Annons:
Etikettövrigt
Läst 5095 ggr
CamillaS
2012-04-15 20:31

HTC One X

Någon som har den? Har själv beställt en från tre, den lär komma nästa vecka eller veckan efter det.
Har läst väldigt många saker som att den har dålig batteritid, vissa har problem med buggar i den osv.

T.ex så hade tydligen många som köpt sina lurar från the phone house fått problem med dom. Det verkar som att Tph fick in en massa lurar som inte var bra.

Man blir ju lite orolig själv att man ska få ett måndagsexemplar av den. Visst man kan D.O.A den som det så fint heter men undrar hur många gånger man orkar göra det. Har läst om personer som gjort det 4-5 gånger!Förvånad Låter verkligen inte roligt! Sen att det ändå är en dyr telefon borde man kunna förvänta sig att den borde fungera bättre en vad man har läst.Obestämd

Aja som sagt så hoppas jag på det bästa med mitt ex.

Om tråden är i fel grupp så får ni flytta den. Flört

Annons:
[Nathalie62]
2012-04-15 23:02
#1

Skoi att få en ny telefon ! Tyvärr har jag inga erfarenheter av dessa telefoner men hoppas inte det blir ett måndagsexemplar, i så fall får du ju lämna in den och begära en ny. Jag håller tummarna att den ska funka som den ska, du har inga möjligheter att byta den annars redan nu så slipper man ju oroa sig menar jag Skrattande

Vad är D.O.A för något ?

[Highonbluetomorrows]
2012-04-15 23:58
#2

Min sambos HOX är så snygg och bra att jag blev tvungen att beställa en själv. Han beställde en vit från tre, min är en grå från tele2 och jag hoppas att den inte blir lika problematisk som somligas verkar vara.

Jag snor hans mobil hela tiden i väntan på min egen och han har all anledning att vara nöjd med sitt köp i alla fall. Absolut inte sämre batteritid än andra smartphones i samma kategori. Snygg mobil som ligger perfekt i handen, superb skärm etc.

penphotography
2012-04-16 06:58
#3

Antar att du läst på Swedroid? Man måste nog tänka på att många som är nöjda lägger tiden på annat än att hänga på ett forum. Så jag tror inte att det man läser där är så representativt. Jag är i alla fall supernöjd! Fantastisk telefon, klart bästa på marknaden just nu.

~Penna~

Medarbetare på Körning iFokus

CamillaS
2012-04-16 11:16
#4

#1 Det är just det, jag vill inte byta ut den till en annan just för att jag har fastnat så för den både design messigt och dens funktioner. Har tittat mycket på den på youtube och känt på den en gång i en affär. Längtar verkligen jättemycket tills jag får min egen.
Men som sagt hoppas på att jag får en som är problem fri.

(D.O.A) Dead on arrival eller dead in the field Flört Det kallas att man gör en DOA om telefonen inte fungerar som den ska.

#2 Vad roligt att höra! Du får gärna berätta sen om du fick en felfri lur då jag har hört att det är dom grå som oftast har problem. Obestämd
Själv har jag beställt en vit då jag tycker den är så snygg, och har aldrig ägt en vit telefon innan. Svart/grått känns så standard mässigt då många av mina telefoner har varit i dom färgerna. ^^

#3 Jag har läst både där och på Sweklockers.com Jo det är nog som du säger. Det finns iaf några där också som fått bra telefoner. ^^

Vad skönt, hoppas jag blir lika nöjd med min.Skrattande

[Highonbluetomorrows]
2012-04-16 11:57
#5

Ja vit är mycket snyggare för denna modell, men vi ville inte ha exakt likadana mobiltelefoner ^^.

CamillaS
2012-04-16 12:35
#6

#5 Ah då förstår jag. ^^

Hmm försökte chatta med HTC på deras hemsida, men det verkar ju inte fungera? Eller är det jag som gör nåt fel tro?

Skrev in alla uppgifter som dom begär och sen skrev mitt meddelande och klickade på send. Efter det hände ingenting?Obestämd
Borde det inte stå nåt som typ du står nu i kö eller du chattar med den personen just nu eller nåt?
Dålig konstruktion på den chatten.

Sen försökte jag istället skicka iväg ett mail till dom genom deras mailformulär men då står det längst ner att man måste ange serie nummret på telefonen. Och jag har ju inte fått min telefon än så hur skulle jag kunna det?

Hittar heller ingen annanstans där man kan fråga dom om allmänna frågor utan att behöva ange ett serienummer. Hmm…Obestämd

Edit, nu funkade chatten bara för det!Flört

Annons:
[Nathalie62]
2012-04-16 13:00
#7

#4, Är det detsamma som att rota då ? Tycker jag känner igen det och jag vet att en hel del gör det med sina telefoner nämligen. Skönt att chatten fungerade till sist, hoppas du får den hjälp du söker Skrattande

CamillaS
2012-04-16 13:10
#8

#4 Jag är inte riktigt på det klara med vad roota betyder, men jag har hört ordet. Flört

Men när man gör en DOA så skickar man helt enkelt in den på antingen lagningen eller så att man får byta ut den till en ny, pga trasig telefon helt enkelt.

Ja det var bra att jag fick tag på dom till sist. Dessvärre hade hon inget svar på vissa av mina frågor.

[Nathalie62]
2012-04-16 14:15
#9

#8, Roota är att man går in i telefonen och gör om den precis som man vill ha den.

Tråkigt att hon inte kunde besvara dina frågor, kanske ska vända dig till support istället och hoppas få svaren där.Glad

CamillaS
2012-04-16 14:50
#10

#9 Aha då var det som jag hade i tanken. Men har för mig att garantin inte gäller då?

Vilken support? Det var på support jag var på HTC hemsida. Glad

[Nathalie62]
2012-04-16 15:59
#11

#10, Det beror lite på, vissa kan göra det utan att garantin berörs men det är dock lite omständigare.
Jag tänkte mer att du kanske skulle ringa dom istället Skrattande

CamillaS
2012-04-16 16:51
#12

#11 Jo så kan det säkert vara.

Jag skulle gärna ringa om jag inte haft telefonfobi. Så jag blev glad när jag såg att man kunde chatta med dom istället.Flört

[Nathalie62]
2012-04-16 16:56
#13

#12, Då förstår jag Glad

Annons:
MichaelE
2012-04-19 12:54
#14

Rättelse, DOA menas att en produkt lanserar men inte säljs - dvs att det blir en flopp.

Jag har köpt HTC One S som vad jag har läst är mycket bättre än HTC One X.

[Nathalie62]
2012-04-19 13:11
#15

#14, Okei, det blir en flopp Skrattande

[Highonbluetomorrows]
2012-04-19 14:58
#16

#14. Om man står ut med den betydligt sämre/kornigare skärmen. Vad presterar den bättre i?

[Nathalie62]
2012-04-19 15:26
#17

#16, En bra fråga Skrattande

MichaelE
2012-04-20 10:00
#18

Jag läser rescensioner från TechRadar och dem är helt fantastiska på att just skriva rescensioner för dem går genom allt, från höljet till känslan, användagränsnittet, kameran, absolut allt!

För HTC One X

För HTC One S

Om man söker runt lite på reviews så finner man ett flertal som skriver att just One S är bättre än X även om X är storebrodern samt när det gäller prestanda så ligger S väldigt nära X eller så i vissa fall slår den X.

Det som är dåligt med X är user betteri tid (S är klart bättre) samt att touchen laggar (det stod i texten innan TechRadar uppdaterade artikeln och att en vän till mig kan intyga det också).

Det enda som sänker One S från att vara den bästa Androiden på marknaden just nu (tills Galaxy SIII visas upp 3 maj) är att den inte har HD skärm samt att den har Pentile matris istället för RGB matris (har med skärpan att göra), detta syns ifall man har mobilen ca en dm från ansiktet, men vem har det hela dagarna?

Samt att den har 16 GB minne, 2 GB för appar och 10 GB för dina egna filer, inte 32 GB som X och precis som storebrodern har den ingen microSD kort.

MichaelE
2012-04-20 10:22
#19

Kan också vara värt att läsa varför man inte ska satsa på en fyrkärnig mobil:

artikel

[Nathalie62]
2012-04-20 11:29
#20

#18 och 19, Tack för all värdefull information ! Skrattande

Annons:
MichaelE
2012-04-20 12:55
#21

#20 Varsågod.

Ser nu att jag har skrivit helt tokigt i #18, det ska stå usel batteri tid och inget annat.

[Nathalie62]
2012-04-20 12:59
#22

#21, Det är lätt att man slinter mellan bokstäverna Glad det uppskattas mycket att du lämnar rätt information och visar bra källor.

CamillaS
2012-05-08 22:19
#23

Har fått min Hox nu!Skrattande
Än så länge så är jag väldigt nöjd med den, älskar skärmen som är så detaljrik och animationerna i den.
Visst har jag vel märkt någon liten bugg men det kanske fixas med nån ny uppdatering sen.

[Nathalie62]
2012-05-08 23:21
#24

#23, Grattis ! Härligt att du är nöjd med den.

penphotography
2012-05-09 06:34
#25

#23 Jag har gjort två uppdateringar på min Hox. Testa att söka manuellt så kanske du hittar uppdateringarna.

~Penna~

Medarbetare på Körning iFokus

CamillaS
2012-05-09 12:32
#26

#24 Ja, den är underbar! Först tyckte jag att den kändes stor, men det är bara för att jag är van vid min Iphone 3gs, men nu har jag vant mig vid HOXen och tycker den är helt ok. Underbar att titta på film med både på youtube och egna filmer.

#25 Jag har precis uppdaterat den en gång får se om det blir någon förbättring.

Buggarna som jag har lagt märke till är:

Kameran: När jag startade kameran en gång så var det massa färgglada streck i nedre kanten av skärmen. Sartade då om telefonen sen var det borta.
Sen en gång när jag skulle filma en film så hängde kameran typ inte med, den började flimra och ha sig, men inget av det kom med på slut resultatet. Och än så länge har det inte hänt igen.

Appar: Dayviews appen säger ibland att den har stoppats, där vet jag inte varför men det är bara att trycka på ok så kommer man in på appen endå. Samma sak kan den säga när jag ska gå in på Instagram appen. Då stängs den ner och jag får starta appen igen och då fungerar det.

MMS: Jag provade att skicka ett mms till min brors Iphone och där vet jag inte vad det är för fel. Filmklippet såg jätte pixligt ut och man kunde knappt se vad filmen skulle föreställa.Obestämd
Jag filmade då i lägsta upplösningen, och filmade jag i en högre upplösning så av vad jag kommer ihåg så gick det inte att skicka det för att filen var för stor. Gör din så med? Eller är min HOX knäpp?
Det är vel det största problemet jag märkt hittills. Har iuf inte provat att skicka nåt nytt mms efter att jag nu har uppdaterat den.

penphotography
2012-05-09 15:20
#27

Jag har inte haft några av de problem du beskriver. Iofs har jag inte skickat några film-mms direkt till mottagare. Jag lägger filmerna på Drive eller Dropbox och delar länken därifrån istället. Känns enklare eftersom jag inte håller koll på vad mottagarna har för telefoner och vilka möjligheter att se filmen på mobilen. Däremot har jag haft problem med hemskärmen. Den stöd och tuggade några sekunder vid ett par tillfällen men det försvann efter första uppdateringen.

~Penna~

Medarbetare på Körning iFokus

Annons:
CamillaS
2012-05-09 15:36
#28

#27 Vad skönt för dig.Flört Jag har ännu inte riktigt lärt mig hur dropbox eller Drive fungerar, men det kommer antadligen.

Ok, det har däremot inte jag varit med om en iaf. Skönt att det fixade sig med uppdateringen.

Upp till toppen
Annons: