Annons:
Etikettövrigt
Läst 4185 ggr
Wand
2012-04-03 20:00

Beslutsångest - Vilken mobil?

För cirka två veckor sedan så gav jag upp min högt älskade Xperia Arc för att byta upp mig. Den var min trotjänare, men det har kliat i fingrarna efter en ny, så så fick det bli. Abonnemanget skickades med och den har nu bytt ägare. 

Har alltså varit utan mobil sedan dess - undergången kanske? Flört

Sony-nörd som jag är så finns det inget annat alternativ än Sony-telefon återigen, så jag sitter nu och velar mellan en Xperia P och en Xperia S.

Det är här det krångliga slår till!

Jag kommer att köpa telefon på avbetalning med abonnemang, samma upplägg som jag haft de senaste 3 åren vilket jag är supernöjd med.
Beställer jag Xperia S så kan jag få telefonen och abonnemanget redan nästa vecka, vilket skulle vara riktigt skönt för mig så jag kan smsa, surfa och ringa igen.

Mitt hjärta har dock av någon anledning valt att tycka lite bättre om Xperia P än Xperia S, och jag förstår inte riktigt varför…
Då man jämför specifikationer etc så är Xperia S den klart bästa både i batteritid, skärm och programvara, och jag är en sådan person som alltid vill ha det bästa och dyraste. Jag tror att det är det faktum att Xperia P har skal av aluminium (= mer hållbart än plast) som gör att den känns mest lockande.

Men hur ska jag göra då? För Xperia P lanseras inte förrän troligtvis månadsskiftet, men det kan även dröja en månad till, och då blir jag alltså utan mobil i 1-2 månader…

Kluven, kluven! Obestämd

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Annons:
[Vargöga]
2012-04-03 20:02
#1

Man skall alltid gå på sin känsla. Den du känner för mest är den rätta. Skrattande

Michaela-N
2012-04-03 20:04
#2

Ta det du känner för! Och det du tror kommer bli mest nöjd med i längden.

Kan inte säga vilken du ska välja, jag har iPhone 4S och är nöjd med den :)

Wand
2012-04-03 20:07
#3

Ja, jag avskyr att min magkänsla säger det jag inte vill hahahaha. Rynkar på näsan Vet inte om jag kan leva mobillös så länge buhuhu… 
Jag är stensäker på att jag skulle stormtrivas med Xperia S också eftersom att min vän har en sådan och jag brukar sitta och dregla över den. Känner att jag har ett rejält i-landsproblem…

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Nathalie62]
2012-04-03 21:54
#4

Det är så svårt för oss andra att råda men jag vet hur det är Flört du måste känna efter vad din magkänsla säger dig, tror du absolut inte du klarar stå ut i ett par månader så ska du ta den du kan få nu men samtidigt, känns den andra trots allt bättre i längden så är det kanske bättre du dreglar över något du vet blir bäst när du sen har den i handen. Skrattande Då kommer du troligtvis inte ångra dig.

Wand
2012-04-03 22:02
#5

Du är för vis du. Rynkar på näsan Argh……… jaja, jag tror jag tar Xperia S (den jag kan få "nu") ändå, för jag vet ju att den är bra, och OM jag skulle ångra mig så kan jag ju försöka göra som jag gjort med min Arc och se om någon vill ta över den med abonnemanget och i sådana fall skaffa ny. 

Men förhoppningsvis ska jag inte ångra mig. Får väl köpa ett skyddsskal till den eller något om jag är rädd att den ska gå sönder…

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Nathalie62]
2012-04-03 22:06
#6

#5, Innan du bestämmer dig så fråga redan nu om någon (ifall att) kan ta över abonnemanget så du inte står där med lång näsa sen. Skrattande

Annons:
MichaelE
2012-04-04 22:22
#7

Ett tips är att gå till Telia eller The Phone House och prova mobilen, kläm och känn.

jag var intresserad av Xperia S men efter att ha testat den så tappat jag intresset.

Wand
2012-04-04 22:39
#8

#6 Ja, jag ska kika, men tror inte det blir några problem OM det skulle bli aktuellt. Både abonnemanget och telefonen (medan den är ny och nästintill icke-begagnad) är ju rätt eftertraktat! 

#7 Jo, Xperia S har jag känt på och jag gillar den mycket. Tycker om skärpan i såväl kamera som skärm, sedan gillar jag att den är stor utan att väga något speciellt mycket. Tycker den är snygg och fungerar väldigt snabbt jämfört med min Xperia Arc också. Nackdelen som jag stött på är att den verkar dra batteriet väldigt fort (även då batteriet blivit "invant").

Xperia P har ju inte släppts eller kommit till butiker än så den blir nog svår att få klämma på innan. Tyvärr. Rynkar på näsan Och jag vill gärna beställa telefonen nu då jag (mot alla odds) valde att beställa hos tele2, och deras erbjudande tar slut om några veckor. Haha. Förvånad

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Lillfjanten]
2012-04-05 09:05
#9

när jag ska känna på mobiler, då går jag till elgiganten och liknande stora ställen. det finns ofta fler modeller att välja på. jag gillar inte de små butikerna, jag får liksom ingen ro att gå och spana som jag vill, gillar inte att ha ögon i nacken då jag springer runt som ett barn i en godisaffär och vill prova telefoner Flört

MichaelE
2012-04-05 11:11
#10

#9 nackdelen med dem butikerna är att telefonerna är dummies, dem butiker jag listade upp har riktiga telefoner som är igång. Därför är det smart att besöka dem.

Nackdelen jag känner med Xperia S är "knapparna" som är omöjliga att träffa trots skomakartummar.

[Lillfjanten]
2012-04-05 11:16
#11

#10  jag testar hellre dummies hos en bra butik, jag får ändå se hur telefonen ser ut och hur den känns i handen, det är huvudsaken. jag behöver inte se en telefon som är startad. Cool men det kanske är någon som vill se hur de fungerar, och då kan det ju vara bra. men det kan också vara svårt att stå emot en säljare som försöker med alla medel att sälja ett visst abonnemang och sen ångrar man sig. jag föredrar att titta runt och känna själv utan press. men vi är olika. Glad

MichaelE
2012-04-05 11:18
#12

#11 försäljare tackar man nej till, man säger bara att man vill prova på.

[Lillfjanten]
2012-04-05 11:20
#13

#12  visst säger man så, men en del är otroligt "säljande" ändå.

Annons:
Wand
2012-04-05 11:34
#14

#10 Den S jag har känt på har faktiskt inte varit så jobbig med den delen som jag läst överallt att de ska vara. Det enda för mig är att jag är så van, från min Arc, att trycka på riktiga knappar så därför trycker jag på den genomskinliga listen iställlet, fast jag hajar till varje gång och prickar rätt sedan. Cool Sedan kan det ju också vara så att den varit svår med touchen utan att jag tänkt på det, sådant där kommer ofta av bara farten också.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

MichaelE
2012-04-05 11:41
#15

#14 många tror att listen är knapparna, men det är dem inte - utan det är de små prickarna ovanför som är det.

[Lillfjanten]
2012-04-05 14:01
#16

fick lite beslutsångest här med Flört kommer att få en iphone 4s (en vit och fin) om några veckor, men funderar på att då försöka byta den till en xperia s. men jag har några veckor till att fundera. byteshandel via blocket kanske, eller så säljer jag iphonen och köper en xperia s. har man inte bekymmer så skaffar man sig Flört

[Nathalie62]
2012-04-05 14:12
#17

#16, Ha ha, det är inte lätt, varför vill du nu byta 4c då ?

[Lillfjanten]
2012-04-05 14:18
#18

#17  jag tecknade ju ett abonnemang för att ungen ska kunna använda det och jag fick ju en telefon med, och valde en iphone då. Men, det är ingen telefon jag använder, jag vill ha android, så hon använder abonnemanget, och jag ska använda telefonen Flört hon har redan en sån iphone och vad ska jag med en sån till? då är det ju bättre att sälja den nya som den är i kartong och skaffa en som jag vill använda. för jag kan ju inte bara ha en ny telefon ligga i lådan heller Cool

[Nathalie62]
2012-04-05 15:14
#19

#18, He he, nej det är rätt onödigt att ha en splitterny telefon liggande, bättre och sälja den då, du får gärna lägga in den i kategorin "köp och sälj" här om du vill Skrattande

[Lillfjanten]
2012-04-05 16:26
#20

#19  jadå, bara jag får hem den nån gång så Flört

Annons:
Upp till toppen
Annons: