Annons:
Etikettabonnemang-kontantkort
Läst 2229 ggr
Caeli
2017-08-02 21:16

Hemnummer och kontantkort

Funderar på att avsluta mitt fasta telefonabonnemang men skulle gärna vilja ha numret kvar. Kan man ha sitt hemnummer i mobilen när man har kontantkort? Både Telia och Telenor kräver att man har abonnemang, men kanske finns det hos någon annan operatör?

Annons:
Stallmima
2017-08-02 21:22
#1

Tror inte det fungerar…..

kissidor
2017-08-03 18:18
#2

Kan inte tänka mig att den möjigheten finns tyvärr. Varför vill du ha det, är det för att slippa besväret med att underrätta alla som nånsin ringt dig om att du har bytt nummer, eller är det någon annan orsak

Värd på Mobiltelefoner och Android

Caeli
2017-08-05 09:31
#3

#2 Dels av den orsaken som du nämner, men även för att uppringaren då endast betalar samtalstaxa till fast telefon.

Maria
2017-08-05 09:37
#4

#3 Funkar det så?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Caeli
2017-08-05 10:00
#5

#4 Med hemnummer i mobilen kan dina vänner ringa dig till samma pris som när numret var fast. Finns hos både Telia, Telenor och Phonera. Men fungerar tydligen endast när man har mobilabonnemang - inte kontantkort.

Tycker att det vore bra då många fortfarande har vanlig fast telefon och då kan det bli dyrt att ringa mobilnummer.

kissidor
2017-08-05 10:54
#6

aha, visste inte om detta - så gott som alla jag vet (inklusive äldre personer) har för länge sen gjort sig av med den fasta telefonen, och de enda samtal jag får från fast nummer numera är från tiggare eller försäljare, 

men finns det verkligen inget abonnemang som är tillräckligt billigt för att vara ett alternativ? för jag antar att det är av det skälet som du vill ha ett kontantkort istället. jag tycker man brukar se rätt billiga abonnemang nämnas eller i reklam, men de kanske inte har den här möjligheten då 🤔

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Caeli
2017-08-07 09:30
#7

#6 Nej, lågprisbolagen verkar inte ha den här extra tjänsten.

Har alltid haft kontantkort och använt max 200:- om året. Är inte intresserad av ett abonnemang på mellan 150 - 200:- i månaden + extratjänst. Då kan jag kostnadsmässigt lika gärna ha kvar min fasta telefon + kontantkortsmobil.

Upp till toppen
Annons: