Annons:
Etikettabonnemang-kontantkort
Läst 1744 ggr
parsley
2017-07-05 20:55

Flytta SIM-kort

Min abonnemangsmobil från Sony verkar ha dött, eftersom jag inte kan starta om den. Kan jag ta SIM-kortet och placera det i en annan mobil utan problem? Jag antar att jag får köpa en ny mobil eftersom det är tid kvar på abonnemanget och jag inte har någon försäkring på den.

Annons:
kissidor
2017-07-05 23:00
#1

men garantin då, gäller inte den fortfarande? om den bara dog menar jag.

gällande sim-kortet dock, det är bara att flytta med avseende på abonnemang, men det kan ju dock vara så om den ena av telefonerna är antingen ganska gammal eller en extrem budgettelefon att det är olika storlek på simkortsplatsen. bäst är att man när man får ett nytt sånt där trippelsim med utstansning i två profiler behåller ramen som blir kvar när man försiktigt brytit ut den storleken man ska ha. då har man ju kvar en adapter om det kniper 🙂. 

och om du funderar på ev problem med operatörslåsning så är det bara tre som ägnar sig åt det fortfarande, och då funkar inga andra sim i en tre-telefon, men ett tre-sim funkar även i andra telefoner

Värd på Mobiltelefoner och Android

parsley
2017-07-06 08:09
#2

Jag vet inte om garantin fortfarande gäller, men jag har lärt mig att inte lita alltför mycket på garantier och hemelektronik. 🙂F ö så lyckades vi starta om telefonen igår, men jag har en känsla av att den inte riktigt går att lita på.

kissidor
2017-07-06 10:45
#3

nej det är sant, de brukar vara duktiga på att hitta på nån förklaring till varför garantin inte gäller i det aktuella fallet 😓. men det kan ju vara värt att prova iaf, men det fula är ju att om de hävdar att garantin inte gäller så får man betala för felsökningen också 😕. 

jo det är väl så, att även om ni fick igång den nu så finns det ju en uppenbar risk att detta händer igen. så du kanske ska ha en plan för om det händer igen, kanske  skaffa en billig men ok reservtelefon redan nu om du har svårt att klara dig utan telefon (och isf kolla simkortsstorleken redan nu om den antingen stämmer överens eller om du ska skaffa en adapter eller simkortsklippare också). eller annars börja reka och fundera lite på en mer långsiktig ersättare till den du har 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

papa-bear
2017-08-02 22:04
#4

har du inte kontakterna på sim-kortet redan, kopiera dem dit, eller om telefonen fungerar när du köpt ny, så finns det ju program som du kan använda och flytta över de kontakter och ev. filer du vill ha över på den nya.

Upp till toppen
Annons: