Annons:
Etikettteknik
Läst 5428 ggr
Bosse08
2012-04-06 18:21

mobiltelefonavlyssning

Kan man på något sätt ta reda på om ens mobiltelefon är avlyssnad.

Idag är det ju tydligen inte bara myndigheter som kan avlyssna en utan det kan vara privatpersoner, gamla flickvänne o.s.v

Hur kan man försäkra sig om att ens mobiltelefon inte blir avlyssnad, har hört att det finns apparatur som kan störa avlyssningar men dem kostar ju tiotusentalskronor, någon som har något tips???

Annons:
[Lillfjanten]
2012-04-06 18:37
#1

tänker du enbart på samtalen, eller på telefonsvararen också? svararen är ju lätt att avlyssna om den andra personen kan koden, eller om den är lätt att gissa, men samtalen har jag ingen aning om.

en intressant fråga, någon annan kanske vet? jag har försökt googla, men hittar tyvärr inget.

det enda jag kan komma på om man inte vill bli avlyssnad, det är väl att använda olika kontantkort.

Bosse08
2012-04-06 18:49
#2

ja det är ju ett alternativ, tack för svaret. Fast vi får hoppas, för den personliga integritetens skull, att någon annan har ett bättre förslag :)

[Lillfjanten]
2012-04-06 18:53
#3

ja absolut, fler förslag vill vi se, för nu är jag också nyfiken Cool

Bosse08
2012-04-06 18:56
#4

dessutom så har jag ett program (vilken jag har glömt koden till) på min telefon som gör så att jag inte kan byta sim-kort   :(

Bamse 08
2012-04-06 19:49
#5

Tror att det är ganska så svårt att avlyssna ett samtal utan ganska många verktyg.

Tror inte det finns något sätt att kolla om man blir avlyssnad eller inte.

Men intressant fråga, ska se om man kan ta reda på svaret.

What doesn't kill you makes you stronger.

[Nathalie62]
2012-04-07 01:01
#6

Jag har ingen aning heller om det går, ska också kolla runt lite och se om man hittar något.

Annons:
Upp till toppen
Annons: