Övrigt

Internet funkar inte

2017-01-10 12:36 #0 av: Snuffles

Jag köpte nyligen en ny mobil (samsung) och internet fungerar inte på den fast jag har wifi och mobildata igång. Det står att DNS-sökningen misslyckades. Någon som vet hur man löser det?

Anmäl
2017-01-10 12:45 #1 av: Niklas

Gäller det både om du ansluter till trådlöst nätverk och om du försöker koppla upp dig direkt från telefonen?

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök iPad for Work om du vill använda iPad på riktigt.

Anmäl
2017-01-10 12:47 #2 av: Snuffles

#1 Ja.

Anmäl
2017-01-10 16:47 #3 av: Niklas

Prova att ringa din operatör. DNS-problemet kan ligga utanför telefonen eller i inställningarna.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök iPad for Work om du vill använda iPad på riktigt.

Anmäl
2017-01-10 16:48 #4 av: Niklas

Fast, nä, det är nog en inställning i telefonen. Om du berättar exakt vilken modell du har kanske någon här kan guida dig till rätt DNS-inställningar.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök iPad for Work om du vill använda iPad på riktigt.

Anmäl
2017-01-10 18:16 #5 av: Snuffles

#4 Det är en Samsung galaxy S3

Anmäl
2017-01-11 19:00 #6 av: Snuffles

Nu fungerar det om jag stänger av wifi, men vill ju kunna använda mig av det. Det fungerar på datorn och andras telefoner.

Anmäl
2017-01-12 09:32 #7 av: Niklas

Hoppas någon här vet hur man ställer in det i din telefon. Annars får du gå tillbaka till affären.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök iPad for Work om du vill använda iPad på riktigt.

Anmäl
2017-01-12 15:31 #8 av: KakSmulan78

Har du testat med en annan webbläsare? Det här kanske kan hjälpa: https://www.techwalla.com/articles/how-to-flush-the-dns-on-an-android-phone

Personligen har jag märkt att DNS-cache på mobiler uppdateras mycket långsammare av någon anledning.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.