Annons:
Etikettövrigt
Läst 2547 ggr
[Nathalie62]
2012-03-26 11:19

Avancerad teknik eller lever på gamla sättet ?

Hur är det för era föräldrar när det gäller att använda mobiltelefon ? Min morfar vill leva kvar i det gamla och avskyr att det kommer så mycket nytt inom teknik hela tiden, speciellt mobiler Tungan ute Han är ofta ute och vandrar och vi tycker att han "måste" ha en mobil idag ifall det händer någonting, så för drygt ett par månader sen hände det som inte fick hända, han rånades på vägen hem, så efter det gav vi honom en lätt mobiltelefon så han åtminstone kan ringa men det hjälper i och för sig inte mycket när han glömmer den hemma Flört

Annons:
[Thiah]
2012-03-28 23:08
#1

Mamma har fått en telefon som man kan smsa med och ringa. Den har stora siffror och skärm.

Pappa däremot, han tog just emot min "gamla" telefon. En htc desire och han älskar att surfa och ha sig med den Tungan ute

[Nathalie62]
2012-03-28 23:23
#2

#1, Jättebra att det fortfarande finns enkla modeller för den äldre generationen. Det är inte så lätt för dom alla gånger. Min morfar föredrar också en med stora siffror och skärm.

Roligt att din pappa uppskattade telefonen. Glad

Ravynsfair
2012-03-29 14:01
#3

TS
Min morfar ÄLSKAR allt som har med teknik att göra.
Köpte sin första dator när han fyllde 70.
Är nu 76 och fortfarande lika entusiastisk.
Senaste modellen på telefoner är också viktigt, haha!
Dock är han lite dålig på att lära sig dem så då får man hjälpa honom på traven.
Att skicka epost var vääldigt svårt i början, haha!

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

[Lillfjanten]
2012-03-29 14:09
#4

min mamma har aldrig petat på en mobiltelefon. hon har nyss fått en trådlös fast telefon, moderniteter är inte hennes grej Flört

Alex
2012-03-29 14:35
#5

Min pappa skaffade smartphone redan i början de kom, då han använder den inom jobbet. Så han hänger med för fullt inom tekniken. Min mamma använder ju teknik, men den ska helst inte vara för avancerad, så hon har inte tagit steget upp till smartphone än i alla fall. Mormor och morfar har faktiskt både mobiler och dator och mormor både betalar räkningar över internet och använder mail och skype och liknande. Hon är väl dock betydligt mer intresserad av det hela än vad morfar är. Tungan ute

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[Nathalie62]
2012-03-29 14:55
#6

Trodde att dom flesta faktiskt inte gillade sådant här alls men det är intressant att läsa när det är så olika ändå, de äldre kan ! Skrattande

Annons:
[Vargöga]
2012-03-29 17:14
#7

Min mamma har en SonyEricsson med android, dock vet jag inte den exakta modellen och hon är 65 år. Flört

Mina ex-svärföräldrar har bara enkla nokior med series 40.

Upp till toppen
Annons: