Annons:
Etiketttillbehör
Läst 2521 ggr
Cessy
3/1/17, 5:25 PM

Liten Bluetooth-högtalare

Chansade o köpte en liten bluetoothhögtalare från Wish. Leveransen var inte supersnabb, men den kom på sista dagen som var angivet. Sedan jag väl laddat den (började att ladda den från datorn men gick över till använda mobilladdaren då den tog längre tid att bli laddad än jag orkade vara vaken) Med AUX-kabeln kopplad mellan den o mobilen var ljudet verkligen ingen höjdare o jag testade även med min egen AUX-kabel men det lät väldigt burkigt o svagt. Men så testade jag att blutoothansluta den o se det gjorde susen. Visst den har ingen fantastisk bas, men är absolut helt ok för sin storlek o sitt pris. Har satt mobilen på laddning två rum längre bort o tog högtalaren med mig dit jag håller på o jobbar med kartongerna o sorteringen o den funkar ff. perfekt. Supernöjd med den 😃
https://www.wish.com/c/568a3bdd5eb3b02e6f1aa869

Annons:
kissidor
3/1/17, 7:34 PM
#1

jag skulle aldrig klara mig utan blåtandshögtalare 😃!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
3/1/17, 10:35 PM
#2

Nej det var verkligen kanon att koppla den till bluetoothen . Trodde aldrig den hade så lång räckvidd. M8:an har ju så kasst batteri att jag måste ladda den minst ett par ggr per dag o sätter jag den på bluetooth så säger det ju bara slurp, Men i o med att det funkar att ha den på laddning o att den ändå håller förbindelsen med högtalaren, så blev det ju helt perfekt. Måste nog köpa en sådan högtalare till, så det inte gör så mycket om det händer någonting med den ena eller om jag glömmer den i båten😇😃

Cessy
3/1/17, 10:52 PM
#3

Oj nu såg jag att jag tappet e:et i bluetooth i startinlägget o rubriken. Shit också. Att jag jämnt gör så o inte ens ser det förrän långt senare *suck* Skulle egentligen bara skriva att denna högtalaren kan också fungera som powerbank. Fast eftersom vi aldrig har tyst hemma så finns där nog aldrig kräm nog kvar i högtalaren för att den ska kunna rädda mig o som powerbank är den ju ganska klumpig att asa med sig. Har ju en liten sådan som alltid åker med i väskan o just nu är den verkligen nödvändig att ha eftersom batteriet är så uselt i M8:an.

kissidor
3/3/17, 6:56 AM
#4

men morr -  jag tryckte tydligen aldrig på skicka på det här som jag skrev för två dar sen 😓!?! nåja, se nedan:

jag såg det inte heller förrän du sa det cessy, men jag fixade till det nu 🙂.

låter ju som en bra idé att skaffa en till, då kan du ju alltid ha en som är laddad också 🙂. 

ujujuj, är det så illa med stackars m8:ans batteri 😕. fast inget att förvånas över egentligen, min är inget vidare heller och då har jag bara använt den på helgkvällarna för spotify de senaste två åren, så det är klart att ditt är ännu mer utslitet.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
3/3/17, 9:18 AM
#5

Åh tackelitack kissidor.😃
 Tja hur illa det är med batteriet beror lite på vad jag gör, men Pokémon Go tar slut på batteriet på några timmar . Men gör man inget aktivt eller typ spelar radio eller lyssnar på storytel o ser till att mobilen är släckt, så håller den betydligt längre, men det är vansinnigt irriterande  att behöva ladda den så pass ofta. Ska jag iväg så måste den helst vara fulladdad. Laddaren eller om det är något med sladden eller själva uttaget i mobilen är dessutom stundomsinnad. Ibland laddas mobilen på 2-4 timmar o o ibland står den bara o tröskar o det händer nästan ingenting.😕 Så det är dax för den att gå i pension, för den driver mig till vansinne. Fast Göran bara rycker på axlarna o tycker att det är väl bara att ladda den lite oftare. Han fattar inte alls varför jag skulle ha behov av en ny mobil o tycker det är rent lyyxköp. *suck*😴

Cessy
3/3/17, 9:39 AM
#6

På tal om att lyssna på böcker/musik så vet jag inte hur många olika hörlurar jag har testat genom åren. Kan inte ha kåpor som sluter tätt för då får mina öron värmeslag o exploderar av klåda. Jag kan inte ha sådana där vanliga pluggar som man ploppar in för de sluter också tätt o skapar samma klådexplosion.
Så jag har testat diverse olika sportlurar - sådana som man hänger som en krok runt örat o en del har varit relativt ok o andra har skavt så jag inte kunnat ha dem efter en stund o ljudet har varit ganska sisådär i dem. 

Som du vet kissidor så hittade jag ett par lättviktslurar på CDON som inte sluter tätt runt öronen o de har bra ljud men de blir ändå efter en tid för varma o jag är inte förtjust i att ha en båge över skallen.  Men nu tror jag att jag äntligen hittat lösningen - B&O BeoPlay Earset. Man kan ställa bågen man hänger runt örat o längden som behövs för man ska höra o man kan vrida öronmusslan så den hamnar i rätt läge. Har förvisso bara testat dem några timmar men än så länge skaver de inte o öronen exploderar inte o de är riktigt behagliga att ha på sig o har riktigt bra ljud. Har jag äntligen efter alla dessa år äntligen hittat ett par hörlurar jag faktiskt kan ha??? 

Länken går till CDON men jag köpte mina på WISH för ca 180 kronor. Nu inbillar jag mig inte att detta är orginalet, men de fungerar alldeles utmärkt o har absolut helt ok ljud. Mycket bättre än de olika typer av sportlurar jag testat tidigare o de är riktigt behagliga att ha på sig. Jag susade för att köpa ett par till för ha som reserv, men de var givetvis slut. De finns på både eBay i wish för runt 400-600 kr o givetvis kan man också köpa dem ännu dyrare. Länken är som sagt var bara för att visa modellen. Kommer köpa ett par till senare o då slänger jag ut  alla andra sportlurar jag har. Kommer dock behålla lättviktsbågen men det är den enda, men så länge jag inte har ett par till, så behåller jag de där halvbra sportlurarna så jag har några som kan funka en kortare stund.

http://cdon.se/hemelektronik/b-o-beoplay-earset-3i-horlurar-svart-p33967414

Annons:
Cessy
3/3/17, 2:47 PM
#7

O vet du kissidor - undrens tid är inte förbi - Nu har jag äntligen skaffat Spotify Premium, så får jag se hur mycket jag använder det.

Cessy
3/4/17, 1:19 AM
#8

… o hade på Spotify när jag höll på o sorterade ikväll bland kartonger/saker efter min mams o hade på Ed Sheeran. Då kom gubben in för kolla hur sorterandet gick o för att hjälpa till lite o efter en stund sa han - det var tradig musik du har på.🤪Saken är väl att vi är så radiofierade o vana vid så blandad musik (för tillfället är det mest Guldkanalen som går här hemma) Risken finns nog att Spotify inte blir någon större hit. Nåja jag gillar att kunna få lyssna mer på lite av de artister jag gillar o köra lite blandat mellan varven. Jag gick dock o bytte till Guldkanalen hellre än att åthöra en klagosång medan vi fixade klart en av alla lådorna.😉😇

Cessy
3/12/17, 6:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Tja nu när jag så snabbt blivit spotify:erad, så insåg jag ju att den där lilla bluetoothhögtalaren visst duger till ljudböckerna/storytel, men jag orkar bara lyssna på musik från den kortare stunder. Saknas alldeles för mycket bas i den även om ljudet i sig ändock är ok, så blir det jobbigt att lyssna på så tunt ljud i längden. 

Nu var det ju en av de sakerna som faktiskt Göran höll med mig om, så då passade jag på att säga - ja jag önskar mig en bättre bluetoothhögtalare i födelsedagspresent med bättre bas i. För en gångs skull hörde han på vad jag sa, så i fredags asade han iväg mig till elgiganten för att jag själv skulle få lyssna o välja en högtalare (fyllde år igår 😇). Efter lyssnat på rätt många olika högtalare så föll valet på en JBL Xtreme o den har gått varm hela helgen. Fast tjejen som sålde högtalare såg lite konstigt på mig när jag sa att jag ville känna basen. Tydligen får inte kärringar på 56 bast lov att tycka att sådana detaljer är viktiga.😉😃

Upp till toppen
Annons: