Annons:
Etikettövrigt
Läst 834 ggr
Kessi
2016-06-19 22:24

Vilken telefon?

Hej!

En snabb fråga bara, vilken telefon anser ni är bäst?

Google Nexus 5x, Huawei Honor 7, LG G4, Sony Xperia Z3+, HTC ONE A9

Eller någon annan under ca 3200 kr och ca 5-5,5" skärm?

Annons:
kissidor
2016-06-19 23:02
#1

jag skulle passa mig för z3+, vanliga z3 är ett bättre val isf. den processorn som sitter i z3+ är inte riktigt bra, den överhettas för lätt.

i övrigt är det bra och prisvärda telefoner allihop du räknar upp, och man hör att folk som har dem är riktigt nöjda - så man måste nog titta närmare på precis vilken som skulle passa just dig bäst beroende på vad som är viktigast för dig 🙂. skulle precis gå i bingen nu men jag kollar imorgon igen i tråden så kan du väl skriva lite om vad du har nu, och vad du är nöjd resp missnöjd med där, samt vad som är viktigast att det är bra osv (tex om det är bra batteritid, bra kamera eller vad det kan vara)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Kessi
2016-06-20 13:07
#2

För tillfället har jag en oneplus 1 som jag lånar.

För mig är batteritiden viktig, eller iallafall att den klarar en dag, sen vill jag ha åtminstone en någorlunda bra kamera. I övrigt vill jag ju självklart ha en telefon med bra flyt.

Enligt de recensioner jag läst om z3+ så hade de löst problemet med överhettningen och för de flesta var det helt borta, men man vill ju inte riskera något..

kissidor
2016-06-20 13:49
#3

jaså hade de det till sist? jag vet bara att problemen kvarstod mycket längre med den än med htc m9, men sen har jag ju iofs inte följt det på senaste tiden. batteritid brukar ju vara sonys käpphäst, men överhettningen sabbade väl rimligen det också. som sagt, vanliga z3 kunde ju vara nåt att fundera på. dock gäller för dem både att skärmen spricker lite lättare än på telefoner i allmänhet tyvärr, och dessutom slutar touchen fungera på en spräckt sonyskärm, till skillnad från många andra märken.

G4 har jag inte hört nåt gott om batteritiden på, men annars lär den vara mycket bra på det mesta.

så du har en OP1 nu - ifall du gillar den: OP3 som är rykande färsk och går att köpa i detta nu utan dessa löjliga invites verkar vara deras absolut bästa (för sin tid) och mest prisvärda telefon hittills, den verkar riktigt grym! i ditt ställe skulle jag klart överväga att försöka pina min budget med en femhundring till: https://oneplus.net/se/oneplus-3

recensenterna hade fått den i förväg, så det finns redan en massa fullständiga recensioner ute, den får väldigt bra betyg

moto x play tycker jag du kan titta på också - den lär ska ha väldigt bra batteritid bla, och motorola har ju ganska ren android med bra flyt och får snabba uppdateringar: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3259001

htc a9 vet jag inte så mycket om - annat än att folk som har den verkar väldigt nöjda med den. 

en allmän reflektion: personligen skulle jag dra mig för att välja en telefon med bara 2GB RAM idag - det funkar väl ok nu om mjukvaran är bra optimerad, men det känns ju inte så framtidssäkert

Värd på Mobiltelefoner och Android

Kessi
2016-06-20 13:57
#4

Tack för tipsen, har själv kollat på OP3, men känns som det blir lite krångligt med garanti och liknande? Men har ingen aning, får väl hålla den hel.

Mon bror har en LG G4, och enligt många recensenter ska den ha uselt batteri, men superbra skärm. Tycker dock inte den ligger bra i handen på mig och känns väldigt bred.

Får fortsätta fundera, men tack för tipsen!

Upp till toppen
Annons: