Annons:
Etikettövrigt
Läst 4619 ggr
KaninPiggelin
3/29/12, 7:28 PM

Samsung S5360 Galaxy Y

Någon som använder sig av denna modell? Är väldigt sugen på att köpa en mobil som är lätt att surfa på och som inte är allt för dyr. Tänkte att detta var rätt ställa att fråga på ^^) Någon som använder någon annan modell av galaxy? :)

 /Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

Annons:
[Lillfjanten]
3/29/12, 7:32 PM
#1

måste säga att de galaxy modeller jag testat inte är speciellt roliga (bra) att surfa med. det blir mycket rutmönster när texten inte hänger med, och det är inte roligt. men om man inte sitter alltför länge så kanske de är ok ändå. jag har en galaxy ace för närvarande, och surfar då och då, men det blir tröttsamt ibland med "rutorna" och att man ofta blir utslängd från internet, de öppna fönstren försvinner och man får börja om.

nu får jag i och för sig en ny ace imorgon, då min gamla gick sönder, så jag hoppas att den här sköter sig bättre. men den får duga åtminstone ett halvår till Glad

acen är jättebra att fota med, och det är enkelt att lägga upp bilder på facebook till exempel.

KaninPiggelin
3/29/12, 7:36 PM
#2

#1 ok. Kollar just nu på galaxy då de ligger på priser jag har råd med.. :) Kan nog inte lägga mer än max 1300, så då blir det galaxy modeller.

Vad kostade din ace? :)

 /Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

[Lillfjanten]
3/29/12, 7:38 PM
#3

de ligger på ca 1790 kr just nu. ett helt ok pris tycker jag, den modellen har fått bra recensioner i test.

[Vargöga]
3/29/12, 7:40 PM
#4

Galaxy Y är ganska liten. Endast 3" stor så att surfa kan var alite knepigt och litet. Är du ute efter att surfa på webben så är det bättre med en med större skärm.

KaninPiggelin
3/29/12, 8:06 PM
#5

#4 hade mest tänkt att ha den till Twitter och iFokus :)

 /Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

[Lillfjanten]
3/29/12, 8:07 PM
#6

min ace är på 3,5" och det räcker bra tycker jag. ska jag sitta i timmar, då sätter jag mig vid datorn istället.

Annons:
[Nathalie62]
3/29/12, 10:43 PM
#7

Jag siktar själv in mig på galaxy S 2, har testat den flera gånger och det verkar fungera bra ute på nätet. Galaxy Y har jag dessvärre ingen koll på men är den inte större än det Emilia nämnde så låter skärmen lite liten tycker jag.

[Lillfjanten]
3/30/12, 7:15 AM
#8

#7 testade en kompis s2, och jag blev besviken på surfandet, det blev mycket rutor när den inte hängde med i scrollandet, och blå ränder på sidorna när sidan tog slut om man säger så, när man inte kunde komma längre. det har jag aldrig sett förut, och det var hemskt irriterande! stor skärm är bra, men har man små händer så är det lite besvärligt, jag har svårt att hålla i dem och tappar också om jag har otur.

KaninPiggelin
3/30/12, 8:14 AM
#9

#8 aa det lät ju inge bra :/ Men ska åka och testa mobilen någon gång nästa vecka :)

 /Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

[Lillfjanten]
3/30/12, 8:18 AM
#10

#9  ja gör det, och känn på den ordentligt och liksom tänk på hur du använder den. det är lätt att bara känna hur den ligger i handen, men sen blir det en annan sak, om man vill kunna hantera den med en hand, (som jag vill kunna göra) eller om du använder båda händerna.

[Vargöga]
3/30/12, 9:59 AM
#11

Precis testa en riktig modell som är på. Inte bara hur den ligger i handen. Flört

[Nathalie62]
3/30/12, 6:43 PM
#12

#8, Vad är det för rutor som dyker upp då ? Jag märkte inget sådant när jag testade den.

#9, Jättebra att du åker iväg och känner dig för, se till att dom kan koppla telefonen mot internet så du verkligen kan känna efter. Lycka till.

[Lillfjanten]
3/30/12, 6:50 PM
#13

#12  det är när jag scrollar (för snabbt?) så blir det gråvita rutor.

Annons:
[Nathalie62]
3/30/12, 6:53 PM
#14

#13, okei, kanske ska ta det lite långsammare så hela telefonen hänger med he he.

[Lillfjanten]
3/30/12, 7:18 PM
#15

#14  men då går det ju för sakta! Flört

[Nathalie62]
3/30/12, 8:51 PM
#16

#15, Du tror inte det är fel på den ? Det ska ju faktiskt klara det tycker man

[Lillfjanten]
3/30/12, 9:09 PM
#17

#16  det har ju varit så på flera samsung vad jag har sett. hoppas att min nya fixar det, annars så får jag väl stå ut ändå. det jag kan tänka mig är felet är att sidorna laddas upp för sakta. när jag kör på appar, så blir det aldrig så.

Upp till toppen
Annons: