Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1480 ggr
ilenna90
2016-02-02 19:45

samsung galaxy s5 lagning, pris?

tänkte bara höra här ifall det är nån som skickat in sin mobil på lagning pga något liknande så att jag kanske kan få något ungefärligt pris på vad det kan tänkas kosta. 

Jag har en samsung galaxy s5 som verkar fått något överhettningsproblem. Skärmen (och efter ett längre tag även baksidan) blir väldigt varm efter bara en kort stunds användande (vanliga appar eller sms.) vilket jag inte haft något som helst problem med tidigare - även då jag kollat på långa youtubevideos tex. Har varit så i flera dagar nu så verkar tyvärr inte vara något tillfälligt. 

är det någon som har någon som helst aning vad det skulle kunna kosta att skicka iväg en sån på lagning? vet ju som sagt inte vad problemet är. och eftersom man får betala flera hundra även bara för att få ett kostnadsförslag om man skickar in den så funderar jag på om jag istället ska köpa en ny telefon. känns onödigt att lägga ut massa pengar för att sen kanske få reda på att lagningen skulle kosta nästan som en ny mobil. (den jag tänkt köpa istället annars kostar runt 3400.)

Annons:
kissidor
2016-02-02 21:24
#1

det låter ju mer som en garantigrej, eller har garantin hunnit gå ut på den?

har du testat att göra en fabriksåterställning på den? det kommer definitivt att vara det första verkstaden gör om du lämnar in den, så du kommer ändå att få telefonen rensad och kan lika gärna göra det själv först - det kan rentav hända att det hjälper 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

ilenna90
2016-02-02 21:59
#2

#1 jag har fått skärmen bytt en gång då den sprack i somras och lämnade då in den på en sån här expresservice, och då försvinner ju därmed garantin :/ 
nej det har jag iofs inte gjort, trodde mer att sånt kunde hjälpa ifall telefonen kraschar och liknande, men om det eventuellt kan lösa det här problemet också skulle det ju vara bra =)

kissidor
2016-02-03 19:25
#3

ojdå, är du alldeles säker på att garantin försvann ilenna🤔? har du alltså kollat med samsung och fått beskedet att de inte godkänner den verkstaden?

fabriksåterställning kan lösa de mest oväntade problem 🙂. det kan ju vara nån app som ballat ur och tvingar processorn att tokköra eller så, och i det fallet skulle det ju hjälpa. och som sagt det är alltid det första de gör på verkstaden ändå, oavsett felbeskrivning, så då kan man ju lika gärna göra det själv under kontrollerade former 🙂.

Värd på Mobiltelefoner och Android

ilenna90
2016-02-03 21:19
#4

ja det var så mannen på express-servicen sa. jag kunde låta honom skicka in den till samsung för trycktestning(nånting med att dom behöver kontrollera att den fortfarande är vattentät för att senare problem annars skulle kunna bero på fukt och då har inte samsung något ansvar för det.) och då behåller man garantin, men jag behövde ha den fixad på en gång. 
kontaktade även halebop iförrgår och dom var ganska så säkra på att verkstaden inte skulle godkänna en garanti när mobilen lagats tidigare utanför deras verkstad så att säga. 

ja det är sant ^^ ska nog ta och spara ner mina saker för att testa det och se om det hjälper något =)

Upp till toppen
Annons: