Annons:
Etikettoperatörer
Läst 2315 ggr
Sindri
5/18/17, 2:55 PM

Slippa roaming! jojo.......

Nu går skam på torra land!!!!!!!
Jag är ingen stor mobilanvändare. I alla år jag haft mobil har jag använt Comviq kontantkort. På senare år Fast pris 145 med 1 GB surf. Surfar så gott som aldrig på mobilen så det har räckt mer än väl.
Vi bor utomlands ett par gånger om året och då allt mellan 6-8 veckor. Har använt Plussaldo där och det har funkat bra, går åt ca 100 kr på sex veckor nu när roamingavgifterna sänkts.

Precis nu får jag ett sms från Comviq som inleds med Hej! Inga mer dyra överraskningar! Men resten är att jag måste köpa ett EUVECKA-paket när jag åker inom EU för att kunna ringa eller sms:a.
Går in på deras hemsida och kollar: För 1 GB vill de ha 145 kr I VECKAN.

Det blir 1015 kr på sex veckor. "Inga mer dyra överraskningar"! Jo, pyttsan.
Snälla ge mig alternativ. Överger Comviq kvickt som tanken om jag hittar nåt bättre. Hur anmäler man till EU - det var väl inte det här som var meningen?

Annons:
Pia-69
5/18/17, 3:01 PM
#1

Kan detta vara ett alternativ? Har en kollega som gått över till Vimla och han är nöjd! 🙂

https://vimla.se/eu/


Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Sindri
5/18/17, 3:27 PM
#2

Ja, men Vimla ägs väl av Comviq: Och de inför sitt EUPASS den 1 oktober. Annars är det nog samma sak. Himmel, så upprörd jag är!!!

Har precis pensionerat min spanska mobil, och det kontantkortet finns inte att köpa längre. Det var dyrt, men blir billigare än Comviq. Det är ju helt sanslöst!!!

Zadeira
5/18/17, 4:02 PM
#3

#2 Vilma ägs av Telenor, inte Comviq

Sindri
5/18/17, 4:27 PM
#4

OK - men det blir nog samma med det i alla fall.

kissidor
5/19/17, 10:28 AM
#5

du får kanske titta på abonnemang istället för kontantkort sindri, och se hur det slår i totalkostnad. jag har inte funderat på saken och satt mig in i det så noga men det kan ju vara så att lagändringen gäller bara för abonnemang -  jag tycker bara att det är med avseende på abonnemang jag hört det nämnas.

även abonnemangsinnehavare kan ju fö bli drabbade genom att få höjda månadspriser för att kompensera för att operatörerna går back på roamingen. reser man då inte utomlands själv så är man ju med och betalar för de som gör det. för operatörerna får ju betala 60-90kr/GB till varandra, så det är klart att det kostar för dem. dvs om deras kunder roamar för mer än vad andra roamar hos dem, det vet man ju inte vem som drar kortaste strået där. kan iofs tänka mig att svenskar är ett både resande och surfande folk över genomsnittet.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Sindri
5/19/17, 12:31 PM
#6

Men det där med roaming är ju bara en hittepå-avgift. Det är ju det som gjort att EU bestämt att de skall bort.

Annons:
Upp till toppen
Annons: