Annons:
Etikettövrigt
Läst 4055 ggr
Plastmamma
4/16/12, 1:59 PM

sätta pris på iphone 4s?

Har en iphone 4s 16 köpt i kina, vit, oanvänd, orginalförpackning, upplåst!

Vad kan man sätta för pris? såg en på tradera som dock inte var köpt i kina men den var operatörlåst som gick för 3100 kr, är det rimligt eller är det mer värt när den är upplåst. Dock finns ju ingen garanti tydligen om den är köpt i kina.?

Behöver bli av med den men vill ju få lite för den också eftersom ajg köpt den.

Annons:
[Nathalie62]
4/16/12, 2:18 PM
#1

Kolla på prisjakt eller pricerunner och jämför, svårt att svara på vad den kan vara värd rätt upp och ner så här.

Prova lägg in den på "köp och sälj" här och kanske låta folk få buda kanske ?

[Lillfjanten]
4/16/12, 2:21 PM
#2

1000 kr som max skulle jag ge.

Plastmamma
4/16/12, 2:30 PM
#3

har kollat lite nu och de går för ungefär 3-4 000 kr

[Lillfjanten]
4/16/12, 2:32 PM
#4

#3  med samma förutsättningar, utan papper? Förvånad

Plastmamma
4/16/12, 2:56 PM
#5

ja precis.

[Lillfjanten]
4/16/12, 3:00 PM
#6

oj, då ska jag nog börja importera telefoner och sälja, det kan man ju tjäna pengar på! Glad måste kolla upp detta, det är bra med lite extrapengar Cool

Annons:
Plastmamma
4/16/12, 3:05 PM
#7

de var inte så mycket billigare i kina endå. inte min iaf som min mormors man köpte där på apple. Kanske om de är fejk att de är mycket billigare.

[Lillfjanten]
4/16/12, 3:06 PM
#8

det jag inte kan förstå är varför någon köper en telefon utan papper för samma pris som en ny med papper. men det här är ju värt att kolla upp!

Plastmamma
4/16/12, 3:11 PM
#9

de koster ju mellan 3-4000 i kina. Förmodligen för att man vill ha en men inte har råd med de extra tusenlapparna som en kostar i sverige.

MichaelE
4/16/12, 3:13 PM
#10

När den är importerad från kina så är min fråga följande:

Vad gav du för den?

Är det original? Det säljs mycket piratkopior i öst.

[Lillfjanten]
4/16/12, 3:15 PM
#11

#9  nya med papper säljs för samma pris här i svedala Flört av privatpersoner som tecknat abonnemang, men vill sälja sin telefon.

[Nathalie62]
4/16/12, 3:57 PM
#12

#10, Sant att det säljs mycket piratkopior men tror inte bara det är i öst faktiskt.

MichaelE
4/16/12, 4:46 PM
#13

#12 Dem kommer därifrån, de finns på ebay också. Så man måste vara försiktig när det kommer till dessa varor- De kan se likadana ut, men under ytan är det inte samma.

Annons:
[Nathalie62]
4/16/12, 4:59 PM
#14

#13, Man ska vara väldigt försiktig när det gäller prylar överhuvudtaget.

[Lillfjanten]
4/16/12, 7:20 PM
#15

ts, har du varit inne på iphone iFokus? där kanske du får fler svar på din fråga.

såg nu att du ställt frågan där med. men varför har du inget kvitto om den är köpt på apple store?

Plastmamma
4/17/12, 10:02 AM
#16

Jo det är så här. Min mormors man jobbar där inom något med teknik och de skulle köpa telefonen åt mig som en present men dagen innan jag fick den så beställde min sambo en telefon också. Så nu sitter jag med två stycken och kan inte tala om för min mormor och hennes man att jag inte behöver den de köpt. Det skulle såra dem väldigt mycket. Så kvittot har min mormors man eftersom garantin i Kina står på honom ifall telefonen skulle gå sönder. Så är det och jag vill inte ha telefonen men jag behöver gå till frissan och tandläkaren.

[Lillfjanten]
4/17/12, 11:02 AM
#17

Sälj den svenska telefonen istället som har papper?

ingann
4/17/12, 12:41 PM
#18

#16 Jag säjer som Lillfjanten, varför inte sälja den svenska med papper istället för den kinesiska? Då slipper du förklara för din mormor var telefonen är om de skulle fråga efter denGlad

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
4/17/12, 1:42 PM
#19

#16, Jag hade också provat sälja den svenska mobilen istället.

Plastmamma
4/17/12, 4:24 PM
#20

Men den svenska har ju mitt abonnemang och används redan. Är ju lixom redan hemma med den telefonen.

Annons:
[Lillfjanten]
4/17/12, 4:35 PM
#21

Men kinatelefonen är ju olåst, så du kan ju använda den, och den fungerar ju likadant *ler* dessutom lär du få mer för den svenska telefonen..

[Nathalie62]
4/17/12, 5:05 PM
#22

#20, Det är ju lite tråkigt eftersom du fått den av din mormor som present men inte "vill ha den", det är bättre att du säger sanningen till henne i så fall och kanske har hon förslag på hur du ska göra då.

ingann
4/17/12, 5:49 PM
#23

#20 Abonnemanget sitter ju inte i telefonen utan i kortetFlört

Är telefonerna lika varandra så kan det inte spela någon roll för dig om du flyttar kortet och använder "mormors" telefon. Är de inte lika så kommer mormor garanterat att fråga någon gång varför du inte använder den från henne.

Jag hade antingen sålt den svenska eller berättat för mormor att jag inte ill ha den hon köpt för sanningen kommer alltid fram till slut och då är det värre att ha ljugit än att varit ärlig från början.

Du gör givetvis som du själv vill men det är min åsikt. Det har alltid varit min stora övertygelse om att sanningen kommer ifatt en, hur lång tid det än går, och det har stämt ganska bra än så längeGlad

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Lillfjanten]
4/17/12, 6:01 PM
#24

#16  nu är jag kanske petig, men i ts så skriver du att du vill ha ut lite för telefonen, då du har köpt den? har du köpt den eller fått den? och även om du har fått den, så är ju kvittot bra att ha, finns det inte världsomfattande garantier på dem?

[Nathalie62]
4/17/12, 10:40 PM
#25

#23, Håller fullständigt med dig, ärlighet varar alltid längst och det är ju klart att mormor börjar undra om telefonen inte används.

Plastmamma
4/19/12, 8:28 AM
#26

Jag har lagt ut pengar på den då jag skickade pengar för att de skulle köpa en telefon, men då en billigare. Och när telefonen kom så var det en iphone.

Kanske får lov att byta då. Tänkte bara att det blir så krångligt om telefonen går sönder eller så. Då måste jag skicka den till kina osv.

Lättare att flytta över det problemet på någon annan.

[Fröken P]
4/19/12, 9:40 AM
#27

okej, men då har de ju ingen anledning att bli sura om du säljer den, och kvittot är det ju inga konstigheter med då. smart att flytta över problem på någon annan, du hade inte tänkt på detta innan om den skulle gå sönder? det är därför du rimligtvis inte kan få så mycket för den om du säljer den. lycka till!

Annons:
ingann
4/19/12, 10:02 AM
#28

#26 Vilken medmänsklighetFoten i munnen

Tyvärr finns det dem som skjuter över sina problem på andra men du bör kanske vara medveten om att du måste informera en eventuell köpare om att den är papperslös, köpt i Kina och inte kan lämnas in vid någor eventuellt fel. Det måste skrivas in i köteavtalet (kvittot du skriver till den som köper telefonen), annars är du ändå skyldig att fixa felet, ersätta köparen eller återbetala köesumman. Köplagen går in vid tvister i privatköp så har du undanhållit saker så får du ändå stå för dem. I annat fall kan köparen vända sig till Tingsrätten och eftersom det då rör sig om ett enskilt mål så får den som förlorar tvisten betala rättskostnaderna för bägge parter.

Men lyckas du få den såld till ett bra pris med alla kort på bordet så önskar jag dig ett stort grattisGlad

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
4/19/12, 1:36 PM
#29

#26, Möjligt det är "lättare" men att dämpa över de till någon annan tycker inte jag är schysst, så gör man inte, jag undrar också om du inte funderade på det här tidigare ? Jag hoppas att du berättar som det är till köparen för er bådas skull och inte säljer den dyrt. Önskar också lycka till.

Plastmamma
4/20/12, 2:28 PM
#30

Självklart blåser jag ingen. Min tanke är så här: jag kan sälja telefonen för en skälig summa till någon som antingen överlever att den inte har papper etc. Eller någon som är duktig på denna typ av saker, som om telefonen skulle gå sönder vad man ska göra då. Jag har endast bett om råd om vad för pris jag kan ta, dels för att inte bli lurad själv och dels för att inte lura någon. Min mormor trodde hon gjorde mig en tjänst då hon köpte denna istället för en billigare telefon. Men min tanke var ju att om jag hade en billigare så skulle det inte göra så mycket om den gick sönder då jag kunde ha haft en billigare försäkring, struntat i den eller kanske haft råd att laga. Eftersom jag inte har en aning om hur jag ska göra så kanske någon som har det vill ha den. Jag vet att jag kan skicka den till Kina om den går sönder men hur och var. Jag vet ingenting om sånt. Jag är absolut ingen sån som luras eller så. Jag är bara okunnig och vill ha det enklast möjligast.

ingann
4/20/12, 3:57 PM
#31

Det är ju mycket lättare för dig att skicka den till Kina eftersom din mormors man jobbar där och vet var han köpt den. Det kan inte någon annan veta.

Jag personligen skulle inte betala mer än någon hundralapp för en telefon som jag inte kan lämna in för reparation enligt fabrikationsgarantin. Jag har väldigt svårt att tro att någon återförsäljare i Sverige skulle ta emot den när man inte vet något om inköpsdatum, försäljare och så vidare.

Enda sättet du kan få ut mer är att du lämnar med kvittot som din mormors man har. Men då måste du ju berätta för dem att du tänker sälja den och som jag tolkar det så är det just det du inte vill göra.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Upp till toppen
Annons: