lizzier_83]
6/9/15, 9:39 AM
#3

# 2 Den verkar underbar, tyvärr alldeles för dyr för min plånbok dock. # 1 Båda verkar lite svåra att få tag på men jag kom på en annan sak. Om man köper en kamera med wi-fi och kanske även nfc, är det då så smidigt som det låter att bara snabbt och enkelt föra över bilderna till luren och skicka iväg, eller brukar det vara krångligt? Tänkte att man då kunde ha en ganska basic telefon och så en bra kamera.

[VSK]
6/9/15, 10:16 AM
#4

#3

Tyvärr så kostar bra mobiler pengar. 😕

kissidor
6/9/15, 11:06 AM
#5

3#, ja verkligen, så knepigt trodde jag inte det skulle vara 😮. electroworld och elgiganten hade lumia 1020 på kampanj för 1990 vid flera tillfällen förra året, så jag antar att de sålde slut på dem till slut då. synd, för den står sig fortfarande riktigt bra som telefon också, det är fint flyt i windowslurarna.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Lizzier_83]
6/9/15, 4:22 PM
#6

#4 Lite av grejen är just att jag inte behöver en bra mobil, därav frågan. Jag behöver egentligen bara en bra kamera, att kunna ringa och skicka mms. Men det verkar inte finnas. Vill man ha kamera, mms funktion och möjlighet att ringa så får man allt annat på köpet. Tänkte om det fanns nån genväg så man slapp betala för allt extra som finns på en lur och som jag ändå inte använder.

Annons:
[VSK]
6/9/15, 6:37 PM
#7

#6

Isf så skulle jag nog kika på nån ny liten pocketkamera med Wifi/Blåtand eller liknande och skickat bilderna till en billig mobil som kan ta emot bilderna, men då får du ju ha två enheter med dig.

[Lizzier_83]
6/9/15, 9:44 PM
#8

# 7 Jag tänkte faktiskt på det med, det är nog den bästa lösningen ändå. Brukar det funka smidigt att föra över bilderna från kameran till luren via wi-fi eller krånglar det ofta?

[VSK]
6/9/15, 10:11 PM
#9

#8

Jag har tyvärr ingen erfarenhet av att skicka filer mellan telefoner så där, men det finns ju en uppsjö med appar så du lär hitta nåt som uppfyller dina krav. Wifi-direct kan du söka på.

Upp till toppen
Annons: