Annons:
Etikettabonnemang-kontantkort
Läst 3943 ggr
Toxics
2012-04-02 18:59

Abonnemang VS Kontantkort

Tänkte göra frågan till en undersökning. se vad folk föredrar bäst helt enkelt.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Annons:
[Lillfjanten]
2012-04-02 19:02
#1

jag föredrar abonnemang utan bindningstid.

[Nathalie62]
2012-04-02 19:03
#2

Bra undersökning. Jag valde alternativ 3.

Toxics
2012-04-02 19:05
#3

Just nu har jag Abonnemang. Men jag tyckte det var mycket bättre med kontantkort. Man tänker sig för mer då hur man spenderar pengarna. Nu funderar jag inte ens på att jag ska prata mindre för att det ska bli billigare.

Och sen är 3 så sjuka. Dom har massa tilläggstjänster som man kan välja. Jag har ett som kostar mig 299 kronor i månaden. Och då får jag ringa och sms och surfa för allt det.

Men jag kan köpa en tillägstjänst som är FRI surf. och den kostar 49 kronor i månaden och de drar dom då på de där 299 kronor i månaden. Och det är ju bra då får jag surfa hur mycket jag vill. Nästan

Jag känner ibland att jag ringer för mycket så då kan jag sätta spärr på 299. Alltså när jag har ringt för 248 så kan jag inte ringa mer. Eftersom de drog 49 för fri surf.

Är ni med?

MEN då kan jag inte surfa heller. Fast jag har bealat för det. För om man sätter en gräns på hur mycket man får ringa för. Så när man når den gränsen så spärrat de ALLT utgående. Samtal, sms och surf. Även om man har betalat då 49 kronor för att få surfa fritt eller 99 kronor för att skicka gratis sms. Förstår ni?

Bättre då med kontantkort och slippa allt sådant där strul.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Wand
2012-04-02 19:05
#4

Som jag sagt tidigare så är abonnemang det enda jag någonsin kommer ha. Bindningstid gör mig detsamma faktiskt, då jag är helt säker på vad jag vill ha. 

Hela upplägget med abonnemang är så bra och lättsamt sålänge man inte är som t.ex alla mina bekanta och bara ringer för hundratals kronor bara för att man kan. Själv har jag under de senaste 3 åren som abonnemangsägare fått betala själv, tycker att det är ett trevligt sätt att långsamt krypa in i vuxenvärlden och lära sig pengavärde och ansvar. Skrattande

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Vargöga]
2012-04-02 19:05
#5

Abonnemang. Gärna ett bra abonnemang som har bra mycket telefontid, sms och fri surf till förmånligt pris. Skrattande

[Lillfjanten]
2012-04-02 19:06
#6

#4  är det trevligt att betala räkningar? Förvånad

att det är nyttigt förstår jag, men trevligt? Flört

Annons:
Wand
2012-04-02 19:19
#7

#6 Jag tycker att det är trevligare att betala en räkning än att fylla på mobilen i alla fall… Cool

Sedan håller jag inte alls med #3 då jag inte alls tänker på hur jag spenderar mina pengar med kontantkort, men sedan dag 1 med abonnemang så har jag varit försiktig med varenda krona jag kramat ur. Ringer för 10-20 kronor i månaden, hahaha…

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Alex
2012-04-02 19:20
#8

Helt klart abonnemang. Både för att slippa risken att få slut på pengar, samt att jag tjänar rejält på det. Från ca 300 kr i månaden, som jag hade med kontantkort, går min mobilräkning nu på en hundralapp i månaden. Fullt överkomligt. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

fidojunior
2012-04-02 20:04
#9

Jag föredrar abonnemang, kommer nog aldrig gå tillbaka till kontantkort.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

[Nathalie62]
2012-04-02 20:19
#10

Rätt intressant, hela 86% som väljer abonnemang.Skrattande

Wand
2012-04-02 20:24
#11

#3 3 är tyvärr inte kända för att vara bra. Jag betalar 109 kronor i månaden för mitt abonnemang (eller ja, det jag precis haft) och då har jag fri surf och fria sms i det. Jag ringer inte för månadsbeloppet eller så, men eftersom att jag aldrig ringer mer än till typ mamma ibland så gör det mig inget(hon har även halebop så varje samtal kostar 59 öre). 

Tele2 har nu ett erbjudande som kostar 349 kronor i månaden. Då får man jättesnabbt internet (10GB i månaden, jag har haft 0,5 i 3 år…) och surfar såklart helt gratis, man ringer obegränsat till alla operatörer inklusive fasta telefoner och man smsar gratis till alla alltid. Dessutom får man telefon med på köpet om man så önskar.

Så jämfört med detta så tycker jag att ditt abonnemang låter hiskeligt dyrt och dåligt upplagt. Obestämd

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Toxics
2012-04-02 20:27
#12

10 86% hahaha. Det är ju bara 7 personer som har röstat :D

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

[Nathalie62]
2012-04-02 20:32
#13

#11, Detta erbjudande har ju 3 också nu fast dom tar 349 medan tele 2 är några kronor billigare 345 Skrattande

Annons:
Wand
2012-04-02 20:34
#14

#13 Jaså? Vilka härmapor! Skrattande Jag har inte kollat på TV sedan i julas och innan dess var det i somras så det är kanske inte så konstigt att jag inte hänger med i svängarna hehe…

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Nathalie62]
2012-04-02 20:43
#15

#14, Kollat på tv ? Det blev nog lite galet där tror jag he he.

Wand
2012-04-02 20:55
#16

#15 Nej, jag bara antog att dessa erbjudanden har gått som reklam på TV… Förvånad

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

ingann
2012-04-02 21:15
#17

Jag tycker kontantkort är bäst. Jag ringer för typ 30-50 kronor i månaden så ett abonnemang passar inte mig. Jag har haft abonnemang förut och när räkningarna varje månad droppade in låg de på runt 150 kr och själva samtalen var max 50 kr av det.

Så för min del är det endast kontantkort som gällerGlad

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
2012-04-02 21:45
#18

#16, Jaha på så vis he he.

#17, Ringer du bara för så lite förstår jag varför det inte är lönt med ett sådant.

[Lillfjanten]
2012-04-03 00:00
#19

Sen tycker jag att många förbiser en sak, nåja det är viktigt för mig ialla fall, det är om telefonen är operatörslåst. Jag vill inte ha låsta telefoner. det kanske bara är jag som tänker så?

Wand
2012-04-03 10:01
#20

#19 Jag har aldrig fått en operatörslåst telefon när jag tagit på avbetalning med abonnemang, har haft tillfälliga comviqkort i mina telefoner ibland trots att jag köper dem från halebop. Flört

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Annons:
[Lillfjanten]
2012-04-03 10:18
#21

#19 på telia är de låsta, likaså på Tre om det inte har ändrat sig. halebop har jag noll koll på, de har liksom aldrig varit på tapeten här Cool

Wand
2012-04-03 11:12
#22

#21 De var inte låsta förr i alla fall, jag minns när jag var 11 och min far fick en mobil från telia då han tecknade deras hemtelefoni och jag bytte till halebopkort till den. Funkade finfint. Cool Men de kan ju såklart ha ändrat det, det är ju ett tag sedan… 

Är ju som sagt inte mycket för varesig telia eller tre, så.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Alex
2012-04-03 11:33
#23

#19 Fast det har ju inte med abonnemang/kontantkort att göra, eftersom man lika gärna kan skaffa abonnemang utan en telefon. Samt att man kan använda kontantkort i en operatörslåst telefon också, så det har ju inget med ursprungsfrågan att göra.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[Lillfjanten]
2012-04-03 11:40
#24

#23  det tycker jag nog att det har. tecknar man abonnemang så hör det ofta till att man får en (operatörslåst) telefon. man kan även köpa telefoner med kontantkort, och många föredrar det. och det är lika relevant för tråden. hur många tecknar ett abonnemang utan att köpa en telefon samtidigt? en del gör det, men jag tror att de flesta köper sig en ny telefon samtidigt för ett bra pris.

Alex
2012-04-03 11:46
#25

Exakt, köper du telefon med kontantkort kan den lika gärna vara operatörslåst, det har med operatören att göra och inte om du har abonnemang eller kontantkort.

Och jag är en av de som tecknat abonnemang utan att köpa ny telefon ihop med det. Så nog finns vi. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[Lillfjanten]
2012-04-03 11:48
#26

#25  ja naturligtvis. och jag har också tecknat abonnemang utan telefonköp, jag sa inte att vi inte finns, utan att det är säkert fler som köper telefon samtidigt.

[Nathalie62]
2012-04-03 12:52
#27

Jag föredrar också att telefonen är olåst. Skrattande

Annons:
Moalinn
2012-04-03 18:51
#28

har abonnemang och tycker det är mycket bättre än kontantkort, jobbigt att behöva fylla på mobilen hela tiden. Kan väl säga att jag (läs pappa Cool) betalar ca 360kr i månaden hos telenor och då är det fria sms och frisurf, tror även att min mobil ligger med där i också för annars hade det inte blivit så mycket mer än kanske 150-200 kr eller liknande, vet inte hur deras priser ser ut. Glad

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[Lillfjanten]
2012-04-07 12:56
#29

#22  min bekant var i kontakt med Halebop i torsdags, deras telefoner är inte operatörslåsta, förutom iphonen då. Glad

Bamse 08
2012-04-07 14:54
#30

Kontantkort valde jag Glad

Jag ringer och sms:ar inte så mycket så jag gör av med ungefär 150 kr per år Glad

What doesn't kill you makes you stronger.

gulzebra
2012-04-08 19:32
#31

Kontantkort. Ingen risk att få en räkning jag inte har råd att betala, och så blir det galet mycket billigare iom att jag helt enkelt inte ringer upp en hög abbonnemangskostnad varje månad - en påfyllning för en hundring räcker vanligtvis ett antal månader.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

mayolica
2012-04-08 23:28
#32

Kontantkort. vill inte ha onödiga räkningar. ringer inte särskilt mycket men det räcker med en telefonräkning för hemmatelefonen o bredbandet.

vill helst inte köpa en mobil som är operatörslåst,möjligtvis skulle jag kunna tänka mej att köpa en som låst till operatören jag använder.

~ mayolica ~

flisan708
2012-04-10 12:31
#33

Jag har ett abonnemang med fast pris. Haft det i många år nu och är jättenöjd med det.

Wand
2012-04-14 10:02
#34

Jag förstår inte varför alla säger att telefonerna är operatörslåsta vid abonnemang. Förvånad Det har i varje fall aldrig hänt mig eller min mor, jag har haft 3 telefoner med abonnemang och provat diverse kort i dem för att kunna ringa gratis hit och dit, funkar finemang. Likaså min mor, hon och hennes sambo brukar nämligen byta telefoner sinsemellan och hon har halebop, han tele2. 

Vissa operatörer kanske låser sina telefoner, men tror inte att det är så vanligt förekommande längre.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Annons:
[Nathalie62]
2012-04-14 12:54
#35

#34, Möjligtvis för att dom är låsta. Min telefon som jag nu beställt på tele 2 kommer vara låst till exempel.

Wand
2012-04-14 13:02
#36

#35 Min som jag precis fått från tele2 är inte låst. Knepigt. Obestämd

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Nathalie62]
2012-04-14 13:05
#37

#36, Lustigt, jag ringde dom och fråga och han sa att dom alla är låsta Förvånad

Wand
2012-04-14 13:08
#38

#37 Konstigt. Obestämd Min mor fick prova sitt halebop i min i alla fall och det funkade! 

För många, många år sedan så fick min far en samsungtelefon tillsammans med telia då han skaffade telia hemtelefon, och det stod att den var operatörslåst, men halebop funkade i den ändå, sålde den nämligen till en person som behövde telefon och hon hade halebop då. Har operatörslås enbart med operatörerna att göra eller kan det även gälla via vilket nät operatören går? För halebop går ju i telias nät och jag har för mig att tele2 gör det nu också?

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Nathalie62]
2012-04-14 13:11
#39

#38, Att halebob går i telias nät vet jag men inte att tele 2 gör det faktiskt, det kanske beror på både operatörerna och vilket nät det går ?

Jag ska klart testa när jag får hem min, en del av mina bekanta har nämligen telia så jag ska prova Skrattande

Wand
2012-04-14 13:17
#40

#39 Micke (min mors sambo) sade att tele2 går i telias nät nu, men det kan ju likväl vara något som han bara fått för sig. Testa vettja, alltid lika kul att se om det funkar! Funkar det för mig så tycker man ju att det bör funka för dig också. Förvånad

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Nathalie62]
2012-04-14 13:27
#41

#40, Jag ska helt klart testa Glad Informerar också om vilket sen, ska faktiskt bli spännande, beställde du kampanjen dom har nu för 345 ?

Annons:
Wand
2012-04-14 13:45
#42

#41 Låter bra! Ja, det gjorde jag. Glad

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Nathalie62]
2012-04-14 13:50
#43

#42, Det gjorde jag också, då borde ju inte min telefon heller vara låst då. Intressant ska det bli Skrattande

ingann
2012-04-14 15:32
#44

Tele2 går inte i Telias nätGlad De har sedan 1993 varit en tuff utmanare till de gamla statliga monopolen (i Sverige är det Telia).Glad

Det är möjligt att Telia-mobiler fungerar tillsammans med Halebop då de ingår i samma koncern. Tele2 och Comviq är samma koncern så de fungerar bägge i samma mobiltelefon.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
2012-04-14 22:27
#45

#44, Okei. Han sa till mig att den var låst och det är ju underligt om det ändå visar sig att det fungerar men i så fall är det bara bra Skrattande

Upp till toppen
Annons: