Annons:
Etikettoperatörer
Läst 3957 ggr
mayolica
4/15/12, 11:53 PM

Operatörs-Lås

Jag läste i en tråd  Att flera personer tycks ha problem med att förstå begreppet  operatörs-lås?   (mobiltelefon som låst till en viss operatör.)  Operatörs-Lås har inget med ett visst abonemang eller kontantkort att göra,det brukar nog vara vanligast med mobiltelefon+kontantkort som säljs billigare i paketpris.  Operatörna betalar för att telefonen ska vara låst till dom,vi kan då köpa mobilen till ett lägre pris med operatörslås än utan.

Det kan säkert förekomma att även endel telefoner som säljs ihop med ett abonemang kan vara operatörslåsta,men jag tror inte att det är så vanligt? istället brukar det offta vara bindningstid i själva abonemanget ( jag vet ingen som köpt abonnemang ihop med en telefon som varit operatörslåst) Sånt får man alltid kolla innan man köper något.

Innan jag har köpt någon ny mobiltelefon har jag alltid tagit reda på om den varit låst till någon operatör,om den telefonen jag vill köpa är låst till en operatör jag inte vill ha, frågar jag i butiken om den modellen går att köpa, antingen till min operatör, eller helt obunden.

Om den mobilen jag vill ha inte finns att köpa på dom vilkor som passar mej, inte finns/är för dyr till min operatör eller obunden. Då tittar jag på andra ställen om den finns att köpa på vilkor som passar mej,eller väljer att köpa någon annan telefon.

~ mayolica ~

Annons:
[Nathalie62]
4/15/12, 11:57 PM
#1

När jag nyligen beställde ett abonnemang så fick jag veta att telefonen skulle vara låst men sen fick jag höra att den inte var detta så det ska bli intresssant att se om den är låst eller inte när jag får hem den.Skrattande

[Lillfjanten]
4/16/12, 6:17 AM
#2

ts, "problem med att förstå" låter inte helt trevligt måste jag säga.

sen är det faktiskt så att många telefoner, bl.a hos telia och tre säljs med abonnemang, och telefonerna är låsta 12 mån, sen kan man låsa upp dem på egen bekostnad.

för att förtydliga för dig vad operatörslåst betyder: en telefon är låst till en viss operatör vanligtvis 12 mån, efter det kan man få en kod av operatören och låsa upp telefonen, det brukar kosta ca 350 kr. vare sig man köper med abonneman eller kontantkort.

sen håller jag med dig i resten av texten, man få ta reda på fakta innan köp.

mayolica
4/16/12, 11:05 PM
#3

#2 Jag har"problem med att förstå"varför man tolkar in något otrevlig i att  ha "problem med att förstå" Förvånad Jag har inget intresse av att sitta och skriva inlägg för att  försöka få någon att tro att syftet skulle vara att verka otrevlig, eller "inte låta helt trevlig"…. Hur som helst så upplevde jag, att det kanske kunde finnas "problem att förstå" eftersom sådana frågor dök upp?

Men om det inte låter"helt trevligt" kan vi kalla det för"lite som är oklart"några frågor"eller att man undrar" eller har funderingar om" hur det är med  operatörslås" istället … Jag hoppas att det låter "tillräckligt" trevligtFlört

http://operatorslas.com/kontrollera/

~ mayolica ~

[Lillfjanten]
4/17/12, 5:34 AM
#4

#3  så kan det vara, men det var så jag uppfattade det.

det finns så många andra sätt man kan skriva det på. "efter oenigheterna", "angående de olika tolkningarna" och så vidare.

Att flera personer tycks ha problem med att förstå begreppet  operatörs-lås? som du skrev, låter för MIG lite tråkigt.

jag försöker läsa mina inlägg ett par gånger innan jag postar dem, ibland blir det fel i alla fall, och då får jag förklara mina ord om någon missförstår ändå. Cool

mayolica
4/17/12, 11:20 PM
#5

#4 Tack för upplysningar.  jag håller med dej om att det kan vara lite tråkigt när det är saker som man inte förstår,det blir roligare när man förstår. Om det skulle vara några ord som råkat missförstås är det bara att fråga,givitvis hjälper gärna till och försöker förklara så gott det går i så fall.Flört

~ mayolica ~

[Lillfjanten]
4/18/12, 5:15 AM
#6

Det är så lätt att missförstå varandra, inte ens smileysar hjälper ibland. *ler*

Annons:
Upp till toppen
Annons: