Annons:
Etikettteknik
Läst 2135 ggr
bellann46
1/17/17, 8:05 PM

Tips om mobil

Hej!

Jag är på jakt efter ny mobil eftersom min LG G3 har nu under snart 1 år startat om sig huxflux. Finns ingen koppling till när det händer, sker vid olika temperatur, när vilken app som helst används och ibland startar den om när jag inte ens rört den. Min pappa är bra på datorer/mobiler utan att va expert, men vi hittar ingen lösning på problemet. Köpt nytt batteri utan framgång t.ex.. Min syster har precis samma telefon och hennes fungerar inte heller felfritt.

Så är nu ute efter en ny. Vill att det ska vara en bra kamera då jag är foto-intresserad, ska vara stor skärm och om den är snabb så är det ett plus. Plats för minneskort är vore även det bra då jag lägger in bilder från min systemkamera i mobilen för att lägga ut på diverse sociala medier. 
Iphone är inte intressant och Samsung föredrar jag inte heller, men ratar det inte helt (har trots allt aldrig ägt en själv).

Om ni har nå tips så vore det toppen! 🙂

Tack på förhand

Annons:
vendelay
1/17/17, 8:14 PM
#1

Jag la just ut en annons på en Sony Xperia X Compact. Den är kanske för liten för dig men tar extremt bra bilder och jag tyckte den var väldigt snabb. Den har också någon batteriteknik-grej som ska göra att batteriet håller längre vilket kan vara bra.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Honestyisdead
1/17/17, 8:41 PM
#2

Jag skaffade precis Samsung galaxy s7 och är väldigt nöjd. Väldigt bra kamera.

Razzora
1/19/17, 2:04 PM
#3

Har du kollat på OnePlus telefonerna? Jag har själv OnePlus 3 som kom ut i somras. Men det finns en ny modell som heter OnePlus 3T (från 4295kr) ganska maffig telefon för dom pengarna. Enligt mig som älskar att ta kort så tar den ganska bra kort.  https://oneplus.net/se/3t

Vore bra att veta på ett ungefär hur mycket pengar du hade tänkt att lägga ut på en ny mobil så man kan ge dig bättre förslag då.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

bellann46
1/19/17, 4:52 PM
#4

#3 Är min pappa som ska köpa den då det är min födelsedagspresent, så finns inte något riktmärke direkt. Men inte mer än 4-5 tusen i alla fall skulle jag tippa 🙂

Skärmen jag har nu är på 5,3 tum (har jag för mig) så inte mindre än det då jag trivs bättre med stor skärm.

kissidor
1/21/17, 9:37 AM
#5

eftersom du själv aldrig har haft en samsung kan jag misstänka att du lyssnat på andra och att det negativa de sagt delvis kan vara nåt de själva bara fört vidare utan att ha nån större koll själva, eller gammal skåpmat om äldre modeller. för jag har inte alltid varit vänligt inställd till samsung själv, men s7:orna går det inte att ta ifrån dem att de nailat, de var förmodligen 2016 års mest lyckade mobiltelefoner om man väger in alla aspekter. sen kan man ha en annan favorit baserat på personliga preferenser, men det är nog hög tid att glömma sina gamla fördomar om samsung. 

men med det sagt blir det väl svårt att få tag i den större edge-modellen under 5000 riktigt än, då får man nog vänta tills de släppt s8:orna först. och vanliga s7 är ju då för liten för din smak

jag antar att du kanske är lite skeptisk till att välja LG igen, och g5 har också rätt blandade omdömen, men den ligger ju i alla fall ganska lågt i pris.

förutom razzoras tips om oneplus 3/3T som jag också skriver under på är det nog dessa två, moto z play och huawei p9 plus är nog de jag i första hand skulle tipsa dig om att titta på: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=3876229,363790 nackdelen med oneplus-telefonerna är att du kan inte köpa dem i en svensk butik utan det gör man på oneplus egen hemsida (som dock finns i en svensk version)

klarar du att gå upp til 5,7" skärm kan även nexus 6p vara intressant: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3341557

din lg g3 har så mycket som 5,5" skärm så tänk på det om du inte vill ha mindre. det finns ett antal riktigt bra och prisvärda telefoner med 5,2" skärm också, men då är ju kanske steget ner från 5,5" lite väl stort.

Värd på Mobiltelefoner och Android

bellann46
1/21/17, 10:40 AM
#6

#5 Först tack så mycket för alla information! Angående Samsung så är ju mina fördomar baserat på tidigare telefoner och därav kan jag inte rata dem helt. Har synat några lite grann i butik, men va ett tag sedan så inte kollat på de absolut senaste modellerna.

LG G5 har min pappa köpt, men har inte fått sett den så mycket ännu. Är faktiskt så att hela familjen har LG, mamma har G4an. Men vad pappa sagt så är G5 och OnePlus 3T i princip samma telefon, bara RAM-minne och upplösning som skiljer nästan. Jag är dock mer lagd till OnePlus då.

Resterande som du listat ska jag ta en titt på, ingen större koll på dem mer än att jag hört talas om Huawei 😉

Där ser man, trodde jag hade mindre då mina föräldrars telefoner är betydligt större än min.

Återigen tack så mycket!

Annons:
kissidor
1/21/17, 10:54 AM
#7

såhär ser det ut storleksmässigt: http://androidenheter.se/storleksjamforelser/?lg-g3&lg-g4&lg-g5

g5 har allltså lite mindre skärm, och g3 hade ganska slimmade yttermått

Värd på Mobiltelefoner och Android

cookies
2/22/17, 8:53 AM
#8

Vill också lägga in ett gott ord för OnePlus. Har en OnePlus One från 2014, får fortfarande uppdateringar till den och den allmänt fungerar bra. Var billig och fick betala cirka 50% mot en motsvarande samsung/iPhone. Inget annat än nöjd med den, kommer definitivt lägga till OnePlus igen när det är dags :)

Upp till toppen
Annons: