Annons:
Etiketthårdvara
Läst 5120 ggr
[Nathalie62]
3/24/12, 11:41 PM

Hållbart Batteri

Äger just nu en samsung Galaxy mini och har provat ett flertal likadana, deras batteritid är under all kritik tycker jag, man kan surfa max en halvtimme och kanske ringa ett samtal sen dör batteriet Rynkar på näsan

Vad har ni för erfarenheter ?

Annons:
[Thiah]
3/28/12, 11:10 PM
#1

Jag tänker oj så lite! Har bara haft xperia mini men den hade helt bra batteri tid.

Lyssnar på musik på nätet, surfar samt skickar mycket sms per dag och den höll fint.

[Nathalie62]
3/28/12, 11:21 PM
#2

#1, Ja det är inte mycket man hinner göra innan man måste ladda den,
skönt att xperian fungerade bättre där.

I och för sig är jag van vid gamla Nokias batteri som kunde vara upp till över 1.5 vecka även om man skickade sms och ringde en hel del.

Bamse 08
3/29/12, 1:37 PM
#3

Jag har en Xperia X8.

För mig räcker batteriet 5 dagar innan jag behöver ladda om den ,vilket jag är glad för Glad Även fast jag surfar och skickar sms och ringer Glad

What doesn't kill you makes you stronger.

[Nathalie62]
3/29/12, 3:21 PM
#4

#3, Så skönt att slippa ladda den så ofta.
Tycker det är relativt viktigt att den håller ett par dagar, som det är nu måste man ta med laddaren vart än man ska ifall batteriet helt pköstligt slocknar på den jag använder.

[Vargöga]
3/29/12, 6:20 PM
#5

Jag måste ladda min HTC Sensation varje natt. Helt okej i och med att det är en smartphone. Den är ständigt uppkopplad mot nätet. Har du nätet på om dagarna så kan du stänga av den då du inte använder mobilen. Sen kan du plocka bort alla widgetar för dom slukar batteri då de söker efter nät hela tiden.

[Nathalie62]
3/29/12, 6:40 PM
#6

#5, jag har nästan aldrig nätet igång och några widgetar har jag inte.

Annons:
[Lillfjanten]
3/29/12, 6:44 PM
#7

jag får ladda min ace varje dag, och det sämsta är att den avger ett meddelandeljud varje gång den är fulladdad, så jag kan inte ladda på nätterna Obestämd

[Vargöga]
3/29/12, 6:47 PM
#8

Hmm då är det märkligt att det går så fort.

Här är ett batteri som är lite starkare än den du har. Men det är inte original.

[Vargöga]
3/29/12, 6:49 PM
#9

#7 Du är inte ensam om detta med en Samsung. Vet flera som har samma problem med just det där meddelandeljudet.

Kan du inte ladda den tex i köket under nätterna?

[Lillfjanten]
3/29/12, 7:09 PM
#10

#9  det låter ju ändå, och jag är lättväckt Flört jag brukar passa på att ladda när i bilen när jag åker till jobbet, och sen på kvällen innan nattedags. det hjälper ju inte heller att ha på ljudlöst, jag förstår inte hur de tänkte där. jag skyller väl på att det var en karl som uppfunnit det Flört

[Vargöga]
3/29/12, 7:10 PM
#11

Haha ja det kan det ha varit. Flört

Alex
3/29/12, 7:10 PM
#12

Eftersom batteritiden påverkas av batteriets storlek blir batteritiden på en mindre mobil sämre eftersom det inte får plats med ett stort batteri i en sån telefon. Sen när det gäller smartphones drar programmen batteri bara att ha tillgång till nätet i princip, även utan att man surfar eller använder programmen. Har man inget behov av nätet och vill spara på batteriet får man stänga av datatrafiken.

Använder jag min mobil mycket laddar jag den varje natt (vilket är ganska standard för smartphones) och använder jag den sparsamt brukar det räcka med varannan.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[Lillfjanten]
3/29/12, 7:13 PM
#13

#12  precis. och på en del telefoner kan man också se vad som drar mest på batteriet om man vill spara på det och inte ladda så ofta.

Annons:
[Vargöga]
3/29/12, 7:23 PM
#14

Men det skall hålla lite längre än lite surf och samtal. Min dotters Samsung Gio som är i samma klass som Mini klarar mer än hennes.

Alex
3/29/12, 7:33 PM
#15

#14 Det håller jag med om, att dö efter en halvtimme av aktivt användande (vid fulladdat batteri) låter extremt!

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[Nathalie62]
3/29/12, 10:53 PM
#16

Ja min mini är mycket extrem Tungan ute jag kan inte använda den ens en halvtimme för då slocknar batteriet. Det blir lite lurigt när man är iväg en hel dag, då måste jag ta med laddaren och hoppas på att få ladda den någonstans.

[Nathalie62]
3/29/12, 10:56 PM
#17

#8, Vågar man lite på det där batteriet ? Om det inte är orginal ska man nog vara försiktig men det lät ju rimligt annars.

[Vargöga]
3/30/12, 10:38 AM
#18

Både jag och nej. Själv skulle jag inte köpa annat än original men den kostade inte så mycket så kanske man vågar köpa den än då.

Den du har idag är 1200 mha medan denna är på 1300 mha. Bara en liten höjning. Kanske du kan testa och köpa ett nytt batteri till din, original på 1200 mha om det funkar bättre.

Alex
3/30/12, 12:42 PM
#19

Hur länge har du haft den? Det kan ju faktiskt vara så att det handlar om något fabriksfel, eller annat som är lättåtgärdat med hjälp. För jag kollade upp det hela och din mobil ska ha bättre batteritid än min enligt infon, och min överlever längre än en halvtimme vid aktivt användande! Så det kan nog vara idé att kolla upp det först och främst.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[Lillfjanten]
3/30/12, 12:49 PM
#20

#16  det kan ju vara batteriet som inte är ok, tyvärr så är det ju inga garantier på dem. köp ett nytt batteri om du inte kan låna någon annans och prova med.

Annons:
ingann
3/30/12, 12:55 PM
#21

Jag har en ZTE Bladesom jag laddae ca 2 gånger i veckan. Jag använder mobilen ganska mycket till nätet, spel, sms, mms och samtal så jag tycker att mitt batteri är helt acceptabeltGlad

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Vargöga]
3/30/12, 1:36 PM
#22

Precis. Garantin täcker inte för batterier så det är bara att köpa ett nytt. Köp ett original och är det samma fel med det nya så kanske du skall kolla upp så att det inte är telefonen som är fel och dra extra mycket.

Alex
3/30/12, 1:54 PM
#23

#22 Fast det måste ju inte nödvändigtvis vara batteriet det är fel på, något annat tekniskt fel kan ju faktiskt göra att det drar onödigt mycket batteri, alternativt att det bara handlar om någon inställning/öppna program som drar väldigt mycket. Så personligen skulle jag ju kolla upp det först.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[Lillfjanten]
3/30/12, 1:58 PM
#24

undersökningskostnader är inte billiga, jag tror att det är bäst att kolla batteriet först. om man lämnar in en telefon på garantin, och det inte är något fel, så kan man få betala 400-700 kr tror jag beroende på var man lämnar in.

[Vargöga]
3/30/12, 2:07 PM
#25

#23 Det var det jag menade. Att om hon testar med ett nytt batteri och samma fel uppstår så är det fel på telefonen. Kanske inte var tydlig i det jag skrev?

Alex
3/30/12, 2:20 PM
#26

#25 Läste igen, och jo, nog var du tydlig. Det är nog snarare jag som inte läser ordentligt! Flört

Är mobilen köpt i en fysisk butik kan det ju dock vara idé att ta med mobilen och prata med dem där, det brukar vara helt gratis att få råd och låta dem testa lite.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[Nathalie62]
3/30/12, 5:07 PM
#27

Mobilen är köpt på Telia och jag testar nog med ett nytt batteri och kollar läget, uppstår samma fel är det ju telefonen.

Jag har bara haft den i ungefär 6-7 månader.

Annons:
[Thiah]
3/30/12, 6:16 PM
#28

Min smartpgone (htc desire Z) måste laddas varje dag OM jag ska kunna använda den som jag vill.  Den kan hålla i 24 timmar om jag är medveten om att inte hela tiden starta skärmen och kolla om jag inte missat något samtal/sms eller kolla klockan och liknande.

Jag är nöjd med min telefons batteri tid trots att det bara är cirka 15 timmar eftersom jag använder den MASSOR under de timmarna. Hade en htc desire förut och den hade inte alls lika lång batteri tid.

nykanin
4/15/12, 7:25 PM
#29

#3 VAAA!! jag har ochså en x8 men den håller knappt en dag och då har jag inte internet på hela tiden och ljusstyrkan är på de lägsta :O jag måste ladda min varje natt och en liten stund på dagen om den ska kunna hålla till kvällen

hur gör du?

Mvh Linnéa

[Nathalie62]
4/15/12, 11:06 PM
#30

Tycker nog att de flesta nyare telefonerna idag får kritik för batteritiden överlag, i och för sig är det ju inte konstigt med allt som finns på den men dom borde tänka om så det går att få ett bättre sådant.

Alex
4/16/12, 2:49 PM
#31

#30 Fast för ett batteri som räcker längre krävs ett större batteri, och folk vill ju inte ha hur stora mobiler som helst.

Det är väl snarare så att om man värderar batteritiden högre än funktionerna i en smartphone så kanske man ska välja en annan slags mobil.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Bamse 08
4/16/12, 3:50 PM
#32

#29 Det du Flört

What doesn't kill you makes you stronger.

[Nathalie62]
4/16/12, 3:53 PM
#33

#31, Eller så kanske man bara kan göra mobilerna en aning större kanske Skrattande

Upp till toppen
Annons: