Annons:
Etikettapplikationer-appar
Läst 10382 ggr
[Nathalie62]
2012-03-28 19:08

Appar

Ni som kör med appar, vilken anser ni är mest viktig och varför ?

Vilken känner ni är mest som en skoj gej att ha ?

Själv har jag mycket nytta av "Handcent sms" eftersom den ändrar text och färg efter mina behov.

Jag tycker också att adblock plus är relativt viktigt, det går snabbare att ladda sidorna och man slipper all reklam. Tyvärr funkar denna mapp bara på firefox webbläsare.

En app jag tycker är trevligt att ha är musikspelare, på den jag använder finns det en stopp knapp som är mycket bra att ha när man vill/behöver avsluta/stoppa musiken snabbt. I den ordinarie finns det tyvärr ingen och man får trycka på tillbaka knappen och sen stänga av den via program som är igång.

Annons:
LaSadie
2012-03-28 20:00
#1

Jag gillar Runkeeper. Det är en enkel och bra app när man ska springa eller utför en annan form av träning. Sen när man kopplar den till FB så kan ens vänner se framgångar eller djupdyk =)

[Nathalie62]
2012-03-28 20:51
#2

#1, Det är något jag inte hört talas om Tungan ute, bra sätt att hålla reda på hur mycket man gjort. Ska kolla in den.

fidojunior
2012-03-28 22:00
#3

Mina favoriter är:

Whatsapp - skickar gratis sms

Runtastic - som Runkeeper men valde denna för att designen är snyggare och lättare att förstå

Go Launcher ex - ett måste för mig! Man kan ladda ner massa teman, widgets, appar och mer.

Första hjälpen från Röda korset är bra att ha, ifall det sker en olycka hehe. De förklarar bra vad man ska göra om man t.ex. har satt i halsen.

Djurguiden - bra om man har djur, där står även vad man kan göra vid olycksfall som drunkning m.m.

Colornote - finns många liknande, bra att skriva upp saker så man inte glömmer, skriva köplista och så kan man stryka över det sedan.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

[Nathalie62]
2012-03-28 22:26
#4

#3, Mycket bra tips du angav, jag ska nog testa Första hjälpen och Djurguiden, kanske Colornote också då jag är väldigt glömsk Glad

Moalinn
2012-03-29 08:44
#5

#0
Hur tycker du att firefox webbläsare är till android ? Jag funderar på att skaffa den eftersom att det är den bästa webbläsaren på datorn men efter jag läste kommentarerna så visste jag inte om jag ville skaffa den eller inte :p

SoundHound - Lyssnar av ljud. Hör du en bra låt på radion men inte vet vad den heter kan du bara öppna appen och snart har du namnet på låten i din hand!

Mobisle Notes - Bra för annteckningar, om man inte orkar/har tid att ta fram papper och penna är detta en bra app.

Har inte många nödvändiga appar, mer några få "bra och ha" :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[Nathalie62]
2012-03-29 15:51
#6

#5, Firefox webbläsare funkar bra då det finns en del addons som är viktiga för mig att ha, däremot så formar den dock inte texten längs skärmen utan man måste skrolla fram och tillbaka rätt mycket, däremot gillar jag just opera webbläsare just för detta för den formar text efter skärmstorleken och det saknar jag på firefox. Det är mycket synd dom inte har den funktionen.

Annons:
[Lillfjanten]
2012-03-29 16:22
#7

telia digitaltv använder jag mycket, för att ställa in inspelningar på tv.

swedbank används också flitigt.

Toxics
2012-03-29 16:27
#8

Just nu använder jag nog

Facebook mest.

Hade en som hette SleepTalkRecorder . Och den spelade in över nätterna när man hade laddaren i  . Men den spelade lixom bara in när det var något som lät. Men jag hörde aldrigh ngt på nätterna.. Så den kastade jag . Men en kompis hörde en massa konstiga ljud. Bla grannarna som bråkade. Så för en del kanske den är roligare att använda.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Moalinn
2012-03-29 16:29
#9

#8
kanske intressant att ladda ner den för att se om man snarkar eller pratar i sömnen? Flört

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[Lillfjanten]
2012-03-29 16:29
#10

jag tycker att facebook appen är seg och hemsk, så jag går in via webben istället. har även hört att facebook appen sparar meddelanden och annan information, är inte hundra på det.

Toxics
2012-03-29 16:34
#11

10 # Den är inte ett dugg seg på min telefon. Kanske beror på vilken telefon man har. Och hur snabb den är.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

[Vargöga]
2012-03-29 16:35
#12

Mina "måste"-appar är

  • Uppgifter med larm
  • Kalendern
  • Go SMS Pro
  • Easy Money (perfekt att hålla koll på sin ekonomi)
  • eMoods Bipolar
  • EmoCube (typ dagbok)
  • Alla Coin Dozer-spelen

Dessa appar använder jag dagligen och kan inte vara utan. Vissa kommer från mobiltillverkaren och andra har jag laddat hem.

[Lillfjanten]
2012-03-29 16:41
#13

#11  det är många som upplever facebook appen som seg, men visst kan det bero på telefonen, operatören eller uppkopplingen. jag har inga som helst problem via webben. jag har testat appen på några olika telefoner, så jag skyller på appen. Flört

Annons:
[Vargöga]
2012-03-29 16:43
#14

Jo jag tycker också att facebook-appen är seg. Tar evigheter att ladda upp en sida.

[Lillfjanten]
2012-03-29 16:44
#15

#14  om man nu ens kommer in på facebook Flört

[Vargöga]
2012-03-29 16:45
#16

Hehe ja precis. Tungan ute

[Nathalie62]
2012-03-29 23:32
#17

Jag tillhör nog den äldre generationen, Vad är Facebook ?

#9, Ha ha den ska jag hämta, måste höra om jag för liv på nätterna Tungan ute

penphotography
2012-03-31 07:31
#18

Endomondo: träningsapp, fungerar som Runkeeper med skillnaden att facebookvännerna kan följa ens träning live samt ge peptalks som man hör i lurarna. TrueCaller: blockar telefonförsäljare, visar facebookbild och senaste facebookstatus på den som ringer bland många fler funktioner. Barcode Scanner: scannar strekkoder och ger information om produkten Evernote: anteckningar mm Dropbox: lagring i molnet Fiskkoll: talar om vilken fisk som är hotad. Väldigt bra i affären för att köpa ”rätt” fisk.

~Penna~

Medarbetare på Körning iFokus

penphotography
2012-03-31 10:29
#19

Här kommer några fler nu när jag inte skriver på mobilen.

Sky Map: Visar karta över stjärnhimlen när man riktar telefonen mot stjärnorna

Svenska Tidningar: många vanliga dagstidningar

Google Goggles: Bildsök, ta en bild på en plats och få information om platsen.

Spegel: Förvandlar din telefon till en spegel

ShapeUp: Kaloriräknare mm

Flashlight: Ficklampa

Livsmedelsdatabasen: Sök och få information om livsmedel

E-nummerguiden: Sök och få information om E-nummer

Bokus: Köp böcker online

Riktiga Vykort: Förvandlar en bild i din mobil till ett riktigt vykort

Adobe Photoshop Express: Redigera bilder i mobilen

SF Bio: Boka biobiljetter

Skype: Ring gratis

Skolmaten: Veckomatsedel för många av landets skolor

Currency Converter: Räknar om valutor

YR: Vädertjänst

~Penna~

Medarbetare på Körning iFokus

ingann
2012-03-31 10:32
#20

Jag har Facebook (fungerar perfekt på min mobil)

Runkeeper (perfekt att veta hur långt, länge och snabbt man går)

Love Frames (söta ramar, främst satta på min lilla vovve)

Nathalie: Klart du vet vad Facebook är. Du har ju skrivit en artikel om FK på facebook samt varit in och kikat där självFlört

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
[Momiji]
2012-03-31 11:15
#21

För mig är "Djurvänligt" den viktigaste appen. Om man ska köpa någonting som man inte är säker på innehållet så är det bara att ta fram appen och kolla innehållet så det inte är några animaliska produkter i den

[Nathalie62]
2012-03-31 12:52
#22

#20, ha ha då ber jag om ursäkt, det hade jag glömt, det stämmer att jag var där men tyckte det var rörigt ha ha, förlåt igen Tungan ute

Gällande apparna som nämns här, fungerar dom i samtliga telefoner ?

[Vargöga]
2012-03-31 13:40
#23

Inte så säkert att alla fungerar i alla mobiler. Finns de inte in din mobils Play så fungerar inte appaen med andra ord. Så det är bara att leta vidare.

[Lillfjanten]
2012-03-31 14:03
#24

Hitta.se är ett måste för mig, jag vill se vem som ringer.

[Nathalie62]
2012-03-31 14:23
#25

#23, Okei, för jag har märkt att vissa appar inte är kompatitabla med en del telefoner även om dom finns att hämta på play så helt klart beror det nog på vilka modeller man har.

Bamse 08
2012-03-31 14:31
#26

Sådär nu har jag laddat ner runkeeper  Glad

What doesn't kill you makes you stronger.

[Nathalie62]
2012-03-31 14:44
#27

#26, Vad var nu det för något ?

Annons:
Bamse 08
2012-03-31 15:31
#28

What doesn't kill you makes you stronger.

ingann
2012-03-31 15:58
#29

#27 NÄR DU HAR RUNKEEPER IGÅNG NÄR DU ÄR UTE SÅ TALAR EN RÖST OM VAR 5E MINUT HUR LÄNGE DU GÅTT, HUR LÅNGT DU GÅTT OCH VILKEN GENOMSNITTSHASTIGHET PER KILOMETER DU HAR Glad

Oj, capslock på men jag orkar inte skriva om Tungan ute En kanonapp. Jag använder den jämt

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Lillfjanten]
2012-03-31 16:00
#30

nu vet jag inte vad som har hänt, jag kan inte hämnta några appar helt plötsligt, men för någon timme sen gick det?! suck, jag får leta vidare efter felet.

[Lillfjanten]
2012-03-31 16:03
#31

och nu helt plötsligt funkar det efter en halvtimme Shocked

Wand
2012-03-31 16:47
#32

Jättebra tråd, har ingen mobil för tillfället (japp, jag håller på att tyna bort utan telefon känner jag) men när jag får hem den nya så ska jag ladda ner några av de appar som nämnts här! 

De appar jag alltid har på telefinen i vanliga fall är;
- Facebook, den har aldrig varit seg för mig
- Swedbank
- Bubble shoot (är inte mycket för spel varesig på mobil eller någon annanstans, men bubble shoot är ett måste!)
- Hotmail
- Spotify

Sedan kommer jag inte på fler. När jag använder telefonen så smsar jag, kollar mail, kollar facebook eller så spelar jag bubble shoot.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Nathalie62]
2012-03-31 18:29
#33

#29, Ha ha ha du är för söt Glad Tack igen Tungan ute

31, Skönt det funkade nu.

monstermash
2012-04-01 14:42
#34

Jag har faktiskt inte så många appar i min telefon. Men favoriterna blir väl;

- Spotify
- Mp3 Music Download. Kan ladda ned låtar, dock ganska dåligt urval, med hjälp av den appen samt lyssna på låtarna där.

På sistone har jag börjat vara inloggad väldigt mycket på MSN, efter jag laddade ned Messenger appen för ett par dagar sedan. Tungan ute

Annons:
TjockaBerta
2012-04-01 14:56
#35

Finns Rumble för android?

>>>Malum domesticum<<<

ingann
2012-04-01 16:41
#36

Laddade ner Color Note innan jag gick och handlade nyss. Vilken kanon-app! Tänk om jag vetat om den tidigare, vad smidigt shoppingen hade varit dåSkrattande

Tack fidojunior!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Lillfjanten]
2012-04-01 16:43
#37

#36  jag testade color note ett par gånger igår, den blev snart avinstallerad, det räcker bra med memot som finns i telefonen för mig, color noten var inte så kul som jag trodde Obestämd

[Vargöga]
2012-04-01 16:44
#38

Gillar inte heller color note. har HTC:s egna anteckningar och jag tycker att den är super. Skrattande

ingann
2012-04-01 17:04
#39

Men i det vanliga memot och anteckningar som finns i min mobil kan man inte bocka av det man handlat på listan. Vår butik möblerar om så ofta så det är omöjligt att skriva lista efter hur man ska plocka.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Lillfjanten]
2012-04-01 17:07
#40

#39  jag checkar alltid av listan när jag står framför kassorna, saknas något, då springer jag iväg och hämtar det. jag vill inte gå med telefonen i handen hela tiden när jag handlar, utan jag vet vad jag brukar handla, sen kollar jag av innan jag betalar.

ingann
2012-04-01 17:11
#41

#40 så kan jag också göra ibland när jag har papperslista men nu är det ju en massa nya saker att handla som jag inte handlat förutGlad Jag börjar ju med mycket mer nyttiga varor nu och så måste jag hålla mer koll på innehållet så med appen uppe ser jag direkt vad jag ska kolla påSkrattande

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
[Nathalie62]
2012-04-01 17:28
#42

Jag använder mig också av små fusklappar när jag ska handla, tycker det är rätt enkelt och har jag inte dom med mig så lär jag ha glömt hälften innan jag kommit fram  Flört

penphotography
2012-04-01 18:46
#43

Av alla träningsappar jag testat är Endomondo klart bäst.

Suverän hemsida med community. Mängder med utmaningar och tävlingar i många olika sporter som man kan vara med i om man vill.

Möjlighet att lägga in egna intervaller innan träningspasset.

Man kan efter passet se vilken låt man lyssnade på när man tränade som bäst.

Facebookvänner/endomondovänner kan följa träningen live samt ge peptalks direkt i hörlurarna.

Man kan ställa in tidsmål och kalorimål innan passet.

Tävla mot sitt eget personbästa eller någon av vännernas personbästa.

Plus mååånga mer roliga och nödvändiga funktioner.

~Penna~

Medarbetare på Körning iFokus

[Lillfjanten]
2012-04-03 12:27
#44

har använt facebook-appen några dagar nu, det har faktiskt funkat bra! så antingen har det varit en sämre version förut, eller så har det berott på telefonerna. det är kul när saker och ting fungerar som de ska! Cool

Moalinn
2012-04-03 12:49
#45

Efter uppdateringen av facebook appen blev den värre än något, laddar i 100 år och ibland försvinner saker som chatt, skriva inlägg och liknande :p

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[Lillfjanten]
2012-04-03 13:07
#46

#45  jag skriver ju bara inlägg och meddelanden, inget chatt, så än så länge fungerar det, peppar peppar!

Moalinn
2012-04-03 14:00
#47

Måste bara säga att sleep as android är en bra app! Man ser hur mycket sömn man har förlorat och hur bra man sover, det är något som verkligen har förändrat min sömn helt :')

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[Vargöga]
2012-04-03 17:02
#48

Jag använder mig av sleepbot istället för sleep by android. Skrattande

Annons:
Moalinn
2012-04-03 17:21
#49

testade sleepbot men tyckte inte den fungerade riktigt som jag ville, men när testversionen av sleep as android är slut så kommer jag gå över till sleepbot istället Glad

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[Vargöga]
2012-04-03 17:26
#50

Okej. Jag tycker tvärtom. Hihi! Skrattande

[Fröken P]
2012-05-01 18:10
#51

hittade telia zapp idag, en kanonbra app som jag kommer att ha nytta av. lite onödig kanske, men jag gillar onödiga prylar! Cool

[Nathalie62]
2012-05-01 18:22
#52

#51, Onödiga prylar kan vara mycket skoi Skrattande

penphotography
2012-05-01 21:34
#53

DroidTV Primetime: titta på serier, nya avsnitt finns tillgängliga ett par dagar efter att de sänts i USA. Matpriskollen: se vilka varor som butikerna har på extrapris i det område du befinner dig i. Smidig inköpslista kan också skapas och även mailas direkt från appen till någon annan. Voddler: hyr film och titta direkt i mobilen.

~Penna~

Medarbetare på Körning iFokus

[Kaktuz]
2012-05-02 08:06
#54

Swedbank, gud så grymt bra att ha! Föra över, kolla saldo bara med ett tryck liksom Cool

MichaelE
2012-05-02 11:49
#55

De appar som jag skulle rekommendera är (alla android):

ES filutforskare: kommer åt filerna på din mobil och DropBox mm. Dessutom kan man även komma åt filerna på sin NAS (nätverkshårddisk) både genom det egna nätverket och Internet (ftp).

Pulse: håll koll på världen med en av de bästa feeds läsarna som existerar på market. Den har ett stort bibliotek av feeds men man kan även lägga till egna feeds med hjälp av adresser. Det är tack vare denna som jag har stenkoll på androidmobiler som Galaxy SIII och Padfone.

Dolphin Browser HD och Opera Mini (den är bättre än Opera Mobile).

iDisplay*: använd mobilen som extra skärm till datorn.

Hide Caller ID*: grymt bra ifall du vill dölja ditt mobilnr för alla utgående samtal utom dem du har i din kontaktlista.

Norton Utilities: håll koll på din Internet användning, hur många minuter du har pratat eller stoppa apparna som körs. Du kan även spara appar (.apk) direkt till minneskortet som backup.

mVideoPlayer: helt klart den bästa videospelaren som finns.

SlideIT keyboard*: grymt bra tangentbord

*betal app

Annons:
kissidor
2012-06-29 10:20
#56

här kommer mina app-rekommendationer, med utgångspunkt från att jag använder en samsung galaxy nexus med ICS

de två appar jag inte kan leva utan är:

1. bankdroid som kollar och så ofta du själv väljer uppdaterar saldon på alla konton du lägger in - och du kan lägga in allt som du kan göra en lösenordsinloggning i internetbank på. tror knappast det finns en svensk bank längre som inte bankdroid funkar med.

så sjukt bra att kunna se precis hur mycket som är kvar, om den och den summan dragits resp gått in än osv - och lite av ett skydd är det ju också, försvinner det pengar från kontot som inte borde ha försvunnit så upptäcker man det ju snabbare. gratisapp, men man kan donera en slant om man vill och det har jag gjort för det tycker jag är rätt och riktigt när det gäller en sån toppenapp Glad.

2. swiftkey tangentbord. även fast man fattar hur det funkar så är det nästan "spooky" ibland hur rätt den gissar Skrattande. den föreslår orden baserat på hur de passar in efter de ord du redan skrivit, och den lär sig även av hur du skriver så den kommer att bli bättre och bättre ju mer man använder den Glad. jag hade aldrig kommit på tanken att skaffa en tangentbordsapp om jag inte hade haft just en nexus - den har inget förinlagt med svensk ordlista nämligen så jag blev tvungen att hitta nånting, och glad är jag nu för det Skrattande! finns som gratisapp och betalapp, osäker om skillnaden - har själv betalappen men en del jag tipsat om swiftkey har valt att använda gratisappen och de är också jättenöjda.

ett par appar som jag kan leva utan men helst inte:

1a. swedbank - är det praktiskt att kunna göra överföringar och betalningar i mobilen? japp, det är det :nod:. gratisapp

1b. bankID - ingen särskild poäng i sig själv, men utmärkt tillbehör till ovanstående, man behöver inte släpa med sig dosan för att kunna logga in skarpt. det skulle dock vara bra om de kunde lägga till behörigheten att lägga till betalningsmottagare vid bankID-inloggning också, för då skulle man ju kunna slippa den där dosan helt och hållet. men det är väl en säkerhetsgrej - som det är nu kan man iaf göra betalningar och överföringar till redan inlagda mottagarkonton genom bankID-inloggning.

2. yahoo mail - jag skriver bara mail undantagsvis i den, men det är ju så rart att kunna läsa mailen direkt när de kommer, speciellt förstås om man går och väntar på nåt viktigt!

3. appland - en nedladdningsplats för appar liknande google play, men denna har bara svenska appar http://www.appland.se/

några andra nyttoappar jag är nöjd med för att jag tycker det är praktiskt att ha en sådan funktion och de här apparna funkar bra - men jag vet inte om det kanske finns andra appar som gör samma saker ännu bättre (jag har bara numrerat dem för att det ska bli lite lättöverskådligare, det är ingen rangordning)

1. unit converter - enhetsomvandlare. gratisapp

2. realcalc - avancerad miniräknare (som ingenjör känner jag mig mer hemma med en sån även om jag bara ska räkna + och -, + att ibland är det en sån jag faktiskt behöver). gratisapp

3. out of milk - inköpslista. gratisapp

4. svensk kalender, med svenska namnsdagar, helgdagar mm - vilket är guld värt tycker jag! (nedladdad från appland). betalapp

5. minns inte vilken ficklampsapp jag har, och orkar inte gå och hämta mobilen som är på laddning i ett annat rum och kolla. men en ficklampsapp ska man så klart på lut ifall den plötsligt behövs Glad! finns många gratis

6. barcode scanner - scannar både traditionella streckkoder och qr-koder. qr-koderna börjar ju dyka upp allt oftare och det börjar bli riktigt användbart att kunna scanna dem för att ladda ner saker osv. gratisapp.

7. avast - antivirusskydd. gratisapp

8. stopwatch - både stoppur och timer. gratisapp

9. tv.nu - tv-tablå med larmfunktion. gratisapp

sen har jag andra appar också som jag visserligen använder, men dem är jag mer osäker på hur bra de är jämfört med annat för att direkt rekommendera.

och sen har jag en hel drös med spel som jag inte spelar själv, men de är bra att muta åttaåriga dottern med vid långa tråkiga bilresor Skrattande. hon fick ärva min förra android men den får det inte plats tillnärmelsevis lika många spel i, samt att de laggar mycket mer än i min. angry birds tex självklart, men många fler också. nu senast la jag in minecraft PE, vilket var väldigt populärt Flört

slutligen en fråga - är det nån som vet en riktigt bra väderapp???

jag har yr.no vilken ju påstås ha bästa träffsäkerheten prognosmässigt, men det är så förbaskat dumt att den inte kan visa vädret i det tidsintervallet man är i, bara det som kommer sen. dvs är kl tex 12.07 skulle det ju vara nice att kunna se vädret i intervallet 12-18 - men näej då kan man bara se 18-24 Skrikandes

och så har jag smhi lantbruksväder, för jag bor rätt lantligt och då är det lite kul att den visar vädret för exakt den lilla "bondgårdsbyn" vi bor i. däremot brukar den krångla och hänga sig när man ska söka på nån annan ort.

jag är alltså inte riktigt nöjd med nån av dem, och skulle helst vilja ha en enda väderapp som räckte förstås!

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-07-01 07:53
#57

#56, Oi det var inte lite Skrattande

Väder appar finns bland annat Yahooväder och AccuWrather , som ska vara bra men om dom passar dina önskemål vet jag inte direkt, prova att testa dig fram annars, det finns ju rätt många att välja på Skrattande

kissidor
2012-07-01 11:50
#58

nej jag vet nathalie, jag har verkligen blivit androidberoende Skrattande. i mina första androider hade jag inte tillräcklig kapacitet för att ha så många appar, så det känns underbart med nexusen att kunna packa in allt som verkar det minsta intressant och sen testa och se vad man vill behålla

accuweather ligger förinlagt på galaxy sII:an som jag har som jobbmobil, så jag känner till den och den är för det första väldigt snygg och ger för det andra helt ok väderinfo där man är. men jag tycker det är sämre när man vill kolla vädret nån annanstans. men ja, jag får väl göra som du säger och testa yahoo och några andra.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-07-01 21:15
#59

#58, Tyvärr är det de enda råd jag kan ge att testa dig fram, jag använder ingen väder app själv men kanske kan någon annan ha ett  bättre tips, önskar dig lycka till och finner du någon som passar dig så meddela oss gärna Skrattande

MartinO
2012-07-01 22:52
#60

Jag är även amatörastronom och beroende av exakt väderdata. Den sida vi använder är Polsk. Ju längre söderut man bor, ju mer exakt är den. Kör i vanlig webbläsare ock klicka på kartan var du är. Blockera inte popup -fönster.

http://www.meteo.pl/index_en.php

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

[Nathalie62]
2012-07-02 10:48
#61

#60, Varför använder ni en polsk ?

MartinO
2012-07-02 19:54
#62

#61 För att sidan har en oehörd precision. slår alla andra vädersidor på fingrarna.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

Annons:
kissidor
2012-07-02 20:11
#63

intressant, vem kunde ana detta Skrattande. jag vet inte hur användarvänlig jag tror den är i mobilen, men jag har iaf lagt till den som bokmärke i datorn, så ska jag undersöka hur pass rätt den visar här strax söder om uppsala Glad

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-07-02 20:50
#64

#62, Glad

MissInAction
2012-07-13 19:28
#65

ResRobot för att planera resor, kolla buss- och tågtider m.m.

TripAdvisor för att se vad folk tycker om restauranger, hotell m.m.

Google Sky Map mycket användbar för amatörastronomer

Första Hjälpen Smart kom ihåg-program från Röda Korset

WomanLog för att registrera menscykeln, hur man mår etc. 

Nu blev det inget varför i det här inlägget, utan bara vad - men jag hoppas att det framgår av besrkivningen varför jag tycker att de är viktiga och användbara Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Nathalie62]
2012-07-13 21:38
#66

#65, Det är helt okei Skrattande

monstermash
2012-11-04 23:25
#67

Nu har jag dock lagt in många appar på mobilen.. Till skillnad från mitt tidigare svar (#34Flört

Favoriterna:

Bubbles Shooting - Spel. Barnsligt kul, speciellt eftersom det finns 300 banor
Svenska Spel - Guldvärd för mig som är ishockey intresserad ;)
Sleeptime - Mäter om jag sover djupt/lätt på natten och om jag vaknar. Jag vaknar många gånger om natten, så är skönt att få lite statistik på hur ofta jag vaknar egentligen.
M. Calendar - Påminner om när det är dags för mens, plus att man kan skriva in lite mer detaljer om hur man mår osv.
Resplan (Västtrafik) - Bra att ha för att se exakt när man är framme osv
Ficklampa - Alla borde ha en ficklampa på mobilen!
TV.nu - Enkelt att kolla över om det är nåt bra på TV, vart man än är 
Messenger - MSN
Handcent SMS - Smsapp, istället för den vanliga tråkiga meddelande appen
Fordonskoll - Lätt att kolla upp vad det är för bil, årsmodell etc bara genom nummerplåten.
Väckarklocka Xtreme Gratis - Volymen börjar väldigt lågt och ökar gradvis. Kan även ställas in så man måste skaka mobilen i ett visst antal sekunder för att kunna stänga av alarmet.

Appar jag kan leva utan men som fortfarande är kul:

Horoskop
Aftonbladet - Smidigt att kunna läsa tidningen online
Bibeln - Bibeln online, dagens vers etc. Kul för mig som är kristen, men appen segar så hade kunnat leva utan den.
Yr.no
Tv4 Play - Inte använt så mycket ännu, men ska börja se på Ishockeyn på mobilen om allting fungerar som det ska (har ingen tv och begränsad internettid på skolan).
Spotify - Lyssnar mest på datorn iaf.
Jag har aldrig frågor - Drickspel.
Kik - Mina vänner använder det mer än mig dock. Chattpogram, som smsapp fast gratis.
Facebook & Youtube - Bara för att de följde med mobilen från början, annars hade jag nog aldrig haft FB, utan endast YT.
GTunes Music - Ladda ned musik på mobilen..

Appar jag ännu inte hunnit testa fullt ut:
Moneynote - Hålla koll på ekonomin. Vill dock ha en annan app, då jag tycker denna verkar krånglig
aCalendar - Almenacka, man kan bla lägga in folks födelsedagar och få larm om att de fyller år.

Alla mina appar är dessutom gratisappar.

ettlitetalias
2012-11-05 22:00
#68

Nu har jag haft min mobil ett litet tag och mina favorit-appar än så länge är:

Do it tomorrow - Perfekt för mig som alltid har massor av saker att göra, men som jag alltid skjuter upp till "imorron" ;)

Period tracker - Bästa mens-appen jag testat. Behöver den för att hålla koll på min pmdd. Förhindrar världskrig om vi båda vet om att jag kommer vara vidrig de kommande dagarna.

Alarm clock ultra - bättre än standard-alarmet. Det ringer på morgonen och jag kan sätta flera alarm, vad mer kan man begära?

Pingit - en app-tjänst från min brittiska bank. Kan överföra pengar bara genom att använda ett mobilnummer.

Amazon cloud player - använder jag som musikspelare.

Noom - app för att hjälpa till med viktminskningen. Gillar den för att den är ungefärlig (ingen hysteri om 10kcal hit eller dit) och varje dag får man 4 små delmål att följa, samt peppande läsning. Även tillgång till forum där man kan prata med andra medlemmar.

Swiftkey 3 - för smidigare sms:ande.

Sen är jag beroende av spelen Yatzy, World of Goo och Angry Birds Space Tungan ute

kissidor
2012-11-06 06:45
#69

kul att du hittat en hel del till både nytta och nöje ettlitetalias, och det är ju så det är med en bra telefon, den gör hela livet lite lättare och roligare Glad,

hihi, är du inte lite hårt mot dig själv nu - "vidrig", är det verkligen så illa Skrattande?

swiftkey 3 äger helt klart ja Glad, använder hellre den än samsungs inbyggda swype-version, men swype beta däremot använder jag kanske lite hellre än swiftkey 3, dock är båda väldigt bra. det kan vara intressant att veta att swiftkey håller på och utvecklar en superapp som kombinerar bägge uppläggen, dvs både prediktion och swypande Glad!

själv använder jag xtreme alarm clock, och den är vad den heter. kolla in den om ni verkligen har problem att komma upp på morgnarna Flört. och annars kan man låta bli att använda de "extrema" inställningarna och möjligheterna och bara använda den som en bra väckarklocka som gör precis det den ska

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
ettlitetalias
2012-11-06 10:55
#70

Haha ja jag är verkligen vidrig! Jag tycker ofta att hela världen är emot mig, och han tycker jag är förbannat grälsjuk :P Några andra favoriter är bank-appen, app2sd, instagram och brain age test :)

kissidor
2012-11-06 11:47
#71

#70, ok då är det väl så illa då Skrattande

#67 monstermash, lyckades missa ditt inlägg. håller helt med dig om ficklampan Glad. jag använder min ganska mycket, när man ska leta efter nåt i en dåligt upplyst vrå eller när man ska gå till och från grannarna i novemberkvällen tex (vi bor på landet - ingen gatubelysning)

och xtreme alarmclock använder du också ser jag - har du testat varianten där man måste svara på ett mattetal och sen ställer in med minskande snoozetid och ökande antal mattetal för varje gång man snoozat Skrattande? jag har egentligen inga problem alls med matte - jag är ju för sjutton ingenjör så skam vore det väl annars. men huvudräkning när man är yrvaken och har en allt högre skrikande signal i örat, det är inget jag tar med en axelryckning precis Skrattande! vaknar gör man garanterat med den inställningen - enda risken är att den är så vedervärdig att man bara stänger av den helt och hållet Obestämd

Värd på Mobiltelefoner och Android

monstermash
2012-11-07 11:10
#72

#71 - Nej, jag har inte testat, haha. Men jag har väldigt svårt för matte så det är inget alternativ för mig. Däremot har jag haft att man måste skaka mobilen, tog att skaka mobilen på 10 sek eller vad det längsta var. Det blev jag också lite pigg av. Tungan ute

Carrosh
2012-11-09 12:36
#73

Mina viktigaste är History Eraser, Advanced Task Killer, Calls Blacklist, Ficklampa, Catch och Pansi SMS.

De som är mest kul att ha är Instagram, Foursquare, Wordfeud och Battery Widget.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Upp till toppen
Annons: