Annons:
Etikettoperatörer
Läst 7942 ggr
[Nathalie62]
3/25/12, 12:36 AM

Tummen ner för Telia

Jag kör Telia men hade tänkt byta operatör när bindningstiden är slut. Tycker dom är dyra överlag och deras support är inte det bästa och när man ringer dit måste man "knappa" sig fram en hel vecka Flört innan man kommer fram.

Vilken operatör föredrar ni och varför, vem är billigast respektive dyrast enligt era mått ?

Annons:
sissie
3/26/12, 8:10 PM
#1

Jag har haft tele2 de senaste 20 åren. Jag är helnöjd med dem och under de senaste 8-9 åren har vi även tele2 på hemtelefonen. Glad

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

[Nathalie62]
3/26/12, 8:42 PM
#2

#1, Intressant, jag har funderingar på både tele 2 och tre, får se vilken det blir Glad

Wonderwallen
3/27/12, 3:10 PM
#3

Jag har Tele2 just nu, och är nöjd med det så länge man inte behöver kontakta kundservice. Tyvärr så har jag bara haft dåliga erfarenheter när det gäller deras kundservice, man får trycka sig fram hur länge som helst och bli bollad hit och dit mellan olika personer. Fick ändå ingen hjälp till slut Rynkar på näsan Dock så väljer jag att ha kvar tele2 då de flesta i min släkt samt mina vänner har Tele2.

[Nathalie62]
3/27/12, 6:50 PM
#4

#3, Det låter som Telia, man bollas också fram och tillbaka och dessutom har dom aldrig samma information att ge ut, man blir rätt virrig i huvudet, tror nog jag ska satsa på 3, dom har jag pratat med ett antal gånger och det verkar felfritt Tungan ute

Bamse 08
3/28/12, 8:05 PM
#5

Telia har vi.

Vi har dock haft lite strul med bredbandet bara.

Men som du säger så tar det nästan en hel vecka innan man kommer fram till någon att prata med.

Tryck 5 för bla , tryck 3 för bla, tryck 1 för bla osv.

What doesn't kill you makes you stronger.

Alex
3/28/12, 8:10 PM
#6

Jag har Halebop och är hur nöjd som helst! Bra täckning i princip överallt (går i Telias nät), men betydligt bättre priser än Telia, åtminstone för mig. De har dock ingen telefonsupport, utan enbart via mail/chat, men den fungerar väldigt bra och jag har fått snabba och bra svar varje gång jag använt den. Så jag har inga som helst planer att lämna Halebop, är mycket nöjd med dem de åren jag haft abonnemang där.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Annons:
[Nathalie62]
3/28/12, 8:49 PM
#7

#5, Ja det är så irriterande Skrikandes tråkigt att du har strul med bredbandet.

#6, Trist dom inte har någon telefonsupport men funkar det bra via chatt eller mail så är det ju super. Är inte insatt i just halebop, har dom funnits länge ?

Alex
3/28/12, 9:29 PM
#8

Drygt 10 år. Började väl som operatör för ungdomar, med billiga priser, men utökade sen.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[Nathalie62]
3/28/12, 10:30 PM
#9

#8, Det lät ju bra, ska in och kika lite på dessa också. Är det bra täckning även ute på landet ?

Alex
3/28/12, 11:02 PM
#10

#9 Japp, i alla fall i alla hålor där jag har vart. De går ju som sagt i Telias nät, så överallt där Telia funkar funkar Halebop.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[Nathalie62]
3/28/12, 11:28 PM
#11

#10, Äsch, det noterade du ju tidigare att det gällde telias nät, mitt misstag, självklart är det ju samma då, ursäkta. Foten i munnen

Love-
3/29/12, 7:06 AM
#12

har haft telia i många år och är nöjd med dem

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

julklappen
3/29/12, 2:04 PM
#13

ja inte är det Telia i allafall.Det funkar ju nästan aldrig. Plötsligt när man pratar i telefon med någon så bryts samtalet. Och ofta när man ska ringa någon så funkar det inte heller.  Tycker inte bra om Telia. Vi i familjen ska nog byta snart.

Annons:
[Nathalie62]
3/29/12, 3:12 PM
#14

#13, För mig funkar det dock felfritt när man pratar i telefon, mycket sällan det bara bryts. Du tror inte det är telefonen ?

julklappen
3/29/12, 11:10 PM
#15

Nää Nathalie, det är inte telefonen.(det trode jag och familjen också så vi köpte ny.Men det blev likadant endå).

[Nathalie62]
3/29/12, 11:34 PM
#16

#15, Mycket konstigt, beklagar att ni haft sådant strul. Hoppas ni kan byta till något bättre inom det snaraste.

Lina R
12/13/12, 4:48 PM
#17

Samtal som bryts, lås telefonen på GSM. När den hoppar från 3G till GSM kan det bli liiiite för lång fördröjning och då bryts samtalet.

Om ni har Telia idag, och ska byta till en annan operatör i hopp om bättre täckning, börja med att köpa ett kontantkort för att vara säker på att ni får täckning på den andra operatören.

Jag har haft Telia, Halebop och Tre, men eftersom jag bor i Norrland var det bara att ge upp med projekt 3. Det gick inte, Telia/Halebop är dom enda som kan erbjuda hyfsad täckning när man bor här uppe. De flesta operatörerna har ju täckning i storstäderna, men om man vill fara på utflykt så går det inte att ha annat än Telia om man vill kunna ringa.

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

Snurpan79
12/13/12, 9:44 PM
#18

Jag har haft Tele2 i flera år men bytte till 3 nu under hösten och jag är supernöjd. Rekommenderar dem verkligen då det är smidigt att komma fram till deras kundtjänst och sen är deras "Mitt 3" väldigt bra och du kan göra mycket själv vilket jag gillar.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

kissidor
12/13/12, 10:44 PM
#19

ja allt beror ju på var man bor - jag skulle inte ens ha övervägt nåt annat än telia för ett par år sen, men nu har vi iaf mobila bredbandet från tre till att börja med, för där är telia nästan odugligt. och deras 3G-drops i somras var inte för roliga… Obestämd. men det blev att jag förlängde mitt telia-abonnemang ändå i höstas, så nu dröjer det innan det är dags för mig att sätta om. men dotterns ska sättas om i vår, man kanske skulle låta henne vara testpilot på ett tre mobilabonnemang Oskyldig?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Lina R
12/14/12, 12:17 AM
#20

Jag gillar hur 3 hanterar (hanterade?) sina kunder också, fick nya mobiler stup i kvarten kändes det som :).

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

Annons:
[Moa-]
12/15/12, 9:45 PM
#21

Lina R; hur har du haft kontakt med 3? Det är nämligen det företag som jag upplever att flest personer känt sig lurade av. Dessutom så direkt ljuger de sina kunder rakt i ansiktet, jag funderar på om det hör till företagskulturen då detta skett i butiker i olika städer samt över telefon…

Bland annat nekade de helt och fullt till att garantin på iphone ej fungerade när telefonen krånglade på grund av kyla… Telia la sig vid samma fråga platt och beklagade att det var så men förklarade att det låg utanför deras kontroll. (En av flera incidenter.)

Jag vet vilka jag fick ökat förtroende på…

Lina R
12/15/12, 9:53 PM
#22

Standardmetoden vid bindningstids utgång, de ringde upp och ville ge mig lägre månadsavgift och en ny mobil, svårt att tacka nej till sånt då säljarna var ickepåstridiga och lät genuint shysta. Och samma abb till lägre pris är ju shyst :-). De kanske hade något trogenkund-system? Hade inga som helst problem under tiden så behövde aldrig kontakta kundtjänst annat än för avslut och utportering till Telia. Notera att detta var 2004-2006.

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

[Moa-]
12/15/12, 9:55 PM
#23

Lina R; jag kan inte säga någon telefonleverantör som ej erbjuder en mobil gratis eller till bra pris vid abonnemangsförlängning?

Dock bra att du var nöjd! =)

Lina R
12/15/12, 9:58 PM
#24

Dock så brukar jag med vänners/googles hjälp lösa tekniska problen själv, enda erfarenhet jag har av att ringa till en support är när thomsonroutern (adsl) fulade sig, den är lite småsvår att fixa själv men dödslätt för supporten att fjärrstyra.

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

[Moa-]
12/15/12, 10:03 PM
#25

Lina R; dock svårt att googla sig till faktiska reparationer eller fakturafel… =P

Lina R
12/15/12, 10:20 PM
#26

Vad garantin gäller för googlar man på en sekund, och är det fel i fakturan pratar man med fakturaavdelningen på en kundtjänst, inte en support ;-)

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

Lina R
12/15/12, 10:26 PM
#27

#23 de flesta ger inte en lägre månadskostnad för exakt samma abb OCH ny mobil nej, men detta var när 3 var ganska nya så det kanske var nån drive dom hade. Tiden innan smartphones och facebook ^^.

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

Annons:
[Moa-]
12/15/12, 11:29 PM
#28

Lina R; eller så hade priset på avtalet helt enkelt sänkts? Ny teknologi kostar mer vid införandet än med tiden i regel. Jag har själv sålt många liknande avtal, vissa kunder satt utan att veta om det på uråldriga avtal, så de trodde inte på en när man ringde och ville sänka deras månadskostnad med 25 %, höja hastigheten på bredbandet, ge dem fri avgift på den fasta telefonin samt faktiskt skicka över en ny fysisk telefon… Med detta inte sagt att det inte var bättre för konsumenten, men många gånger lurades kunden till att tro att de fick något alldeles särskilt…

Support är ett brett begrepp, vissa företag kallar det fakturasupport, men det spelar ju egentligen ingen roll, vissa saker måste du helt enkelt ha kontakt med företaget direkt för att få ordning på, det är min poäng.

Lina R
12/16/12, 3:56 PM
#29

#28, Efter 1 år?

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

[Moa-]
12/16/12, 3:59 PM
#30

Lina R; det beror givetvis hur lång tid du tecknar avtalet på… Jag har varierat längden mellan 12 mån och 24 mån.

Lina R
12/16/12, 4:12 PM
#31

Vad vill du tjafsa över? Ett abb som är ett år gammalt är knappast uråldrigt, men strunt samma.

Min poäng var iaf, att jag var nöjd under min tid med 3. Jag valde bort dem för att jag blev student och kunde få fina rabatter då hos Telia, samt att jag är norrlänning så de är de enda som har hyfsad täckning häruppe.

Nu är jag nöjd med Telia :).

Men å andra sidan så är jag inte en sån som ringer in till supporten för att min telefon inte funkar i minusgrader.

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

[Moa-]
12/16/12, 4:22 PM
#32

Jag tjafsar inte, jag säger endast att det inte är ett företag som har liknande erbjudanden, det beror på vad du utgår ifrån och hur marknaden ser ut…

Om din telefon slutar fungera under hela vintern så ser du inte det som ett problem? Det är det något de flesta ser som ett problem…

Lina R
12/16/12, 5:38 PM
#33

Jag förvarar min samsung i innerfickan, de flesta tekniska saker fungerar inte optimalt i minusgrader, och speciellt inte i-prylar.

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

[Moa-]
12/16/12, 6:34 PM
#34

Lina R; dock är iPhone som ej är byggda för oss i norden, och därför ej tolererar kyla, det var många som stängde av sig helt för att ej starta igen, detta täcktes ej av garantin.

Länkar:

Iphone 4S klarar minusgrader sämst

Hård kritik mot att Iphone inte fungerar i kyla

iPhone sprack på grund av kylan

Kyla kan släcka Iphone 4S helt

Annons:
Lina R
12/16/12, 6:52 PM
#35

Precis det jag menar, det är ju ingen operatörs fel att Iphone är en sugig telefon ^^.

Man får ju göra sin research innan man köper en dyr teknikpryl, och när man har köpt den läsa igenom manualen och vad garantin omfattar…

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

[Moa-]
12/16/12, 6:55 PM
#36

Lina R; däremot när säljaren ljuger en människa rätt upp i ansiktet och säger att det omfattas av garantin så speglar detta enligt mig operatören. Jag kände till den äkta fakta, däremot bör jag som kund kunna lita på det som en försäljare bokstavligen säger till mig i butiken.

Snurpan79
12/16/12, 10:15 PM
#37

#36 Tyvärr får man ta det försäljare säger med en nypa salt för många säljare är bara ute efter att sälja.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

[Moa-]
12/16/12, 10:22 PM
#38

Snurpan79; ja, att försäljare vinklar och framförhåller det positiva har jag inga som helst problem med. Däremot att på en rak fråga få en direkt lögn till svar, även när detta påtalas, så fortsätter personen att neka till något som bör anses vara allmänkännedom, inte minst för någon som arbetar i branschen. Detta kommer jag aldrig att anse är acceptabelt, än mindre när det sker upprepade gånger hos samma företag.

Snurpan79
12/16/12, 10:26 PM
#39

#38 Jag håller med dig helt och hållet att det är dåligt och framförallt tråkigt. Som tur är finns det mer än en operatör här i landet vilket gör att man inte behöver stanna hos en operatör man är missnöjd med.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

[Moa-]
12/16/12, 11:17 PM
#40

Dock är du ju tyvärr ofta låst i upp till 24 månader om du ej kan bevisa att ett fel faktiskt begåtts…

Lina R
12/17/12, 12:02 AM
#41

#37, ja man ska inte lita på någon som får provision ^^.

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

Annons:
[Moa-]
12/17/12, 7:58 AM
#42

Lina R; dock har jag arbetat med försäljning ganska så lång tid, och aldrig tidigare hört en säljare direkt ljuga mot kunden, framförhålla fördelar, ja, eller inte nämna saker, ja, däremot inte direkta lögner.

Snurpan79
12/17/12, 1:17 PM
#43

#42 Jag har också arbetat med försäljning och har hört många säga det som behövs för att få säljet. Själv tycker jag ärlighet varar längst. Men nu var det inte detta tråden handlar om så jag tycker att vi återgår till att diskutera vilken operatör vi föredrar och varför. Vill ni fortsätta diskutera hur dåliga t.ex. 3 är föreslår jag att ni startar en ny tråd för det.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

[Moa-]
12/17/12, 7:53 PM
#44

Snurpan79; kritik mot 3 är väl extremt befogat i en tråd som framför allt handlar om vilken operatör som man bör välja…

Snurpan79
12/17/12, 8:36 PM
#45

#44 Självklart kan man berätta att man haft dålig erfarenhet av en operatör, men här har det gått lite överstyr då det bara pratas om hur dålig en operatör är och det hjälper inte TS längre. Det finns folk som haft dåliga erfarenheter av precis alla operatörer som finns och då kan vi lika gärna säga åt TS att slänga mobilen för alla operatörer är dåliga. Bättre att lyfta fram alla positiva grejer med den/de operatörer du tycker är bra. Det är till mycket större hjälp för TS inför beslutet om vilken operatör som ska väljas.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

[Moa-]
12/17/12, 8:51 PM
#46

TS lär redan ha valt då tråden är ifrån mars. Vidare är min rekommendation till TS troligen ej intressant då jag varmt rekommenderar just Telia.

[Nathalie62]
12/19/12, 1:46 PM
#47

Precis så, det gick lite överstyr här och hoppas det har vänt nu, således är det riktigt att jag redan valt operatör.

Ni får gärna fortsätta kommentera om vilken operatör ni föredrar och varför men håll det på en rimlig nivå.

[RadioMG]
12/27/12, 12:52 AM
#48

Jag skulle vilja börja med att fråga. Vad ska du göra med mobilen? Ringer du mest? SMS:ar du mest? Surfar du mest? Utifrån de frågorna är det lättare att berätta vilken operatör du ska välja.

De flesta kör med fasta priser vilket är bra. Dock skulle jag vilja påpeka att Telia utan tvekan har de bästa masterna, så har du dålig täckning med telia lär du aldrig få bättre med ett annat bolag.

Vill du använda Telia men tycker priserna är för dyra så vår du vända dig till Halebop som kör under Telias nät, dock kan du räkna med att få sämre support. De har tex enbart mejl/chat support.

När det gäller telefon modell så är Iphone rena skräpet, billigt skit i de som man får betala dyrt för. Testa ditt kort i en annan telefon och se om samtalen bryts, jag är rätt säker p att de inte bryts.

Telia är dyra, men deras support och kvalitet på nätet klår ingen.

Annons:
[Moa-]
12/27/12, 11:50 AM
#49

RadioMG; det finns faktiskt omständigheter där Telia ej har bäst mottagning, även om de i regel har det, så det bästa är egentligen om du känner någon med den operatören som du är intresserad av och kan testa mottagningen på de platser du mest frekvent besöker. =)

Upp till toppen
Annons: