Annons:
Etikettövrigt
Läst 1177 ggr
Uppkatten
3/24/17, 11:49 AM

Ny mobil - hur gör jag nu?

Har - äntligen - köpt ny telefon, en Samsung Galaxy. Har inte köpt ny mobil på typ 20 år, så nu undrar jag: Hur gör jag nu? Kan gamla SIM-kortet t ex flyttas över, eller behöver jag ett nytt? Var får jag i så fall tag på ett nytt som passar? Och hur fungerar det om jag vill flytta med mitt tidigare telefonnummer? Berätta gärna NOGA, för mobiler är något jag inte kan (än så länge…). Annat jag behöver veta?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
sp0ngeb0b
3/24/17, 12:28 PM
#1

Jag skulle gissa på att du behöver ett nytt simkort, men dubbelkolla ifall det passar! Det finns ju 3 storlekar, och min Samsung Galaxy S6 har den minsta sorten tror jag. Om du nu inte har skaffat ny mobil på så länge har du förmodligen den största sorten. När jag köpte min mobil kontaktade jag kundtjänst hos min operatör så skickade de ett nytt simkort till mig med samma nummer som mitt gamla.

Niklas
3/24/17, 12:35 PM
#2

Var det tjugo år sen senast är jag övertygad om att du behöver ett nytt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

kalindas
3/24/17, 2:19 PM
#3

Om du har en sådan gammal telefon var noga med att skriva ner alla dina telefonnr så att de inte försvinner. 
Jag synkar allt med google och har sparat mina kontakter där. Så oavsett vilken telefon, läsplatta eller dator jag använder, så har jag tillgång till mina kontakter. Gör samma sak med min kalender.
Skulle gissa att du behöver ett nytt sim kort.

/Elisa

Upp till toppen
Annons: