Annons:
Etiketthårdvara
Läst 5269 ggr
Wisby9211
4/19/12, 2:29 PM

Frågor om ZTE blade!

Jag har fått en ZTE blade av min sambo men jag kan inte lägga till kontakter, nån som vet hur man gör?

Sen när jag pratar i telefonen så slocknar ju skärmen efter ett tag, sen när jag ska lägga på så kan jag inte trycka på mobilen, utan får alltid vänta på att den andra på andra sidan ska lägga på, varför?

Visste inte vart jag skulle lägga tråden så ni får lägga den rätt!

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Annons:
dermot
4/19/12, 2:32 PM
#1

När du ska lägga till kontakt så gå in på "kontakter", du hittar den på menyn (dvs fyrkanten med "prickar") och sedan trycker du på "MENU" och "Ny kontakt" - ett plus.

När du ska lägga på så kan du trycka på vilken knapp som helst,(huset, MENU eller pilen) så skärmen lyser och sedan på "Avsluta/Lägg på".

Funkar på min i alla fall :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




[Nathalie62]
4/19/12, 3:29 PM
#2

Som dermot skriver så går du in i kontakter och lägger till "ny kontakt".
När det gäller skärmen som stängs så bör man kunna ändra det i inställningarna hur länge man vill att den ska vara på. Det har man kunnat på de mobiler jag har haft och det borde ställas in även i denna.

Wisby9211
4/19/12, 4:37 PM
#3

Jag har lagt till minst 50 stycken men dom hamnar inte på kontakt listan?

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

ingann
4/19/12, 9:13 PM
#4

Jag gör precis som #1 och det har funkat perfekt.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
4/19/12, 9:42 PM
#5

#3, Då vet jag tyvärr inte hur man löser det, kanske ska höra av dig till deras support.

Wisby9211
4/19/12, 11:40 PM
#6

Om jag går in så som #1 sa så kommer det fram en ruta där det står " skapa kontakt under konto" sen kommer 2 av mina konton upp och det spelar ingen roll vilket konto jag väljer det går inte in =/

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Annons:
ingann
4/20/12, 12:05 AM
#7

Sitter och kollar nu.

Gå in på fyrkanten som består av prickar, klicka på ikonen "kontakter", tryck på "meny", välj "skapa kontakt", då har du kommit till "skapa kontakt under konto". Där väljer du antingen "telefon" eller "sim-kort",  tryck på "förnamn" så att tangentbordet kommer upp, skriv i namnet, upprepa för alla uppgifter du vill lägga in på den personen, klicka på "färdig.

Sen upprepar du alla steg från och med "tryck på meny".

Sen ska dina kontakter finnas i listan under ikonen "kontakter". Ser du dem inte när du går in i kontaktlistan så kontrollera att du har vyn "kontakter" markerad högst upp i den. Där kan du välja vad du vill se, "samtalshistoria", kontakter", "favoriter" eller "grupper" Glad

Lycka till!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
4/20/12, 11:33 AM
#8

#6, Har du provat att göra så som ingann skrev i inlägg #7 ?

Wisby9211
4/20/12, 2:05 PM
#9

Just detta secariot : Där väljer du antingen "telefon" eller "sim-kort", Får jag inte upp :S

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

[Nathalie62]
4/20/12, 2:49 PM
#10

#9, Prova och se om du får tag i någon support på ZTE, kanske är det något galet med telefonen för det borde ju funka som ingann skriver.

Eller prova om du finner sådana problemlösningar på Swedroid

ingann
4/20/12, 3:47 PM
#11

#9 Då måste det vara något fel på operativsystemet eller något skulle jag tro. Prova att stänga av den helt och starta igen om det kan uppdateras. Jag läste någonstans att alla smartphones ska stängas av emellanåt för att kunna uppdateras och fungera bäst.

När skärmen slocknar så trycker du bara på den lilla blanka knappen på ovansidan av telefonen så kan du lägga på lurenGlad

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Wisby9211
4/21/12, 7:18 PM
#12

Ska testa med det,

Ibland kan jag trycka på den knappen men ibland inte =/

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Upp till toppen
Annons: