Annons:
Etiketthårdvara
Läst 4578 ggr
[Lillfjanten]
4/5/12, 10:23 AM

innan du köper en mobiltelefon..

brukar du kolla upp priser, funktioner, tekniska specifikationer, jämföra olika modeller (via internet eller fysisk butik) med mera innan du köper en mobil?

jag använder mig av prisjakt, pricerunner och blocket när jag letar telefon. jag vill veta allt innan ett eventuellt köp. om jag köper telefon sedan i fysisk butik, då vill jag ha lite kunskap, försäljare kan försöka prata ikull en, och sälja en telefon som kanske inte säljer bra eller annat bara för att bli av med lagret. jag litar inte på någon Flört

hur gör du?

Annons:
Wand
4/5/12, 11:48 AM
#1

Jag har inte köpt så många telefoner i mitt liv, men t.ex de 3 senaste (då räknar jag även in den som jag väntar på precis) så har jag varit väldigt noggrann eftersom att jag tagit på abonnemang - svårt att bli av med, med andra ord. Oskyldig

Först Sony Ericsson C905, det var min sista knapptelefon och jag älskade den väldigt mycket. Den var snygg, skön och lättanvänd, krånglade aldrig(förutom värmeslag en gång, suck).

När jag skulle plocka hem den så såg jag den på halebops sida och tänkte "men den ser ju bra ut" och så läste jag på om den, försökte se vad som var bra och vad som var dåligt, etc. Efter noggrant övervägande så plockade jag hem den och var stolt ägare i 2 år.

För 1 år sedan så skulle jag köpa ny, då velade jag mellan iPhone 4, Xperia Arc och LG optimus 2X. Det enda som lockade med LG-telefonen var att den tydligen skulle vara snabb och så vidare, så den föll bort rätt snabbt.
iPhone är snygga telefoner och eftersom att de var extremt populära just då så kändes det super. Tyvärr så har jag aldrig fallit för iPhone pga skörhet, jobbigt med en massa specialprogram, jobbiga menyer, programvara osv, så då jag kollat upp Arc lite mer så bestämde jag mig.
Jag var lite osäker med den just för att det sades att den "laggade" mycket, att den hängde upp sig och lätt gick sönder. Men jag chansade! 

Den gick inte sönder en enda gång under mitt ynkliga år med den, men välanvänd och sliten, eheheh…

Nu när jag beställt ny (gav upp Arc för nästan 3 veckor sedan) så beställde jag Xperia P från halebop, den släpps inte förrän troligen i månadsskiftet så det kändes lite "not cool", menmen.
Sedan blev jag tipsad om tele2s erbjudande och annullerade beställning hos halebop för att ta hos tele2 istället. Där hade de enbart Xperia S, så jag fick då välja mellan ett abonnemang som jag verkligen vill ha eller en telefon som jag verkligen vill ha fast med ett lite sämre anpassat abonnemang.
Bestämde mig sedan för att ta Xperia P hos halebop ändå, men sedan insåg jag att nej, Xperia S är bra (har provat den själv många gånger då min vän äger en sådan) så det får bli så.

Nu väntar jag med spänning. Blir jag inte nöjd så kan jag ju trösta mig med att telefonen är gratis och att jag får ett bra abonnemang istället… Cool (önskar bara att halebop kunnat köra med detta erbjudande istället, för herregud vilken beslutsångest jag haft då jag har varit kund hos halebop i säkert 10 år)

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Lillfjanten]
4/5/12, 12:02 PM
#2

#1  ja, det är nackdelen med abonnemang och något man får ta i beaktande. själv skulle jag aldrig sälja eller ta över en telefon med abonnemang. jag planerar noga där Cool därför är det också bra med olåsta telefoner, då kan man sälja telefonen, men behålla abonnemanget på en annan telefon, och det har jag gjort ett par gånger, och har varit nöjd med det upplägget.

Wand
4/5/12, 12:05 PM
#3

#2 Ja, fast inga av mina telefoner på abonnemang har varit låsta, så det har inte varit några problem för mig. Cool Jag skulle inte heller ta över någon annans abonnemang tror jag, men det har mest att göra med att jag inte är mycket för begagnade elektronikprylar i överlag. För en människa som inte vill binda sig i 2 år kan det ju säkert vara ett bra upplägg haha. Skrattande

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Nathalie62]
4/5/12, 12:10 PM
#4

Jag brukar ofta höra på omvägar om det är något intressant abonnemang eller någon bra mobil som dykt upp sen kollar jag ofta på prisjakt och jämför men jag har blivit så förvirrad på äldre dar så jag kan ofta inte bestämma mig ändå ha ha. Som nu när jag först tyckte att kampanjen på 3 var bäst så veckan efter ångrade jag mig och valde en annan istället Tungan ute

ingann
4/5/12, 1:00 PM
#5

Jag brukar kolla runt vilken slags mobil jag vill ha och när jag bestämt mig går jag in på prisjakt för att hitta bästa prisGlad

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Upp till toppen
Annons: