Annons:
Etikettövrigt
Läst 1730 ggr
Essentials
11/21/16, 5:26 PM

Problem med mail

Har fått problem med min mail i min Samsung S7 Jag använder mig av programmet "E-post" som man fick med. Helt plötsligt kan den inte synkronisera alls längre, dvs, inga mail kommer. Om jag försöker synkronisera manuellt genom att dra neråt på skärmen, så händer ingenting. Till slut testade jag att ta bort all cache och data i appen, och loggade ut. Problemet är att jag inte kan logga in igen! Det är bara en rund ring som snurrar, och det står "Kontrollerar inkommande serverinställningar". Så kan den stå hur länge som helst, utan att något händer.

Några tips?

Annons:
Razzora
11/22/16, 1:52 AM
#1

Får man fråga vilken typ av e-post som du har kopplat till det programmet?

Det är möjligt att ditt e-post konto har raderats på din telefon och då får du lägga in den igen. Du kan göra det under Inställningar->Konton (kan också vara epost och konton beroende på hur det står i din telefon)

Om du ser att ditt konto är där så skulle du kunna ta bort den och lägga till den igen. Skulle den inte vara där så lägger du helt enkelt dit den igen.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Essentials
11/22/16, 10:17 AM
#2

#1 Jag har ett hotmailkonto. Ja, jag raderade det från telefonen själv. Det är det som är problemet nu, att det inte går att lägga till igen. När jag trycker på "lägg till nytt konto", så skriver jag i min e-postadress och lösenord, men när jag går vidare så kommer jag till "Kontrollerar inkommande serverinställningar".  Därifrån går det inte att gå vidare.

[aqva65]
11/22/16, 5:16 PM
#3

OBS ! Den 31 juli 2012 uppgav Microsoft att Hotmail så småningom kommer ersättas av en ny tjänst, kallad Outlook.com . Den 3 april 2013 stängdes Hotmail och ersattes av Outlook. även om hotmail fungerar gör det snart inte det !

Evilina
1/27/17, 10:18 PM
#4

Hej! Har du lyckats lösa det? Sambon har samma problem nämligen. Exakt samma, den slutade synka, han loggade ut och nu får han samma meddelande när han försöker logga in.

Honestyisdead
2/1/17, 1:25 PM
#5

#3 Det är 4 år sedan Outlook kom och Hotmail fungerar fortfarande.  Eftersom du säger att det snart inte gör det vill jag ha källa på det.

[aqva65]
2/1/17, 8:25 PM
#6

Den 31 juli 2012 uppgav Microsoft att Hotmail så småningom kommer ersättas av en ny tjänst, kallad outlook.com 

Den 3 april 2013 stängdes Hotmail och ersattes av Outlook.

 vad glad om din (( Hotmail fungerar fortfarande ))

Annons:
Honestyisdead
2/1/17, 8:28 PM
#7

Alla jag känner som har Hotmail använder sina Hotmail utan problem. Enda skillnaden nu är att du inte kan skaffa en mejl med @hotmail.com. 

Redan existerande konton fortsätter fungera. Så om du påstår att att det snart" inte kommer fungera vill jag ha belägg för det.

[aqva65]
2/1/17, 8:36 PM
#8

1. läs det här. http://www.apsis.se/blogg/hotmail-forsvinner-och-ersatts-av-outlook 

2. vill ha belägg för det .  varför om det nu funkar för dej

Honestyisdead
2/1/17, 8:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

#8 Kommer till en tom sida om jag klickar på länken. Se bild.

Det jag efterfrågar är fakta om det du påstår i #3

"även om hotmail fungerar gör det snart inte det"

Jag ber dig visa att det stämmer. Men tydligen kan du inte det och då gissar jag att du hittat på att det snart inte fungerar.

Honestyisdead
2/1/17, 8:58 PM
#11

#10 Ja där motbevisa du d8g själv. Detta kopierade jag från sidan du länkar till 

"Men Hotmail kommer inte att försvinna. Webbtjänsten byter namn till Outlook.com och alla gamla konton kommer att fungera som tidigare"

Alltså hade du fel och befintliga konton kommer fortsätta fungera. Bra att kolla upp sådant så man inte lurar folk.

[aqva65]
2/1/17, 9:05 PM
#12

Om det funkar för dej så okej ! 🤔

Jag är inte ute att lura folk för något ! 😡

Honestyisdead
2/1/17, 9:12 PM
#13

#12 Läste du ens det jag citerade från sidan du länkade till? Det står ju klart och tydligt att det fungerar för alla med en hotmail. 

Du påstod att det snart inte fungerar vilket ju är felaktigt.  Din kommentar kan lura folk att tro att det är som du skrev trots att du hade fel.

Annons:
Upp till toppen
Annons: