Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1484 ggr
[Jens]
10/9/16, 9:32 AM

Ännu en utbytt Note 7 har fattat eld

”Det mest störande är att Samsung inte har berätta någonting om incidenten”

Ännu en utbytt Galaxy Note 7-enhet har fattat eld, vilket innebär att hela tre utbytesenheter ser ut att ha fattat eld inom loppet av en vecka. Den första incidenten skedde ombord på ett flygplan och några dagar senare började en Note 7-enhet brinna i händerna på en 13-årig flicka. Den här gången tillhörde enheten en man vid namn Michael Klering i Nicholasville, Kentucky. Klering vittnar om hur han vaknade av att sovrummet var rökfyllt. Telefonen som brann var inte på laddning. 

http://www.theverge.com/2016/10/9/13215728/samsung-galaxy-note-7-third-fire-smoke-inhalation

Annons:
kissidor
10/9/16, 5:26 PM
#1

det här är helt galet, om det visar sig stämma att det häpnadsväckande nog verkligen rör sig om utbytesenheter med batterier från den tillverkaren vars batterier i första omgången inte alls var drabbade 🤔 så lär ju note 7 vara ganska rökt - de får aldrig ut den i tid då för att folk fortfarande ska vara intresserade av den då det mesta av hårdvaran var identisk med redan när den lanserades halvåret gamla s7:orna. samt naturligtvis att de flesta inte kommer att tordas lita på att problemet verkligen är löst denna gång. 

det gör mig också lite orolig att mycket tyder på att samsung känner sig pressade att jäkta på lanseringen av s8, man får verkligen hoppas att det inte blir på bekostnad av kvalitetskontroll etc.  

s7:orna är ju verkligen ovanligt  lyckade modeller - jag som har varit lite avog mot samsung i några år kunde efter test av en s7 edge inte värja mig mot hur bra den faktiskt var, så det är tråkigt när det följs av såna här problem!

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
10/9/16, 5:31 PM
#2

Ja, det som gör mig upprörd är att de är så tysta om det och stressar sig fram istället för att ta tillbaka allt och ta det lugnt istället. Misstag kan ju alla göra men att utsätta människor för risk är fruktansvärt.

kissidor
10/9/16, 7:28 PM
#3

Men de har ju inte alls varit tysta om det från början.  jag vet inte vad som hände nu, om de inte trodde på anmälningarna att det verkligen gällde nya enheter eller. (för problemet har ju annars varit att folk skiter i att lämna in sina enheter.) för det är ju iofs verkligen helt otroligt, att plötsligt ersättningsbatterierna i just bara utbytesenheterna ska explodera när inte ett enda av dem från den tillverkaren har haft problem från början. man har faktiskt viss förståelse för om samsung helt enkelt inte trodde på det, då det ju alltid också dyker upp en hel del falsklarm när något sånt här blir känt.  

det här är verkligen ett mysterium och jag ser med intresse fram emot att få veta hur det egentligen ligger till - men tills dess måste man ju förutsätta det värsta och det otäcka är som sagt att oavsett vad samsung går ut med så finns det ett stort antal personer som skiter i att lämna in sina telefoner för att det "är jobbigt" och "det händer inte mig" etc.

 men jag hoppas verkligen samsung gör pinan kort nu. om detta stämmer tror jag som sagt det är lika bra de lägger ner modellen helt och hållet för den kan aldrig hämta sig från det här

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
10/9/16, 8:09 PM
#4

Ja det är så jag har tänkt också. Lägg ner denna version och satsa på en ny. Inget fel i att göra det. Modeller kommer ju hela tiden.

kissidor
10/9/16, 9:02 PM
#5

Ja fast det är snopet för oss européer,  note 7 har ju varit oerhört efterlängtad här eftersom note 5 aldrig släpptes i Europa.  och för den som verkligen lärt sig använda pennan finns det helt enkelt inget alternativ till note-serien.  så det är liksom ingen dussinmodell det handlar om, utan det är oerhört förtretligt. Menmen,  är det så så är det - om det nu faktiskt skulle vara så att den har ett farligt konstruktionsfel så isf är det ju inget att göra åt.

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
10/10/16, 7:01 AM
#6

… och nu spårar det ur ännu mer, ännu fler rapporter om brinnande "säkra" note 7. tydligen är det dock andra omständigheter än vid de ursprungliga explosionerna.  ingen tycks mao ha en aning om varför det händer. 

samsung sägs ha stoppat produktionen men fortfarande inte kommit med något officiellt uttalande. jag kan förstå om de önskat att de visste vad de skulle säga innan de säger nåt, men den lyxen kan de tyvärr inte unna sig i det här läget. nu är det bara total pudling, ta hela smällen och göra pinan kort som gäller. 

kollar på swedroid där det finns långa trådar om folks väntan på sina beställda note 7 genom alla bedrövelser, men även de mest inbitna note-entusiasterna tycks krokna nu och säger att de ska avboka sina

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Jens]
10/10/16, 4:30 PM
#7

Det är tråkigt när det händer för längtan har säkerligen varit stor. Det kommer snart en ny modell ska du se.

kissidor
10/10/16, 4:34 PM
#8

Ja inte för snart bara… det finns ju en risk att om det är ett konstruktionsfel att det finns i prototypen till s8 också, så då får de vackert reda ut det först innan de springer iväg och lanserar.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
10/10/16, 5:29 PM
#9

Ojdå, då jobbar de säkert för fullt nu med andra ord.. =)

[Jens]
10/10/16, 5:40 PM
#10

Undrar vad en sådan här smäll kommer att kosta företaget.

kissidor
10/11/16, 1:07 PM
#11

Nästan omätbart ofantligt antagligen, (tur i oturen att det var samsung som iaf klarar att ta smällen - för vilken som helst av de andra androidtillverkarna hade det väl varit tack och godnatt - möjligen undantaget lenovo).

och nu kom ju bekräftelsen alla väntat på - note 7 läggs ner helt och hållet och för gott.

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
10/11/16, 3:01 PM
#12

här är en uppskattning av vad det kan kosta i sin helhet: "Skulle all produktion av Note 7 stoppas kan det enligt analytikerna kosta Samsung mer än 150 miljarder kronor, skriver Fortune." (saxat ur aftonbladet)

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
10/11/16, 5:08 PM
#13

Jösses vad pengar ! 🤔

Annons:
Upp till toppen
Annons: