Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1614 ggr
[Jens]
2016-10-22 07:53

Iphone 7 började brinna - förstörd bil

Det är inte bara Samsung Note 7 som har problem just nu. Det visar sig att en surfare i Australien gömde sin iPhone 7 under en hög med kläder och åkte sedan ut för att surfa och telefonen började brinna. Apple undersöker händelsen.

http://www.99mac.se/artikel/9444-iphone-7-borjar-brinna-forstor-bil

Annons:
kissidor
2016-10-22 09:19
#1

Att telefoner av alla märken exploderar och brinner och har sig är ju inget nytt, det finns en risk i de batterier som sitter i dagens mobila enheter. Men sen var det ju uppenbarligen någon konstruktionsmiss i just note 7 som ökade denna risk. Läste nånstans en teori att utrymmet för batteriet var liiite för trångt så att det pressade konstant på vissa punkter vilket ökade risken procentuellt sett oerhört mycket.

Samtidigt rör det sig ju till och med i fallet note 7 om mindre än tusendelar av en promille som drabbats innan den stoppades, men eftersom det måste vara nolltolerans på människors liv och lem är det förstås ändå för mycket.

Jag menar man kommer ju aldrig att kunna gardera sig totalt mot att detta händer med enstaka telefoner från samtliga tillverkare, men självklart får det inte finnas något i konstruktionen som ökar risken. Jag hoppas verkligen det inte blir fler olyckor med de note 7 som folk vägrar lämna ifrån sig - eller om det blir det att det inte drabbar någon annan än dem själva 🤔

Och jag hoppas verkligen också att de lyckas utröna orsaken så säkert det går, så att varken samsung själva eller någon annan tillverkare behöver upprepa misstaget

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: