Annons:
Etikettövrigt
Läst 1134 ggr
Snuffles
1/10/17, 12:36 PM

Internet funkar inte

Jag köpte nyligen en ny mobil (samsung) och internet fungerar inte på den fast jag har wifi och mobildata igång. Det står att DNS-sökningen misslyckades. Någon som vet hur man löser det?

Annons:
Niklas
1/10/17, 12:45 PM
#1

Gäller det både om du ansluter till trådlöst nätverk och om du försöker koppla upp dig direkt från telefonen?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Snuffles
1/10/17, 12:47 PM
#2

#1 Ja.

Niklas
1/10/17, 4:47 PM
#3

Prova att ringa din operatör. DNS-problemet kan ligga utanför telefonen eller i inställningarna.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
1/10/17, 4:48 PM
#4

Fast, nä, det är nog en inställning i telefonen. Om du berättar exakt vilken modell du har kanske någon här kan guida dig till rätt DNS-inställningar.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Snuffles
1/10/17, 6:16 PM
#5

#4 Det är en Samsung galaxy S3

Snuffles
1/11/17, 7:00 PM
#6

Nu fungerar det om jag stänger av wifi, men vill ju kunna använda mig av det. Det fungerar på datorn och andras telefoner.

Annons:
Niklas
1/12/17, 9:32 AM
#7

Hoppas någon här vet hur man ställer in det i din telefon. Annars får du gå tillbaka till affären.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

KakSmulan78
1/12/17, 3:31 PM
#8

Har du testat med en annan webbläsare? Det här kanske kan hjälpa: https://www.techwalla.com/articles/how-to-flush-the-dns-on-an-android-phone

Personligen har jag märkt att DNS-cache på mobiler uppdateras mycket långsammare av någon anledning.

Snuffles
1/12/17, 5:00 PM
#9

#8 Det funkade inte :/

Upp till toppen
Annons: