Annons:
Etikettoperatörer
Läst 5280 ggr
[Nathalie62]
2012-03-27 18:51

Vilken operatör föredras

3 eller tele 2 ?

Jag står i valet och kvalet så ni med erfarenheter både för och nackdelar får gärna dela med er ! Skrattande

Annons:
Bamse 08
2012-03-28 20:00
#1

Jag har comviq så räknas som om jag har tele 2, tycker det är relativt bra.

Det ända jag tycker är jobbigt är att de skickar sms lite till vänster och höger. Har t.ex. fått ett sms kl 1:00 på natten Obestämd

Funderar på om jag ska byta till 3 eftersom de verkar vait lite med erbjudliga.

What doesn't kill you makes you stronger.

Alex
2012-03-28 20:12
#2

Jag har aldrig haft 3 själv, men hatar att ringa till folk med 3 pga den mycket irriterande låten som spelas… Jag har dock vänner som haft 3 och gemensamt med alla dem är att alla bytt så fort bindningstiden gått ut. De har alltså inte varit nöjda, så personligen hade jag satsat på Tele2 av de två.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[Nathalie62]
2012-03-28 20:46
#3

#1, Vad är det för sms som skickas så sent ?

#2, Det håller jag med dig om, avskyr också att dom har den signalen men kan man inte byta den på något vis ? Tråkigt att dom inte var nöjda generellt, har hört mycket positivt om dom annars.

Alex
2012-03-28 21:30
#4

Jodå, man kan betala för att få bort den. Var i alla fall så förr vet jag, kanske är ändrat nu men jag är tveksam eftersom många fortfarande har den.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

fidojunior
2012-03-28 21:53
#5

Jag tycker det är kul med Trelåten haha. Själv har jag Tre och har inget att klaga på. :)

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

[Nathalie62]
2012-03-28 22:28
#6

#4, Okei, ska in och läsa lite om detta, det borde ju gå tycker man.

#5, Nu skämtar du väl Flört? Tur vi alla är olika, blir lika galen varje gång jag hör den he he, skönt att höra att du är nöjd med 3. Det lutar mer och mer åt det hållet faktiskt.

Annons:
Moalinn
2012-03-29 08:19
#7

Måste bara säga, beror på vilken mobil du har och var du bor.

Min syster har en iphone 4s (eller om det bara är 4, kommer inte ihåg) och där suger 3, ingen teckning i skogen mer än på speciella ställen. Samma med min kompis som har en iphone.
Vet inte hur det är med andra telefoner då jag inte har 3 själv, men tele 2 har mina syskon och dom tycker det är riktigt bra och billigt om man väljer rätt. Glad

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[Lillfjanten]
2012-03-29 08:23
#8

jag har tele2, och är nöjd med dem. måste säga att de flesta jag känner som har 3, de klagar på täckningen. för mig har 3 aldrig varit ett alternativ, har haft telia (men deras kundtjänst är hemsk, man få olika svar varje gång man ringer om något), men stannar hos tele2.

Bamse 08
2012-03-29 12:41
#9

#3 Typ: Om du tankar på såhär mycket pengar får du fri surf.

Ja, sånt behöver man ju veta mitt i natten?

What doesn't kill you makes you stronger.

Toxics
2012-03-29 13:25
#10

Jag skulle defenitivt inte föredra tre. Jag har tre nu och jag hatart. De är dålig täckning lite ölverallt. Typ på Ica har man ingen täckning alls. Medans man med tele2 har full täckning på samma ställe.

Plus att tre är lite luriga av dig. iallfall nr man har abonemang

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

fidojunior
2012-03-29 13:32
#11

Hmm, tycker det är jättekonstigt att folk har problem med täckningen hos Tre. Jag har aldrig haft dålig täckning, hela min familj har Tre och har kompisar med Tre, inte heller dålig täckning för dem och inga andra problem heller. Det kanske beror på vart man bor?

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Toxics
2012-03-29 13:43
#12

11 Mitt i Örebro, Där borde det inte vara dålig täckning. Men man vet ju aldrig.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

[Nathalie62]
2012-03-29 15:18
#13

#7, Där har du en poäng, det beror nog både på vilken mobil och var man bor. Har man då hela familjen samlad hos samma operatör blir det klart billigare, så har dom på Telia också.

#8, Jag har hört mest positivt angående täckningen från 3, känner 2 som har dom och bor ut på landet men där funkar det klockrent.

#9, He he, så irriterande. Kan man inte stänga av det så man slipper få det i tid och otid ?

#10, Okei, kan du förklara det lite närmare på vilket sätt är dom luriga ?

#11, Jag tror som sagt att det beror på vart man bor och även vilken telefon man använder.

Annons:
Bamse 08
2012-03-29 15:57
#14

#13 Tror tyvärr inte att man kan det Obestämd

What doesn't kill you makes you stronger.

[Lillfjanten]
2012-03-29 16:19
#15

sen gillar jag att telefonerna på tele2 är olåsta, det är de inte hos de andra aktörerna. om det inte är iphone förstås, för de är låsta i ett år även hos tele2.

Toxics
2012-03-29 16:21
#16

Nyaste experian.. Alltså arc s.  Och mitt i Örebro. Ser inte alls varför det skulle vara säömre täöckning då än med ngn annan telefon.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

[Lillfjanten]
2012-03-29 16:25
#17

tycker att det är dålig täckning på många telefoner, och speciellt iphone 4 och 4s, de är nog de sämsta jag råkat på hittills. och då gäller det både tele2 och telia.

Alex
2012-03-29 16:39
#18

#15 Fast det beror ju helt på vilken typ av köp du gör. Köper du en mobil separat så är den ju inte låst, du måste ju inte köpa en mobil ihop med abonnemanget.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[Lillfjanten]
2012-03-29 16:49
#19

#18  även om jag köper en telefon med abonnemang på tele2 så är den olåst, förutom iphonen då. om jag köper en dyrare telefon så köper jag med abonnemang, då får jag ringa för månadskostnaden med inklusive telefonköpet. om jag hittat ett bra paketpris förstås. Flört

naturligtvis kan man köpa mobiltelefoner kontant med, men om man inte vill ha kontantkort, så är tele2 bra på det viset. jag gillar inte operatörslåsta telefoner. eftersom vi har samma operatör i familjen, så kan vi låna varandras telefoner om det behövs. eller om man säljer den för att köpa ny, då är det lättare att få den såld om den är olåst.

Alex
2012-03-29 17:01
#20

#19 Man måste inte ha kontantkort bara för att telfonen är olåst. Jag har abonnemang (Halebop) och har aldrig haft en låst telefon. Det har ju inget med saken att göra, anledningen till att man köper en låst telefon är ju för att man får den betydligt billigare om man samtidigt tecknar ett abonnemang för en viss tid framåt. Efter den tiden har gått ut är det ju bara att låsa upp telefonen om den är låst.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Annons:
[Lillfjanten]
2012-03-29 17:05
#21

#20  nej, det var bara ett exempel, men det glömde jag visst skriva.

[Nathalie62]
2012-03-29 23:21
#22

Det lutar alltså mot att tele 2 är bäst i täckning verkar det som.

[pandes]
2012-03-29 23:46
#23

Jag har alltid haft 3 och kommer nog aldirg byta.

Något som är bra är att om man haft sitt abonemang en viss tid så får man en ny mobil - kostnadsfritt. Alla i familjen utnyttjar dteta.

[Nathalie62]
2012-03-30 00:00
#24

#23, Det visste jag inte, hur länge är en viss tid ? Går det att läsa någonstans ? Vad händer då med ens nuvarande abonnemang om man skulle vilja byta telefon ? Hur går det till ?

[pandes]
2012-03-30 00:22
#25

#23 Tror det är 2-3 år. Min mamma och pappa har bytt in mot HTC Wildfire och en Samsung Galazy Ace, man får ehålla den gamla mobilen och har kvar samma abonnemang, och får byta igen efter ett par år. :)

Pröva på Tres hemsida, där borde det finnas info. :)

[Nathalie62]
2012-03-30 00:24
#26

#25, Tack. Det ska jag göra, lät ju trevligt.

Upp till toppen
Annons: