Annons:
Etikettoperatörer
Läst 4612 ggr
[Fröken P]
4/18/12, 6:08 PM

Problem med din operatör?

Har du haft problem med din operatör angående varan, leveransen, bemötandet och liknande?

Jag är heligt förbannad på tele2 just nu faktiskt. jag hade problem med att beställa ett abonnemang med telefon på internet, så jag ringde. fick prata med en trevlig tjej (de är alltid trevliga på kundtjänst) och gjorde en beställning och avtalet spelades in. men jag började sakna orderbekräftelsen, och nu visar det sig att de inte hittar inspelningen! jag har slussats runt till olika personer och har inte fått något svar ännu. det erbjudandet har ju gått ut, men jag blev lovad förra veckan att jag skulle få det abonnemanget, då jag hade gjort beställlningen. makalöst att inspelningar kan komma bort eller raderas. avtal är ju avtal.

lyckas de inte lösa detta så kommer jag att byta till telia när jag har möjlighet. jag har varit kund hos tele2 i säkert 12 år, så det är synd faktiskt om jag ska behöva byta.

Annons:
fidojunior
4/18/12, 8:19 PM
#1

Har aldrig haft problem med min operatör. Jag har inte själv pratat med dem men mina föräldrar har gjort det och beställt nya telefoner och har aldrig sagt något dåligt om dem. Jag skulle låsa upp en telefon en gång och de i Treaffären var från samma ort så vi behövde bara betala halva priset hehe.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

[Nathalie62]
4/18/12, 8:28 PM
#2

Nej men fy så nonchalant av dom Oskyldig, kan man inte få tag på högsta chefen eller något ? Du måste ju för sjutton få orderbekräftelsen, förstår verkligen att du är förbannad !

Jag beställde också ett abonnemang med telefon hos tele 2 via telefon som också blev inspelat men direkt efter samtalet fick jag både sms och meil på min order.

Tidigare hade jag telia, täckningen funkade alltid felfritt men så fort det blev något problem med bredbandet eller annat så var det i princip omöjligt att få ett vettigt svar och alla sa dom olika, dessutom är det en massa knappande innan man hamnar rätt och ändå kommer man fel så jag tröttnade på dom.

[Fröken P]
4/18/12, 8:53 PM
#3

jag har tillbringat några timmar i telefonen och blivit kopplad hit och dit, men det är tröttsamt att ingen vet något. nu förväntar jag mig att någon hör av sig den här veckan. orderbekräftelse skulle jag ha fått via mail, men något blev väl fel tydligen. jag brukar ha stort tålamod med misstag, men nu är jag faktiskt väldigt irriterad. men fixar de inte det här, då kommer jag att säga upp det jag har hos dem när det är så dags. det finns fler operatörer därute Flört

[Nathalie62]
4/18/12, 9:23 PM
#4

#3, Men då får dom ju sponsra dig med något när dom har "blivit av" med din order, det är ju inte klokt att det ska få gå till på det viset. Hoppas dom åtminstone kan höra av sig men tror nog man själv får jaga dom tills det blir ordnat tyvärr Oskyldig

ingann
4/19/12, 12:18 AM
#5

Jag har aldrig haft problem med Tele2/Comviq. För mig har det alltid fungerat helt smärtfritt.

Hoppas det löser sig för dig!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
4/19/12, 2:08 AM
#6

#5 det har funkat bra i alla tidigare år, det gör mig faktiskt mer besviken. Hoppas de reder upp det här, det vore jättetråkigt om jag måste byta operatör, men jag gynnar inte dem som klantar sig och inte står för misstagen.

Annons:
ingann
4/19/12, 10:16 AM
#7

#6 Jag hoppas och tror att de fixar det åt dig!

Jag har faktiskt haft ett krångel en gång när jag tänker efter. Jag var tvungen att byta nummer i december-11,min son använde min telefon för att tävla om något och då började det komma massor av sms varje dag som kostade 45 kronor styck och de gick inte att stoppa trots massor av telefonsamtal och mejl till företaget som låg i Norge.

Så jag beställde nytt nummer via deras hemsida, laddade på det och ringde ett enda samtal så var hela laddningen borta trots att det skulle vara ett gratissamtal. Jag ringde då upp kundtjänst som först inte såg att numret tillhörde Tele2/Comviq men när jag sa att jag beställt det via dem så kom de fram till att de missat konvertera numret till sitt nät. När de får slut på nummer så köper och säljer företagen nummer sinsemellan.

Men det tog knappt 10 minuter så hade de fyllt tillbaka min laddning + 50% som plåster på såren.

Så jag hoppas de löser det åt dig. Även om kampanjen har gått ut nu så förlorar de inte något på att ändå ge dig det.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
4/19/12, 10:19 AM
#8

#7  jag tror också att de fixar det åt mig. pratade nyss med en trevlig kille och han skulle höra av sig under dagen, annars är jag på imorgon igen! Flört det som är jobbigt är att sitta i dessa telefonköer hela tiden. nu ringde jag ett annat nummer, så jag tror att de kan hjälpa mig bättre. dålig reklam vill ju ingen ha Flört

[Fröken P]
4/19/12, 11:34 AM
#9

sådärja! nu har Tele2 fixat detta åt mig, det tog mig åtskilliga minuter i telefonköer, men lite tjat och envishet kan löna sig. Cool Tack Tele2!

[Nathalie62]
4/19/12, 1:27 PM
#10

#9, Så härligt att det löste sig till sist, dom kan om dom bara vill Skrattande Tyvärr får man ju tjata och gnata en del innan det dock blir löst.

Jag tycker dock inte telefonkön var så hemsk på tele 2 som på telias Tungan ute

[Fröken P]
4/19/12, 1:31 PM
#11

#10  de senaste dagarna har telefonkön varit hemsk på tele2, sen har jag blivit skickad hit och dit. men det är trist med detta knappande innan man kommer rätt!

[Nathalie62]
4/19/12, 1:40 PM
#12

#11, Prova ring telia och jämför ha ha Tungan ute, nej men alltså det är en markant skillnad ska jag säga, håller med om att det är trist med allt detta knappande innan man kommer dit man ska och nu har det säkert varit så på tele2 på grund av kampanjen dom nyligen har haft. Det viktigaste är trots allt att det blev löst nu även om tiden med dom varit kämpig. Får försöka se det positivt Skrattande

[Fröken P]
4/19/12, 1:44 PM
#13

#12  jag pratar med telia typ en gång i månaden, och det går mycket fortare där, och de svarar på mail ganska snabbt. tyvärr så har det skapat lite oreda då tele2 slarvat, men sånt är livet.

Annons:
[Nathalie62]
4/19/12, 1:49 PM
#14

#13, Att man kan uppfatta det så olika he he, jag tycker inte dom är snabba någonstans på telia. Alla kan väl slarva och göra misstag mer eller mindre men det får ju inte bli någon vana.

[Fröken P]
4/19/12, 1:50 PM
#15

#14  misstag kan man göra, det har jag full förståelse för, men det får vara någon måtta på det.

[Nathalie62]
4/19/12, 1:57 PM
#16

#15, Självklart ! Skrattande

ingann
4/19/12, 9:09 PM
#17

Skönt att det löste sigSkrattande

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
4/19/12, 9:25 PM
#18

ja, jag är nöjd! Glad

[Fröken P]
5/2/12, 10:28 AM
#19

helt otroligt! för en vecka sen ringde jag tele2 för en nummerportering, avtal spelades in. det har inte hänt något, så jag ringde idag igen, och då har det inspelade avtalet försvunnit! hur kan det bara försvinna avtal, det har hänt mig två gånger nu på ca en månad. denna gång så ville jag ha kompensation och det fick jag, har krånglat mycket, vet inte vad som hänt på sistone. trött blir man i alla fall.

[Nathalie62]
5/2/12, 3:06 PM
#20

#18, Har du inte fått någon förklaring till varför det har försvunnit ?

Annons:
[Fröken P]
5/2/12, 4:50 PM
#21

#19  Nej det har jag inte. denna gång sökte han upp inspelningen för att kolla att den fanns kvar, innan vi lade på.

[Nathalie62]
5/2/12, 9:59 PM
#22

#21, Det var tur att han kollade upp det men det är mycket dålig stil om sådant försvinner, bra att du åtminstone fick kompensation.

[Fröken P]
5/3/12, 5:23 AM
#23

#22  de jag pratat med och som gjort inspelningarna har låtit som nya Medarbetare, men ändå, två fel blev bara för mycket, då blev jag riktigt sur i luren, men han förstod varför när jag förklarat Flört

Upp till toppen
Annons: