Annons:
Etikettövrigt
Läst 1434 ggr
Aaangelica
1/3/17, 1:49 AM

Batteriet laddar ur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Har en Samsung galaxy s6. Problemet är att den laddar ur trots att laddaren sitter i, någon som vet varför? Lite trist då jag köpte den för ca 3 månader sen, fungerade felfritt då. Alltid använt samma laddare fram tills igår då laddaren började glappa, tog då en annan laddare (exakt likadan -samsung laddare) och den sitter som den ska men trots att laddaren sitter i så minskar batteriet, både om jag använder den eller låter den ligga. Nu har jag dock laddat den i ca 1 timma men den visar fortfarande bara 1%. Kan tillägga att jag alltid stänger av alla appar efter användande, har raderat alla "onödiga" appar samt har ljusstyrkan på det längsta & platsinfon avstängd. Som ni ser på bilden visar den 6h till full laddning. Någon som kan hjälpa mig? 🙁

Annons:
greenseng
1/3/17, 3:00 AM
#1

  Först och främst skall du kolla mobilens temperatur när du laddar den. Är den t.ex. uppe i nästan 50° så slutar många mobiler att ladda för de är rädda för överhettning. Men… annars låter det faktiskt som en glappkontakt. Fixas via garantin.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

_Fisken
1/3/17, 5:47 AM
#2

Jag har jävlats en del med laddning till biltelefoner och jag har varit med om i flertalet fall att även om batteriet indikerar "laddning pågår" (som bilden visar ovan) så laddas inte batteriet ialla fall. Det beror på kabeln eller kontakten i närmare bestämt i de fall jag har varit med om.
Så byt (låna nån annans) kabel o laddare o testa.

Aaangelica
1/3/17, 3:13 PM
#3

Tack för svar. Temperaturen har varit "som den ska" alltså inte överhettad. Jag har även ett flertal väggladdare och kablar här hemma som jag provat, alla dom har fungerat tidigare men inte längre, har även prövat en bekants laddare som också alltid fungerat hela tiden men som inte heller fungerar längre. Mobilen laddar i princip ingenting, rör jag inte mobilen under laddning så kanske den laddar 1 max 2 procent i timmen men då måste jag också ha flygplansläge på. Laddar jag utan flygplansläge så drar den trots att laddaren sitter i.

_Fisken
1/3/17, 4:24 PM
#4

Ja…det låter som kontakten. Så där var min Samsung med en av sladdarna. Den laddade knappt. Väldigt lite. Sen lyckades jag hitta en kontakt som funkade bra OM jag lade telefonen så den hängde i kontakten över en hårborste.

Aaangelica
1/3/17, 4:42 PM
#5

Kanske får kontakta någon butik som reparerar mobiler och se om dom kan göra något åt det, lite frustrerande. 😬☺

annia1
1/3/17, 8:29 PM
#6

Nu använder inte jag mobilen så ofta och kan väldigt lite om fel som finns och har dessutom en annan mobil. Men några förslag.

Börja med att titta på vad det är som dragit batteri. På min mobil så klickar jag på själva batterisymbolen då får jag fram diagram över vad som dragit.
När jag tittar på din bild så har du data-användning påslagen och dessutom ser det ut som det är dåligt mottagning. Så stäng av data-användning helt, den behövs ju i alla fall inte när du laddar. Är det dålig mottagning så ligger uppkopplingen hela tiden och söker efter signal.
Sen det tredje om du inte märkte nån skillnad med att stänga av data-användning. Stäng av mobilen helt på avstängningsknappen och låt den vara avstängd några minuter, sen starta den igen. Vissa saker kan hänga sig och ligga kvar i bakgrunden fast det ser ut att vara avstängt och då kan det räcka med att det avstängt några minuter.

Du skriver i #0 att den är köpt för 3 månader sen. Är den helt ny så har du ju garanti så kontakta stället du köpt den och be dom om hjälp om inte nåt av mina förslag gjorde nån nytta. För om inget förslag gjorde nytta så verkar det ju vara kontakten som sitter i själva mobilen det är fel på och det bör gå på garanti.

.

Annons:
Razzora
1/4/17, 3:59 AM
#7

Mallemalinois har du kollat i mobiltelefonens kontakt? Ibland så kan ludd och sådant komma in där och kan ställa till med jävelskap. Bland annat att den inte laddar. 

Men om det inte skulle vara det så skulle jag nog lämna in den då du skriver att du köpte den för 3 månader sedan  då det är fortfarande garanti på din telefon.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: