Annons:
Etikettövrigt
Läst 1019 ggr
Silent_Hill
2016-06-02 10:13

iPhone eller android?

Nu är det dags för mig att införskaffa en ny mobiltelefon eftersom min gamla klenod iphone 4s börjar mer eller mindre rasa ihop. Jag står dock i valet och kvalet om man ska fortsätta med iPhone eller om det är bättre att satsa på en android istället? Vad tycker ni och vilken telefon skulle ni rekommendera? Jag surfar mycket med mobilen och kollar även en del film/youtube på den så stor skärm är ett plus :)

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Annons:
kissidor
2016-06-02 11:01
#1

jag var på vippen att föreslå iPhone SE till dig så du inte skulle behöva göra ett alltför stort storlekshopp mellan telefoner, vilken kan göra det svårt att vänja sig - bättre att ta det i två steg isf 🙂. men sen skrev du ju att gärna vill ha en större skärm. 

frågan är då bara vad är en stor skärm för dig? för mig tex är 6" en stor skärm på ett bra sätt, och 7" är för stort, det kan jag inte hantera. (men jag vet en som använder en 10" surfplatta som sin telefon 😮.) men i en annan tråd här så var det en som helst ville ha under 3" och för henne var den minsta androidtelefonen som finns med vettiga prestanda på tok för stor med sin 4,3"-skärm. så om vi börjar med att ringa in det så kan vi gå vidare sen 🙂. 

har du känt på några telefoner som släkt eller vänner har och på så sätt bildat dig nån uppfattning om vad för storlek som skulle vara lagom för dig?

och kan du komma på fler saker som är lite extra viktiga för dig i en telefon så blir det också lättare att tipsa . 

och vad den max får kosta behöver vi förstås också veta 🙂!

sen ska man rent allmänt ha klart för sig att det kan vara motigt att byta operativsystem. är man inte intresserad av att hålla på och pilla med telefonen så är det nog mest till besvär att saker inte är som man är van - de behöver inte vara vare sig sämre eller bättre för den skull, bara annorlunda och det är nog för att många ska sparka bakut. med det sagt så har iOS och android under de åren du haft din 4s blivit alltmer lika varandra, på ytan iaf. men är man tex som min sambo som inte ens vill uppdatera sin telefon för att han är så livrädd att nånting ska bli lite annorlunda - minsta lilla skillnad och hela hans värld rasar liksom 🤪 - då kan det  vara skäl nog att hålla sig till det operativsystem man är van vid 🙂.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Silent_Hill
2016-06-02 12:35
#2

När jag skrev stor skärm så tänkte jag mig runt 5-6 tum. Jag har känt lite på min kompis telefon som har en 5 tums skärm och det verkade lagom för mig. Dock så har jag ju aldrig testat funktionerna i någon telefon. 

Priset har dock inte så stor betydelse. 

Jag har heller inget emot att det blir ett annat operativsystem. Jag lär mig rätt så fort och tycker om lite förändring 😛

Förutom att surfa och kolla på film/youtube så tar jag en del bilder också. Så den får gärna ha en bra kamera. Annars gör jag nog inte så mycket mer.

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

kissidor
2016-06-02 13:14
#3

bra för dig att du kan tänka dig en skärmstorlek mellan 5-6" och inte har några problem med att ta till dig ett lite annat OS 👍 - det ger dig en helt enorm valfrihet 🙂!

nu är jag verkligen inte den som ser det som självklart att alla ska ha en samsung - jag har tex ingen samsung själv för närvarande - men i den storleksklassen och när du dessutom gärna vill ha en bra kamera samt tittar mycket på film i telefonen så är det omöjligt förbise samsung galaxy s7 eller ev s7 edge. (men ska du ha någon av dem så måste du använda skal då de har glasbaksida.) men jag tror knappt någon säger emot att s7:orna har mobilvärldens just nu bästa kameror och bästa skärmar 🙂.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Silent_Hill
2016-06-02 14:01
#4

Okej, då ska jag kika närmare på dom 🙂 Tack för hjälpen!

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

kissidor
2016-06-02 20:26
#5

ja dem bör du absolut överväga iaf🙂, men sen som sagt har du ju ganska mycket att välja på, inom bägge OS:en

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: