Annons:
Etikettövrigt
Läst 3163 ggr
[Nathalie62]
4/15/12, 11:39 PM

Spåra från mobiltelefonen

Varför vill man spåra en privatperson ?

Det finns ett antal anledningar till varför man skulle vilja kunna spåra en mobiltelefon t ex som att försöka hitta var din kompis eller någon annan du känner befinner sig när du är ute, kanske för att kunna hålla ordning på var ditt barn håller hus. Många företag som t ex de inom bygg branschen och företag med fordonslogistika tjänster använder det för att spåra sina anställdas positioner, och för att tillhandahålla säkerhet för sina anställda när de arbetar på avlägsna platser. Förmodligen finns det lika många anledningar som det finns användare.

Nu finns det en tjänst utvecklad för detta ändamål som heter LociLoci, du kan prova den gratis i en månad sen kostar det 399 kronor per år.

Någon som använder denna tjänst eller funderar på att prova ?

Här kan man läsa mer om det Lociloci

Annons:
[Lillfjanten]
4/16/12, 3:20 PM
#1

jag tycker nog att det går lite för långt om man ska spåra privatpersoner med detta, däremot så förstår jag företag som har anställda som jobbar ensamma i utsatta situationer. tänk om någon skulle ha koll på en själv hela tiden, nej fy! Obestämd

[Nathalie62]
4/16/12, 3:54 PM
#2

#1, När det gäller tonåringar så tror jag nog det kan vara bra och veta var dom håller hus.

[Lillfjanten]
4/16/12, 3:58 PM
#3

#1  nej, som tonårsförälder så håller jag inte alls med. jag vill inte veta vad ungen gör hela tiden, och jag skulle inte vilja vara kollad själv, jag tycker att det går lite för långt om man ska ha koll på allt. men jag förstår dem som behöver det av speciella omständigheter, men i normalfallet, nej.

de har rätt till ett privatliv utan att mamsen eller pappsen vet precis var de är Flört

[Nathalie62]
4/16/12, 3:59 PM
#4

#3, Då tycker vi olika Skrattande

[Lillfjanten]
4/16/12, 4:11 PM
#5

#4  Glad

jag är lite allergisk mot storebrorfasoner, man har mer koll på sig än vad man tror ändå.

[Nathalie62]
4/16/12, 5:03 PM
#6

Storebrosfasoner ? Det är många barn/ungdomar som är ute hela dagarna och kvällarna, då tycker jag det är bra och veta var dom är.

Annons:
ingann
4/16/12, 5:41 PM
#7

Om mina barn vore såna som var ute på nätterna och sprang skulle jag nog velat ha lite koll på det sättet. Men det gäller som förälder då att inte överdriva.

Jag har till exempel tillgång till lösenoren till mina barns facebooks-konton. Det är de själva som gett mig dem för att kolla saker åt dem om de inte har tillgång till internet och kan kolla själva. Men de litar på att jag inte gör annat än vad de bett mig om.

Allt handlar om förtroenden, inte övervakning tycker jag. De här apparna som till exempel Lociloci skulle för mig vara en säkerhetsgrej om de är ute och inte kommer hem när de ska eller inte hör av sig/svarar på mobilenGlad Det händer så mycket skit ute nu för tiden så nog vill jag som förälder ha lite koll alltidFlört

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Toxics
4/16/12, 7:15 PM
#8

Jag kan tycka att en ungdom som sköter sig fint och inte ställer till med för myckjet bravader inte ska behöva ha en tagg på sig dygnet runt..
Men de som kanske har hamnat lite snett eller är påväg att hamna lite snett kanske det är bra att ha en sådan på .  Bara för att man ska kunna åka och hämta dem om de behövs.,

jag hamnade mycket i trubbel när jag var yngre. Bla med pundare och många som anvönde droger. Tills slut fick min pappa reda på VART det var jag höll hur när jag umgicks med dom. Och såp en dag kom han dit och tog med mig därifrån. Och jag har inte sett tillbaka en enda gång sedan dess. Inte ens EN gång.

Så ja, när ungdommarna håller på att hamna snett är det nog bra att ta reda på vart de är så man kan "rädda" dom =)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

[Lillfjanten]
4/16/12, 7:19 PM
#9

#6  som jag skrev, finns det speciella skäl, så kan det vara bra, men annars, nej, jag tycker inte att man ska behöva hålla koll på ungarna precis var de befinner sig. det är lätt att bli en hönsförälder om man ska hålla koll och det blir nog inte bra för någon part. det är ju bara att se till sig själv hur man var som tonåring, inte vill man att föräldrarna ska veta precis var man har varit? jag är nöjd som det är Glad

sen beror det ju också helt på vilken ålder vi talar om här. tonåringar kan vara upp till 19 år och då är de myndiga. men vid speciella skäl, skolkande, missbruk mm, då kan det vara skäligt med ett kontrollbehov.

Upp till toppen
Annons: