Annons:
Etikettövrigt
Läst 3118 ggr
Minrandigalama
2012-03-31 16:33

Hjälp?

Hej ! har ett problem med min telefon HTC wildfire S, ibland så slutar den typ "fungera" alltså smsen som jag skickar kommer inte fram och dom smsen som skickas till mig får jag inte. Den gör så rätt ofta och jag startar om den hela tiden men de hjälper inte alltid.. väldigt irriterande alltså

Annons:
[Lillfjanten]
2012-03-31 16:48
#1

sådär gör många telefoner tyvärr, jag tror personligen att det beror på täckningen många gånger. har hört att även iphone 4s kan dras med det problemet. jag skulle tipsa dig om att kontakta supporten för htc och höra med dem.

Minrandigalama
2012-03-31 18:14
#2

Okej tack ! :)

[Vargöga]
2012-03-31 18:14
#3

Pröva att fabriksåterställa den och se om det blir bättre. Dock så försvinner allt du lagt till. Ett tips är att ta ut minneskortet först så dina bilder och sånt blir sparade.

[Nathalie62]
2012-03-31 18:18
#4

Du kan också höra med din operatör om det inte är dom som har problem.

monstermash
2012-04-01 14:45
#5

Jag har också det problemet, men jag har sällan täckning heller, så det är därför. Annars har jag samma mobil som dig.

Ladydragon
2012-04-01 21:57
#6

vad har du för operatör?

vad använder du för app när du skickar sms? standard appen eller någon annan?

har du fått något/några felmeddelanden?

har du provat att hämta hem sms internetinställningar ifrån din Operatörs hemsida? tror dom flesta operatörer har sånt på sin hemsida

vad händer om du laddar hem till exempel Gosms som är en smsapp?

Gosms har rätt många funktioner och man kan bland annat ställa in så man får ett speciellt notifikationsljud ifall meddelandet inte leverades och så vidare….

Annons:
[Nathalie62]
2012-04-01 23:22
#7

Jag tänkte på det där också, det kanske beror på vilken sms app man har, själv använder jag handcent sms och är enligt mig superbra, här finns också massor av inställningar.

Om det nu är en sådan du använder kanske du ska avinstallera den och prova med ordidnarie.

Upp till toppen
Annons: