Annons:
Etikettteknik
Läst 1936 ggr
gummimamma
6/3/16, 10:08 PM

Överförning av bilder

Jag och min gubbe har skaffat oss ett par telefoner, men vi är helt kassa på att hantera dessa! Tror det är Motorola… Bara det säger ju en hel del om oss när vi inte vet vad det är för telefon…. Nu har jag försökt överföra lite bilder från mobilen till datorn, utan resultat. Finns det någon som kan hjälpa mig?

Annons:
Stallmima
6/3/16, 10:32 PM
#1

Om det finns en 2-delad laddkabel är den som et  usb ni sätter in i datorn, annars kan ni skaffa dropbox och installera på telefon respektive dator så överförs bilderna  automatiskt till data-dropboxen

kissidor
6/4/16, 9:08 AM
#2

det är egentligen extremt enkelt att överföra bilder från en androidtelefon till en dator, det som behövs för att få det att fungera är att rätt drivrutiner är installerade, men det brukar ju installera sig själv automatiskt när man stoppar in usb-kabeln i datorn 🙂. vad har ni förresten för operativsystem i datorn? tänkte möjligen om det var en äldre windowsversion att det kunde bli nåt problem med drivrutinerna pga det. 

men iaf, när rätt drivrutiner finns installerade och man använder rätt kabel (dvs ingen billig kabel som bara klarar laddning, ej dataöverföring) så ska telefonen dyka upo i utforskaren som vilken usb-enhet som helst, med internlagringen och eventuellt sd-kort, och då är det bara att leta upp det man vill kopiera. DCIM brukar den mappen heta som bilderna ligger i.

sen som stallmima säger kan man ju använda sig av någon molntjänst också, och komma åt sina bilder från vilken dator som helst. själv använder jag google drive, men det finns många alternativ

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: