Annons:
Etikettövrigt
Läst 1055 ggr
Walterärbäst
2016-06-18 20:59

Vilken telefon?

Hej!
Jag har äntligen insett att min telefon inte går att använda. Jag kan i princip inte göra någonting på den, eftersom den ofta kraschar och laggar nåt så fruktansvärt. Men samtidigt är jag rädd att köpa en ny då risken finns att jag blir beroende. Jag har haft bättre telefoner som har tagit för stor del av min tid, så vill gärna inte trilla tillbaka till den positionen igen. Jag vill ha en telefon som inte laggar, är bra men ändå begränsad till en viss nivå. Just nu har jag en Iphone 4. Har någon ett tips? Tacksam för svar :)

Annons:
kissidor
2016-06-19 10:53
#1

oj, det var en svår och ovanlig fråga - du vill alltså ha en telefon som fungerar utan problem, men inte för bra 😃. min första spontana tanke då blir ju en windows-telefon - det finns ju inte lika många appar till dem att förföras av, samtidigt som de brukar ha bra flyt 🙂. men jag vet ju egentligen alldeles för lite för att kunna råda.

så, vilka funktioner är det du vill ha som ska vara riktigt bra?

vilka funktioner är det som inte får vara "för" bra, vad var det du kände att du fastnade för mycket i förut?

vilken storlek skulle du kunna tänka dig att gå  upp till? en iPhone 4 är ju med dagens mått mätt pytteliten, och det går knappt att få tag i en så liten telefon. de som finns har väldigt låga prestanda vilket iofs är bra för att det inte uppmuntrar till att sitta för mycket med telefonen - men samtidigt vill du ju inte ha för mycket lagg heller, knepigt att hitta rätta avvägningen 🤔

vad får den kosta?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Gambino19
2016-06-19 15:20
#2

jag skulle rekomendera huaewi ascend eller doogee mobiler,de är chinamobiler men de är väldigt billiga och finns på dealextreme.  De är bra,går att använda och de lär du inte bli beroende av eftersom det inte är en iphone 6 typ.

Gambino19
2016-06-19 15:20
#3

jag skulle rekomendera huaewi ascend eller doogee mobiler,de är chinamobiler men de är väldigt billiga och finns på dealextreme.  De är bra,går att använda och de lär du inte bli beroende av eftersom det inte är en iphone 6 typ.

kissidor
2016-06-19 17:26
#4

varför skulle man inte bli beroende av telefoner av de märkena jämfört med en iPhone 6 råttjejen 🙂? jag hade faktiskt en iPhone 6s plus ett tag men det är nog den mobil jag varit minst beroende av nånsin, den tråkade ut mig. 

sen har jag också testat en doogee f5, och den hade utmärkt flyt och full funktionalitet - det var väl batteriet som inte riktigt höll måttet där, och kameran var väl medioker. 

en huawei mate 8 har jag själv och det är ju en fullfjädrad flaggskeppsmobil som med sin stora underbara skärm verkligen uppmuntrar till att hålla på med den hela tiden 😃. huawei är väl numera mer känt för sina toppmodeller med riktigt vass hårdvara, design och byggkvalitet i toppklass och väloptimerad om än lite udda programvara.

jag vet inte om du helt enkelt syftar på budgetmobiler, men då blir det lite fel att bara hänvisa till ett par märken som gör även mycket kompetenta mobiler. då kan man lika gärna säga samsung, sony, htc, lg med många fler, då alla märken ju har budgetmobiler. men det knepiga med dem är väl som jag sa att om de inte får var för bra men när det samtidigt inte får lagga så… 

men mindre skärm och mindre lagringsutrymme är väl till lite hjälp för att mobilen ska bli mindre rolig att hålla på med antar jag, och det är klart, genomusel batteritid kan ju också vara till nytta om man försöker låta bli att fingra alltför mycket på den 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Gambino19
2016-06-19 17:39
#5

jag menar såklart inte de nya huawei mobilerna utan typ ascend,men jag personligen har lätt att bli beroende av iphone,men om jag ska förtydliga mig bättre så menar jag chinamobiler överhuvudtaget

kissidor
2016-06-19 18:37
#6

ja man tog bort ascend ur namnet till 2015/2016 års mobiler - men innan dess fanns ascend med i modellnamnet på även deras toppmodeller, det är alltså inte ett namn som var förbehållet budgetmodellerna.

tja det är såklart lättare att bli beroende av en mobil ju bättre den är, helt oavsett märke 🙂. men sen har det ju också viss betydelse vilket operativsystem man föredrar. för mig skulle det nog vara allra lättast att hålla mig ifrån att pilla på mobilen med en windows phone

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Upp till toppen
Annons: