Annons:
Etikettabonnemang-kontantkort
Läst 1956 ggr
The Cajsa
8/13/16, 10:01 AM

Köpa kontant el teckna abonnemang?

Har en iphone 5s som börjar ge upp. Har 3 total för 349 kr alltså den gamla kampanjen 3 körde för några år sedan. Fria samtal, fria sms och 10 g surf. Behöver nu skaffa en ny mobil. Skulle bli glad över att få råd hur jag ska tänka. Är intresserad av Iphone SE 64 g. Klarar mig nog inte med bara 6 g surf utan får nog köra på nästa nivå 20. För mig har 10 g varit kanon men ingen verkar längre erbjuda det. Är mitt gamla 3 total fortfarande en så bra deal att jag bör köpa en ny telefon kontant och fortsätta med det eller är det förmånligare att släppa det och teckna ett nytt? Tacksam för synpunkter och råd :)

Annons:
flisan708
8/16/16, 1:12 PM
#1

Jag har testat bägge varianterna men föredrar abonnemang. Väntat och kollat efter kampanjer och letat efter bästa priset och sedan slagit till. Jag föredrar enkelheten med abonnemang, det bara rullar på och funkar. Har du ett bra pris abonnemang så kan det vara mer förmånligt att behålla det. Tycker dock du inte ska vara rädd att byta bolag men ha koll på hur täckningen är där du vistas mest. Ibland är bra täckning mer viktigt och då är det värt att betala mer.

Jarado
8/18/16, 9:50 PM
#2

Jag köper telefon kontant och separat för att kunna byta operatör. Gillar inte att binda upp mig på 2? år. Använder nu Vimla som är jättebra. Tidigare Halebop, som också var bra. Men Vimla blir billigare. Den surf man inte använder sparas till nästa månad. (Också samtal och sms om man väljer 60 samtal och 600 sms varianten). Dessutom får man 20 GB i välkomstpresent 😃. De har ett tipsa andra system som ger rabatt beroende på hur många man tipsar.

[Jens]
8/27/16, 7:24 PM
#3

Jag är på väg att skaffa mig kontantkort från att ha haft ett abonnemang men det är bara för att jag vill prova vad som funkar bäst i mitt närområde. Jag vet inte om jag kommer binda mig efter det. Det finns faktiskt bra abonnemang även med kontantkort.

Jarado
8/29/16, 9:03 PM
#4

Fördelen med Vimla och Hallon t,ex, är att det inte finns uppsägningstid vilket ger samma fördelar som kontantkort.

Razzora
8/31/16, 4:26 PM
#5

Jag köper oftast min mobil separat från ett abonnemang. Oftast för att de inte har den telefonen jag vill ha på de olika företagen.  Har du bestämt dig för vilken mobil du vill ha än?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: