Annons:
Etikettövrigt
Läst 1081 ggr
RainyDays
6/19/17, 8:03 PM

Android VS Apple?

Nu är det snart dags att köpa en ny mobil, då min gamla bestämt sig för att den gjort sitt jobb o går i pension cx

Men till den stora frågan: Vilket ''märke'' är bäst? Andraoid-telefoner som tex Samsung, Sony, Huawei osv. Eller iOS, alltså Iphone?

Båda har ju sina för och nackdelar, men just nu känns det nästan som att Samsung är snäppet bättre sen de kom ut med Samsung Galaxy S8 som tydligen ska vara jättebra. Vilken mobil tycker ni är bäst och varför? :)

Three.Twentyfour.Seventeen <3

Annons:
kissidor
6/19/17, 10:22 PM
#1

jag resonerar inte riktigt i de termerna längre, men man får ju tänka på att en iPhone är med få undantag alltid en top of the line-telefon, det allra bästa apple förmår det året - det vore väl tusan om de inte skulle vara "bra", väldigt bra tom 

på androidsidan är det ju ett myller med tillverkare och varje tillverkare i sin tur gör telefoner för flera olika målgrupper, men de flesta har väl en modell med vassaste hårdvaran och högsta priset som de har gått all in på precis som apple har gjort med sina iPhones. men den perfekta telefonen helt utan svagheter har ju aldrig någonsin funnits. så vilken som är "bäst" beror ändå på vad som är viktigast för den enskilde köparen.

faktiskt behöver det inte ens vara så enkelt att den dyraste telefonen i en tillverkares produktutbud är den "bästa" för alla - sk midrangetelefoner har på det senaste året blivit så kraftfulla att vid daglig normal användning märker majoriteten ingen skillnad ens mot dubbelt så dyra telefoner - men desto större skillnad märks det på batteritiden och det till mellanklasslurarnas fördel. en sådan telefon kan ju vara bra mycket "bättre" för många användare.

kameran dock, det är ju det som sållar agnarna från vetet - där går det inte riktigt att komma undan att man får vad man betalar för. men även de allra bästa kamerorna (just nu troligen Galaxy S8, LG G6, iPhone 7 plus och HTC U11) har olika specialiteter som kan tilltala olika personer. själv älskar jag verkligen LG:s vidvinkelläge och tycker det är den hittills bästa användningssättet för dubbla kameror - men samsungs kamera är onekligen starkare i vissa andra situationer.

men det handlar ju sist och slutligen om vad man trivs bäst med att använda på det stora hela - jag kan personligen inte trivas med en iPhone som min huvudsakliga telefon - det har jag testat tillräckligt för att veta - och det finns även androidversioner som jag är mindre förtjust i (huawei tex) även om det är lättare att fixa till dem lite mer som man vill ha dem. 

min personliga favorit är motorola, och om de släpper en modell med tillräckligt bra batteritid och kamera i år så behöver jag inte leta mer. (förra året släppte de en med tillräckligt bra kamera, en med tillräckligt bra batteritid, och en med bådadera - men den sistnämnda släpptes förstås bara i USA… 😕)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Rosisa00
6/22/17, 11:28 AM
#2

Enligt mig så är Huawei honor 7 den bästa jag haft. För den är ganka ny men kostar inte så mycket för den släpptes 2016. Den kanske inte ar senaste versionen av android men den har allt som jag behöver :)

flisan708
7/10/17, 7:55 AM
#3

De sista åren har jag haft Sony. Tycker att de telefonerna är lagom i storlek samt prisvärda. Mycket telefon för bra pris. Den jag har nu är x compact.

Upp till toppen
Annons: