Annons:
Etikettnya-sajter
Läst 2074 ggr
ilenna90
2016-06-29 03:22

byta volymknapp

är det nån som lämnat in sin mobil för att laga/byta volymknappen? hur mycket kostade det isåfall? :/ 
jag har en samsung galaxy s5 där volymknappen nästan inte fungerar alls längre när man ska sänka. det klickar liksom inte till på det där sättet utan man får försöka hålla in knappen så att volymen sänks - men det både ser ut och känns som att den kommer gå av helt på mitten snart :( 

hittade bara prislista för en firma där det tydligen kostade 1000 kr, så tänkte höra ifall det faktiskt ligger på det priset eller om det går att få billigare.

Annons:
kissidor
2016-06-29 06:24
#1

ja det verkar kosta så som regel i alla fall, jag fick fram tre ställen som tog ungefär en tusenlapp för det, och jag hittade ingen som hade ett lägre pris för det utsatt. jag skulle gissa att vattentätheten gör reparationen besvärligare. 

är du händig samt beredd att offra tätheten kanske du kan köpa en reparationssats billigt på ebay och laga själv

Värd på Mobiltelefoner och Android

ilenna90
2016-06-29 11:12
#2

Nej jag är inte händig alls tyvärr så det känner jag inte att jag vill göra. Är så jobbigt när telefoner går sönder -.- vet bara inte ifall det är värt att byta ut knappen eller om man borde köpa en ny mobil istället..

kissidor
2016-06-29 14:19
#3

nej det skulle verkligen inte jag heller försöka mig på 😃!

men tja det beror ju lite på bla hur ditt ekonomiska utrymme för att byta telefon just nu ser ut, och hur fräsch din s5:a är för övrigt, samt förstås hur nöjd du är med den. 

personligen skulle jag nog bara tycka att den var värd en dyr reparation om jag verkligen var jättenöjd med den och helst aldrig ville byta, och att den var i så bra skick att det inte kändes troligt att nåt annat på den skulle kapsejsa inom snar framtid. 

nu har ju s5:an utbytbart batteri åtminstone, det är ju alltid nåt - annars skulle jag nästan döma ut den enbart pga att batteriet säkert skulle börja bli lite väl dåligt ganska snart och då skulle det bli en stor kostnad för att byta det med..

Värd på Mobiltelefoner och Android

ilenna90
2016-06-29 15:20
#4

jag har varit nöjd med den och så bytte jag senast förra sommaren skärmen eftersom jag råkat tappa den, så kändes surt att behöva köpa en ny relativt kort tid därefter. och dels hatar jag verkligen att lära mig nya mobiler haha -.- s5:an finns ju inte att köpa längre. 
men jag pratade nyss med 2 olika mobilreparatörer här och tydligen vill dom inte ens byta ut volymknappen pga den stora risken att skärmen spricker. 

så det ser tyvärr ut som att jag i vilket fall måste köpa en ny mobil :/ 

men en kanske dum fråga som du eller någon annan kanske kan svara på? 
apparna jag laddat ner till sd-kortet, dom måste väl liksom följa med när jag sätter i minneskortet i den nya mobilen?

kissidor
2016-06-29 19:58
#5

ah, nu har jag just svarat på den frågan i det nya inlägget du gjorde 🙂

den mycket lätt modifierade version som heter s5 neo verkar väl finnas att köpa fortfarande iaf? inte för att jag direkt skulle rekommendera att köpa en såpass gammal modell när man ska ändå ska köpa nytt. men du kan ju iaf köpa en annan samsung så känner du igen dig lite bättre åtminstone 🙂.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: