Annons:
Etikettoff-topic
Läst 5613 ggr
[Lillfjanten]
4/2/12, 2:52 PM

OT-tråd!

Här skriver vi om vad som helst! Glad

Annons:
[Lillfjanten]
4/2/12, 2:57 PM
#1

har varit hos farbror doktorn idag, stick i fingret och halsprov blev det. inte trevligt alls! men doktorn, jösses vad stelbent han var, och nej, den skulle jag inte vilja träffa igen i andra ärenden. nu blev jag ordinerad lite slemlösande brustabletter och sjukskriven denna vecka med. kom på att jag har rinexin hemma med, de är bra när det täpper till i bihålorna, där nässpray inte kommer åt. övre luftvägsinfektion, så står det på det sjukintyget som var av enklaste sort Flört

för övrigt är det fint väder, men kallt som attan!

[Nathalie62]
4/2/12, 6:16 PM
#2

Har också varit hos fabror doktorn idag men han var väldigt omtänksam och trevlig.

Har fått ut mer morfin nu så jag kan klara mig ett tag till men han vill undersöka mig ordentligt och tänker inte acceptera de lösningar jag fått tidigare så nu blir det andra bullar Skrattande

[Lillfjanten]
4/2/12, 6:54 PM
#3

jag fick en sån där snabb-tid via internet, rena lotteriet vilken läkare man får. och jag får alltid niten tror jag Flört

[Nathalie62]
4/2/12, 6:59 PM
#4

#3, Hoppas du får en bättre läkare nästa gång. Inget kul att få en nitläkare var gång.Flört

[Lillfjanten]
4/2/12, 7:03 PM
#5

om det hade gällt något annat, då hade jag gått till min privatläkare, det är dyrt, men värt pengarna. nu gällde det bara sjukintyg denna vecka, och då går jag gratis på vårdcentralen.

[Lillfjanten]
4/3/12, 11:51 AM
#6

fy fasen vad ont det gör i halsen när man hostar! försökte sova en stund, men naturligtvis hade jag ju druckit kaffe innan, så det blev några toabesök istället. Flört

har funderingar på att skaffa ett abonnemang hos tele 2 med, jag betalar ju ändå kontantkortet för ungen varje månad, summa 390 kr, så det vore ju faktiskt bättre att betala 345 kr och hon slipper begränsningar och kan ringa när det behövs. för det vore ju hemskt om hon körde i diket och inte kan ringa för att pengarna är slut.. Obestämd

Annons:
[Nathalie62]
4/3/12, 12:49 PM
#7

#6, Man skulle aldrig förlåta sig själv om det händer någonting och dom inte kan ringa ! Det hade jag aldrig klarat, byt på en gång Skrattande

Hoppas du kryar på dig !

[Lillfjanten]
4/3/12, 1:06 PM
#8

#7  ja, jag ska ringa lite senare igen, det var telefonkö, och jag orkar inte vänta i luren så länge, inte just nu ialla fall, men jag försöker senare igen Flört

Tack för krya-hälsningen!

[Lillfjanten]
4/3/12, 2:40 PM
#9

sådär, nu har jag pratat med en supertrevlig och väldigt hjälpsam tjej på tele 2:s kundservice. en telefon med abonnemang är på väg om några veckor! Cool

[Nathalie62]
4/3/12, 2:43 PM
#10

#9, Så trevligt Skrattande Synd att det tar ett par veckor tills du får den bara he he.

[Nathalie62]
4/3/12, 3:34 PM
#11

Känner mig helt ur gängerna och det har varit så ett par dagar, just nu försöker jag få i mig lite ärtsoppa men det går sakta Obestämd

[Vargöga]
4/3/12, 6:05 PM
#12

Eftersom jag i min sjukdomsbild inte alltid förstår det här med konsikvenser(stavning?) så har jag tecknat ett antal abonnemang på 24 månader men en massa nya mobiler så har jag äntligen fått de flesta att upphörda genom min läkare och ekonomirådgivare. Behöver ju inte 7 abonnemang. Tungan ute

[Nathalie62]
4/3/12, 6:30 PM
#13

#12, Skönt att din läkare tillsammans med en ekonomirådgivare kan hjälpa dig ur det, kunde ju blivit ganska så dyrt annars.

Annons:
Bamse 08
4/3/12, 6:31 PM
#14

Har haft matteprov varje vecka i 4 veckor Obestämd

Och ska ha ett ytterligare imorgon. Förvånad

What doesn't kill you makes you stronger.

[Vargöga]
4/3/12, 6:32 PM
#15

Jo det blir verkligen dyrt och jag lever bara på min pension och det är ju inge vidare mycket pengar det.

[Nathalie62]
4/3/12, 6:34 PM
#16

#14, Fy sjutton, varje vecka, är det inte lite väl mycket att ha ? Och dels ett till imorgon, stackars dig.

#15, Har man enbart pension är det inte så mycket man får ut så det är verkligen tur du har någon som kan hjälpa dig när det börjar gå över kanten.

[Vargöga]
4/3/12, 6:45 PM
#17

Ja det är verkligen bra. Känner att jag får stöd i detta. Superbra att det verkligen finns människor (instanser) som kan hjälpa en.

[Lillfjanten]
4/4/12, 9:40 AM
#18

fick ringa vårdcentralen idag, det blev ju så lyckat att jag fick magknip igår kväll, och det visade sig att min medicin (acetylcystein) innehåller laktos, så nu skulle jag få mollipect utskrivet istället. naturligtvis så ingår det inte i förmånen, utan jag får betala det själv. men vad gör man? hädanefter så ska jag påtala både laktos och astma varje gång jag får medicin utskrivet. de kan väl fråga om man har allergier innan de skriver ut? att man ska behöva tänka på allt själv! Flört

för övrigt så rengör jag ugnen nu, älskar självrengörande prylar! bara att dra på programmet några timmar, sen torkar ur, klart!

[Nathalie62]
4/4/12, 1:08 PM
#19

#18, Nej, alltså man blir så trött ! Det borde ingå i deras jobb att fråga sådant innan, det kan ju bli livsfarligt annars, nötter Skrattande

Duktig du är som rengör ugnen, inget kul arbete men man blir stolt när det är färdigt he he.

Bamse 08
4/4/12, 3:47 PM
#20

#16 Ja, håller med.

Alldeles för mycket.

Hade för övrigt 2 prov idag Skrikandes

What doesn't kill you makes you stronger.

Annons:
Wand
4/4/12, 6:56 PM
#21

Blablaoholabolabooooo

Får ju skriva vad som helst…

Nej men, jag har nyss kommit hem ifrån staden. Det var meningen att jag och en klasskompis skulle spela på livekvällen men det slutade som pannkaka och vi bestämde oss för att åka hem istället. Nu sitter jag här och äter havregrynsgröt med äppelmos och kollar på min hund som ligger och tuggar sönder sin massageborste. Tja, sålänge hon låter bli att tugga sönder MINA saker så är jag nöjd i alla fall…

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Vargöga]
4/4/12, 7:00 PM
#22

Wand jag var in till din blogg och din läskiga spindel fanns där. Fick lätt panik. Tungan uteFörvånad

Wand
4/4/12, 7:01 PM
#23

#22 Hahaha, när jag åkte bussen hem så drömde jag om spindlar, någon skulle av någon anledning visa mig små spindlar i en plastlåda… Gråter

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Lillfjanten]
4/4/12, 7:56 PM
#24

#21  visst kan du skriva om vad som helst, men tänk på stavningen för dem som har skärmläsare, jag vet inte hur det där låter för dem Flört

[Nathalie62]
4/4/12, 9:42 PM
#25

#23, Var också inne och tittade och när jag såg den blev jag helt snurrig det strålar igenom hela kroppen av småkryp, fy ha ha ha. Sen vill jag också påpeka precis som Lillfjanten att tänka på vad du skriver så alla kan läsa ordentligt.

ingann
4/5/12, 1:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Idag håller jag på att måla igen. Igår blev den vita väggen färdigmålad och så skrev jag min väggtext "Man tager vad man haver… Kajsa Varg" skriven på fri hand. Idag har jag slipat ner köksbordet (tack gode gud för slipmaskiner) och målat första lagret. Nar det torkat ska ett lager till på och sen är det dags att börja med stolarnaFlört

Här är väggtexten:

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

ingann
4/5/12, 1:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Och denna färg blir det på bordet:

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
[Nathalie62]
4/5/12, 1:10 PM
#28

#26, Så fint det blev med texten men den röda färgen på bordet känns lite skarp men det är kanske bara bilden som är otydlig.

ingann
4/5/12, 1:15 PM
#29

#28 Det är knallröttFlört Riktigt tomteröd, precis som jag vill ha det.  Kaklet, skåpknopparna, diskställ och besticklådor är i precis samma färg, resten av köket är vittSkrattande Så ska det upp vita och röda panelgardiner också. Samt en röd/vit romantisk väggklocka.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
4/5/12, 2:14 PM
#30

#29, Får du inte ont i ögonen när det är så skarpa färger på sådant ? Det hade nog jag fått he he.

ingann
4/5/12, 9:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Så skarpt tycker inte jag att det är.  Inte mer än vad det är att ha röda julgardiner eller en klarröd tröja eller nåt.

Så här kommer det se ut på ett ungefär sen (fattas lite vita detaljer dock)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
4/5/12, 9:27 PM
#32

#31, Det såg ju jättemysigt ut Skrattande

ingann
4/5/12, 9:31 PM
#33

Mm, fast det fattas en hjärtformad klocka på väggen, en vit tunn spetsduk och en jättefin vit smideslampa till bordet som min syster gjortFlört Jag måste bara ta mig de 20 milen till henne och hämta lampan.

Sen såklart vita stolar (ska målas i morgon) med röda sitsarGlad

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Lillfjanten]
4/6/12, 1:20 PM
#34

Varför är det så svårt att sluta äta godis när man väl börjat? Nom nom nom.

Annons:
ingann
4/6/12, 1:25 PM
#35

#34 haha det bästa är att inte börja ätaFlört

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Lillfjanten]
4/7/12, 8:44 AM
#36

#35  åja, man måste unna sig lite gott ibland Cool

just nu äter jag frukost (weetabix med lingon, så gott!) framför tv:n och tittar på Jims värld. En av mina favoritserier, det är humor på hög nivå! Skrattande det kanske blir en tur till en möbelaffär idag för att titta lite på soffor, men annars blir det en lugn dag idag.

ingann
4/7/12, 9:42 AM
#37

#36 haha jag unnade mig lite gott igår jag med Flört Jag smakade ca 0,5 dl glass av sonen och det var så himla jättegott! Men sen hade jag ont i magen och sov bort hela eftermiddagen och kvällenObestämd

Vad kul att titta på nya möbler! Jag skulle vilja ha nytt till vardagsrummet men men, det får man inte råd till på de närmsta 20 åren i alla fall Cool

Ha en bra dag alla!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Lillfjanten]
4/7/12, 9:45 AM
#38

#37  nej jag har inte heller råd, det är gubben som får köpa isåfall, de vi har är ganska slitna, så det är lika bra att börja titta efter nytt, om det blir hål på de här. men annars går det ju bra med en tvåsits och fåtölj med, det är bara tresitsen som är så sliten Flört

ingann
4/7/12, 9:52 AM
#39

#38 Hm, man kanske skulle skaffa sig en gubbe? Haha det vore nåt va? Nä, mina soffor är inte så jättegamla faktiskt, det är bara det att jag fått för mig att byta färg i rummetFlört

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Lillfjanten]
4/7/12, 10:03 AM
#40

#39  de är inte alltid bra att ha Flört

nej, jag tror inte att det blir några nya soffor, då passar inte bokhyllan in. vi har en gammal tresektionersbokhylla från början av 90-talet och den är också skavd och skulle behöva besöka soptippen. så helst vill man ju byta ut allt på en gång i såfall. och tapetsera om, men det vill jag inte heller, för jag vill sälja huset och bo lite modernare! bara i-landsproblem Cool

ingann
4/7/12, 11:04 AM
#41

Sälja huset och bo modernare? Är du helt galen?FörvånadCool

Min dröm är att ha ett äldre hus, med el och vvs i och för sig, med chansen att kunna renovera och få det till min helt egna stilGlad Jag hatar att bo i moderna massproducerade bostäderFlört

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
[Lillfjanten]
4/7/12, 11:11 AM
#42

#41 har ett 70-tals hus, det kostar på att renovera och dessutom så har jag varken ork eller lust att pyssla med tomten längre. Med värken så fixar jag inte sånt och kan inte förstå att många (inte alla förstås) klarar av en massa jobb med hus och även djur, typ hästar om man är sjuk på heltid. Jag vill bo underhållsfritt, billigare och bekvämt!

ingann
4/7/12, 11:20 AM
#43

Det har du ju i och för sig rätt i! Jag skulle inte klara att renovera eller greja i trädgården mer än att plantera lite blommor och sånt men jag räknar stenhårt med att mina barn fixar allt jag instruerar dem tillCool

Jag är ganska bra på att leda arbeten och se till att det görs exakt så som jag vill ha det haha Min yngste son har fått bygga en hundgrid till vår bakgård och näta in balkongen till katternaGlad Balkongnätet ska han dock få byta ut i år då jag kommit på ett bättre sätt som hindrar ena kattskrället från att klättra i detSkrattande

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Lillfjanten]
4/7/12, 11:23 AM
#44

#43  oj, jag är glad om ungen sköter sin vardag, det jag vill ha gjort, det är mitt ansvar, vill jag ha något extra utfört så blir det mot betalning, inget som hen måste göra. det är mitt ansvar Flört

ingann
4/7/12, 11:29 AM
#45

Haha jag brukar köra med "om du hjälper mig med det här så får du ett par finare fotbollsskor till nästa säsong" Flört Just fotbollsskor är något han sliter hur mycket som helst så normalt köper jag bara det billigaste. Han gör av med ca 3 par per säsongFoten i munnen

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Lillfjanten]
4/7/12, 11:55 AM
#46

retar mig just nu på tv-reklam som använder sig av barn som informationskälla, hur nyttig yoghurt är och så vidare, samt djur som "pratar", då byter jag kanal! Skrikandes

[Nathalie62]
4/7/12, 4:29 PM
#47

#46, Sådant klarar jag inte heller av he he.

Nu ska jag ta en skön promenad i det fina vädret, får passa på när solen skiner Skrattande

[Nathalie62]
4/10/12, 3:02 AM
#48

Kunde inte sova så nu sitter jag med en kopp te och inväntar på att jag ska bli riktigt sömnig.Tungan ute

Annons:
Wand
4/10/12, 1:00 PM
#49

Igår fick jag ett mail från Tele2 om att min mobil är påväg, så här sitter jag (optimistisk som man är) och hoppas på att den ska komma med brevbäraren idag. Man får väl önska i alla fall. Oskyldig Vore så synd om den kom imorgon, jag ska nämligen hem till min far nu i veckan och telefonen skickas till min mor. Not cool.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

ingann
4/10/12, 1:10 PM
#50

Har du ingen länk i mailet där du kan spåra mobilen? I så fall kan du se var den befinner sig just nu och när den beräknas vara hos dig.Glad

Håller tummarna för att du får den idagSkrattande

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Wand
4/10/12, 3:38 PM
#51

#50 Nej tyvärr, vet inte vilket bolag de skickar med heller, det stod bara att de har skickat den ungefär. 

Och den har inte kommit idag, attans. Rynkar på näsan Men då bör den ju komma imorgon tycker jag! Skrattande

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Nathalie62]
4/10/12, 4:04 PM
#52

#51, Hoppas du får hem den imorgon istället, ska hålla tummarna Skrattande

ingann
4/10/12, 7:53 PM
#53

#51 Attans då! Men då har du nåt att se fram emot när du kommer hem i ställetFlört

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
4/11/12, 11:30 AM
#54

#51, Har du fått den idag ? Skrattande

Snart ska jag till sjukgymnasten och träna lite.

ingann
4/11/12, 12:00 PM
#55

Lycka till med gymmandetGlad

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
[Nathalie62]
4/11/12, 12:18 PM
#56

#55, Tack Skrattande

Wand
4/11/12, 12:45 PM
#57

#53-54 YEP, nu har den kommit! SKÖNT! Fick precis avi'n med posten (gick ut med Gaia och när jag kom tillbaka så stod postbilen där, hihi), så nu ska jag ta en promenad upp till byn och hämta kärleksbiten. Skrattande YEY!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

ingann
4/11/12, 1:07 PM
#58

#57 Vad kulSkrattande Då har du något att göra nu dåFlört

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Wand
4/11/12, 2:11 PM
#59

#58 Verkligen, orkar knappt vänta tills den laddat klart nu så jag får leka. Skrattande

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Nathalie62]
4/11/12, 2:43 PM
#60

#59. Ha ha, känner igen det så väl, dumma telefon som måste laddas hur länge som helst Mr. Green

Wand
4/11/12, 2:50 PM
#61

#60 Ja, nästan så man blir lite suris! Nästan! Rynkar på näsan

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Nathalie62]
4/11/12, 2:51 PM
#62

#61, Ta en kopp te så länge SkrattandeTungan ute

Annons:
[Nathalie62]
4/11/12, 3:10 PM
#63

Väntar förresten också på en mobil men tyvärr lär de dröja upp till 4 veckor innan leverans, riktigt jobbigt att vänta kan jag säga ha ha.

#61, Vilken mobil valde du ?

Wand
4/11/12, 4:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

#62 Blev lite film istället, nu är den fulladdad och igång. Tyst

Blev en Xperia S, känner mig nöjd med valet och kommer nog trivas bra med den! Vilken telefon väntar du på? Skrattande

Här sitter jag och fryser med mammas FEJK-pälsjacka (viktigt att visa att jag inte bär döda djur) med en trevlig telefon i handen. Nöjd till tusen. Flört

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Nathalie62]
4/11/12, 6:06 PM
#65

#64, Härligt att du är nöjd ! Bra att den är laddad nu så du kan leka lite he he.

Jag beställde en samsung galaxy S2 LTE Skrattande

[Fröken P]
4/24/12, 7:27 PM
#66

hade tur idag (för en gångs skull), surfade in på telias hemsida och fick tag på en Samsung Galaxy Mini white för 495 kr inklusive refillkort och ett års mobilsurf! Bra att ha som reservtelefon.

[Nathalie62]
4/24/12, 8:46 PM
#67

#66, Kul och ett bra erbjudande. jag har också en mini. Jag ska kanske sälja den sen men min är dock grön Tungan ute Hoppas du kommer trivas med din reservtelefon.

[Nathalie62]
4/24/12, 8:52 PM
#68

Har spelat in mina låtar i studion och fick precis veta att att en del band är intresserade av att spela upp dom live, ska bli spännande att höraSkrattande

[Fröken P]
4/25/12, 5:08 AM
#69

#67  jag har redan avverkat två sådana en vit och en svart, förra året, men det är alltid bra att ha en reservtelefon. rätt var det är så ska en telefon in på reparation, eller så ska man åka på någon resa och vill ha någon billigare telefon med sig om man är rädd om sin dyra, och då blir denna bra. det är ingen telefon jag vill använda till vardags.

Annons:
[Kaktuz]
4/25/12, 6:47 AM
#70

Laddade ner gamla hedliga Snake spelet igår till min ARC S Oskyldig

[Fröken P]
4/25/12, 10:07 AM
#71

blir så trött på min kräkande katt, hon kräks på allt Rynkar på näsan nu har det hållt på några år och mitt tålamod är snart slut.

sur telefonsäljare från bingolotto Glad först trevlig, sen när man säger nej jag är inte intresserad i trevlig ton, svar: nej, tack och hej och sen lägger hen på innan jag hinner säga hejdå Cool

ingann
4/25/12, 10:22 AM
#72

#71 har du varit till veterinären med katten? Det låter ju inget bra att hon kräks hela tiden. Det jag kommer att tänka på direkt är foderallergi eller mask. Kolla upp det!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
4/25/12, 1:02 PM
#73

Nu siter jag och vilar efter en tur hos sjukgymnasten.

[Nathalie62]
4/28/12, 6:53 AM
#74

Nu ska jag sova en runda he he.

Wand
4/28/12, 11:33 AM
#75

Nu ska jag försöka väcka min vän som har sovit lite väl länge tycker jag! Inväntar även pojkvännens vaknande, inte för att vi kan träffas, men prata kan man ju alltid. Skrattande

Have a nice day fella's!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Fröken P]
4/28/12, 12:39 PM
#76

#72  detta är inget nytt, det  har pågått i flera år. hon är kollad. dessutom så tuggar hon inte maten ordentligt, så hon kräks hela bitar som oftast. det är väl i snitt 1-3 gånger i veckan som jag får torka kräkor. ibland blir man bara så trött när prylar blir förstörda.

Annons:
[Kaktuz]
4/28/12, 2:23 PM
#77

Hämtat ut min Arc S, efter rep. Dem bytte knapparna för det var glapp, bytte touchkänslogrejen, och uppgraderat den. Och aldrig stött på modellen med dessa fel innan som jag lämnade in den för..

Handlat outletfilmer på Hemmakväll, tio kr st och lösgodis för trehundra, fast detta räcker ju bra tag hemma.

Köpte även hem mer photopearls :)

[Nathalie62]
4/29/12, 1:37 PM
#78

Nu ska det bli fläskfile med potatisgratäng Skrattande

Wand
4/29/12, 2:17 PM
#79

#77 Lösgodis för 300 är godis i 2-3 dagar för bara mig… Cool

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Fröken P]
4/29/12, 2:28 PM
#80

Lösgodis kan ju väga olika, så det behöver inte bli så mycket Glad Eller så blir det jättemycket om man bara köper skum!

Bamse 08
4/29/12, 2:36 PM
#81

Idag var vi bara 4 st i ridgruppen Förvånad

Vi hade också en annan ridlärare och vi fick köra hårdträning Tungan ute

What doesn't kill you makes you stronger.

Wand
4/29/12, 4:04 PM
#82

#80 Man brukar få 1-1,5 kg lösgodis för en hundring om det inte är en supersvindyr affär man handlar på! Skrattande

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Fröken P]
4/29/12, 4:09 PM
#83

#82  men om det är 1,5 kg skumbitar så blir det mer godis än 1,5 kg gelébitar Flört

Annons:
Wand
4/29/12, 4:09 PM
#84

#83 Brukar få nästan en full påse choklad på ett kilo jag i alla fall. Gelébitar och skumbitar får aldrig följa med mig hem! Tyst

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Fröken P]
4/29/12, 4:15 PM
#85

#84  jomen sockerbitar är  gott! Flört annars föredrar jag allt i saltlakritsväg, och vit choklad. nu får jag tänka mig för en gång till när jag köper lösgodis, (händer typ en gång varannan månad som mest) då jag inte vill ha mjölkpulver i godiset. nötcreme är gott också.

[Nathalie62]
4/29/12, 4:36 PM
#86

Det där med godis, jag kan köpa ett kilo för att vara jättesugen och så äter man bara lite sen står det i flera veckor innan jag rör det igen Tungan uteSkrattande

[Kaktuz]
4/29/12, 6:00 PM
#87

Ha ha gottegrisar Flört

[Nathalie62]
4/29/12, 6:04 PM
#88

#87, Ja det är vi nog allihopa Skrattande

[Kaktuz]
4/29/12, 6:05 PM
#89

Great det, man ska njut av livet fullt ut. Dock en annan har ju inte det dära ätandet i en skål så, nöjer sig med en halva Ben o Jerry per kväll Flört

ingann
4/29/12, 8:15 PM
#90

Oj, godis var det länge sen jag åt! Jag har i och för sig aldrig varit speciellt förtjust i godis utan det har varit en bit (ca en rad) av en mjölkchokladkaka i månaden jag blivit sugen på. Då vet man vad som väntar dagen efterFlört

Nu kan jag inte äta ens det. Men jag brukar lukta när sonen äter godis Skrattande

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
Bamse 08
4/29/12, 8:17 PM
#91

#90 Alltid något att lukta! Skrattande

What doesn't kill you makes you stronger.

Wand
4/29/12, 9:58 PM
#92

#85 Åhja, lakrits (inte söt!!!) är fantastiskt med! Skrattande

För mig är tyvärr godis lite mer vanligt förekommande, jag köper godis för ca 400-500 kronor i månaden hahahaha. Obestämd Jag lider av grovt sockerberoende, not cool! 

#89 Wow! Hur lyckas du sluta efter hälften?! Själv kan jag inte stå emot då jag väl börjar… Cool Det är nog tur att det är såpass dyrt. Flört

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Nathalie62]
4/30/12, 12:00 AM
#93

#92, Det måste vara jobbigt med ett sådant beroende ! Finns det inte någon hjälp för det ?

Wand
4/30/12, 1:00 AM
#94

#93 Mycket, framförallt med tanke på hur kroppen mår av det, och inte minst plånboken… Obestämd

Vet faktiskt inte, att försöka sluta helt och ersätta med t.ex grönsaker är väl det enda jag kommer på, tyvärr så är det svårt att stå emot!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Fröken P]
4/30/12, 8:04 AM
#95

har en jobbig katt som bara skriker rätt ut emellanåt, typ löpskrik, men hon är kastrerad sen flera år. hon letar efter något verkar det som men när man pysslar med henne, så går hon iväg och fortsätter skrika, så tröttsamt! hon är jättemysig annars, men det här beteendet kan göra en smått galen Skrikandes

[Fröken P]
4/30/12, 8:20 AM
#96

väntar på att olivers-petfood ska höra av sig. jag hade gjort en beställning på kattfoder, 27 kg, men det skulle jag förskottsbetala innan utskick, men nu har de sänt det ialla fall, och jag har fått det hemkört. jag tänkte ångra beställningen, men de hann skicka den (deras fel),  mailade dem för några dagar sedan och undrade hur jag kan returnera, så jag hoppas att de svarar snart.

Wand
4/30/12, 10:42 AM
#97

Jag mailade tele2 för över en vecka sedan och frågade hur jag skulle göra för att lämna in telefonen på lagning (den bara lade av helt plötsligt efter en uppdatering så misstänker väl att det skulle gå in på garantin) men de har ännu inte svarat. Jag försökte även gå in på deras chatt för att få snabbare svar, men då var tydligen chatten full och jag skulle vänta i några minuter, jag hade allt uppe i en timme och ingenting hände alls… 

Börjar bli trött på deras brist på support. Har jag ingen telefon så kan jag ju heller inte ringa! (jag skulle dock inte ringa även om jag kunde, jag klarar inte av det)

Som tur är så har telefonen helat sig igen, annars skulle jag inte bli så superglad.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Annons:
[Nathalie62]
4/30/12, 1:22 PM
#99

#95, Det låter ju som att hon har ont någonstans eftersom hon skriker så, åk in till veterinären med henne igen och låt dom göra fler kontroller. Kanske är hon väldigt orolig av något slag ?

#97, Kan du inte be någon annan ringa åt dig om det skulle hända igen ?

[Fröken P]
4/30/12, 1:24 PM
#100

#99  nej hon har absolut inte ont! så här är det varje år när det börjar gå mot ljusare tider, hon är en riktig pipfia och pratar mycket, och om jag är i tvättstugan, då låter hon likadant.

[Nathalie62]
4/30/12, 1:30 PM
#101

#100, Men en frisk katt ska väl inte skrika på det sättet eller ? Hon borde ju inte få sådana hormoner eftersom hon är kastrerad men du tror inte hon är orolig heller då ? "pipfia" he he.

[Nathalie62]
4/30/12, 1:36 PM
#102

Jag skapade en fortsättningstråd för att denna blev så lång. Hoppas vi ses där Skrattande

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: