Annons:
Etikettoperatörer
Läst 3446 ggr
[Fröken P]
4/22/12, 8:27 AM

Operatörernas hemsidor

jag tycker att telia har en bra hemsida där man enkelt får en översikt på sina tjänster, lätt att se utbudet, men villkoren får man leta lite efter tycker jag. tele2, de har också en ganska bra hemsida, men jag utnyttjar inte Mina sidor hos dem, det har liksom aldrig behövts. Tre och telenors sidor gillar jag inte alls, lite plottrigt. halebop är värst, gillar inte deras upplägg alls, det får mig helt ointresserad, deras tv-reklam är så dålig så jag zappar direkt Flört

vad tycker ni om operatörernas hemsidor?

Annons:
[Fröken P]
4/22/12, 11:59 AM
#1

var inne på tre:s hemsida och ville ställa en fråga via mail, men det verkar ju näst intill omöjligt. ska det vara så svårt att kunna maila om man inte vill chatta med ljud? ett stort minus att behöva leta länge och ändå inte hitta en vanlig infomailadress.

om någon hittar en sådan länk (som inte handlar om att man redan är kund) så får ni gärna delge er! Glad

[Nathalie62]
4/22/12, 1:45 PM
#2

Bra tråd !

Jag tycker att både tele 2 och telia har en bra hemsida, det är lätt att hitta allt och telia har ett eget forum man också kan vända sig till men jag orkar aldrig vänta på svar vid mail eller annat så jag ringer alltid istället. Telenors hemsida har jag inte ens slagit en titt på. Halebob tycker jag inte är någon höjdare heller, det verkar väldigt rörigt.

Det verkar som att man måste vara kund för att få chatta på 3 ? jag hittade nämligen ingen chatt alls när jag letade Tungan ute

ingann
4/22/12, 2:00 PM
#3

Jag älskar tele2/comviqs hemsida. Jag använder Mina sidor flitigt då jag enkelt kan tanka på mobilen, se saldo och en massa annat. Att man dessutom får skicka sms och mms gratis där ifrån är ju inte heller helt felFlört

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
4/22/12, 2:08 PM
#4

#3, Det är väl bara gratis till andra som också har tele 2 ? Tungan ute

Stephanie
4/22/12, 2:13 PM
#5

http://www.tre.se/Privat/Kundservice/Kontakta-Kundservice/

Så svårt var det väl ändå inte? Glad Kundservice -> Kontakta kundservice -> Kontakta oss via mailformulär

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

[Nathalie62]
4/22/12, 2:21 PM
#6

#5, Fröken P skrev "_ska det vara så svårt att maila om man inte vill chatta med ljud"
_Det uppfattar jag som att hon ville chatta men utan ljud och inte sända vanligt mail, har jag fel får ni säga till. Skrattande

Annons:
[Fröken P]
4/22/12, 2:29 PM
#7

#5  har du gått vidare på den länken? det har jag. dessutom (fast du har en glad gubbe) så låter det mindre trevligt med "så svårt var det väl inte".

#6  du har uppfattat mig helt korrekt! Glad

[Nathalie62]
4/22/12, 2:36 PM
#8

#5, Vill också nämna att vi inte tillåter att skriva på det sättet här,
Citat : "Så svårt var det väl ändå inte".

#7, Skrattande Jag tror tyvärr man måste vara kund för att få använda deras chatt. Ska kolla ytterligare en gång till och se om jag finner något senare idag.

[Fröken P]
4/22/12, 2:41 PM
#9

#8  låter märkligt egentligen. det ska vara enkelt att hitta kontaktinfo tycker jag, det är bra service!

[Nathalie62]
4/22/12, 2:56 PM
#10

#9, Det är ganska enkelt att hitta deras kontaktuppgifter via mail eller telefon men just chatt är nog bara ägnat till deras kunder.

[Fröken P]
4/22/12, 2:57 PM
#11

#10  har du sett en länk eller adress där man kan maila? för chatt är jag inte inte intresserad av.

[Nathalie62]
4/22/12, 3:03 PM
#12

#11, Man får tydligen trycka sig fram, först går man in i den länk som Stephanie länkade till och därefter finns det 6 kategorier, jag testade med den första "Om min telefon", jag valde också här den första, "hur fungerar min telefon", här kan man sen fylla i sina uppgifter och sen skicka in. Hoppas du hängde med Skrattande

[Fröken P]
4/22/12, 3:07 PM
#13

#12  men jag är inte kund där, och man ska skriva ett telefonnummer. jag skulle helt enkelt bara vilja ha en mailadress, då jag vill kunna spara konversationer.

Annons:
[Nathalie62]
4/22/12, 3:18 PM
#14

#13, Man ska kunna skicka mail utan att vara kund, har du angett telefonnummer och fått bekfrättat att det inte går får du nog ringa dom istället.

[Fröken P]
4/22/12, 3:21 PM
#15

#14  det är ju ett formulär, men jag vill ju bara ha en adress. nåja, det ordnar sig ändå Glad

MartinO
4/22/12, 3:39 PM
#16

Jag är bara inne på de operatörers hemsidor jag är kund hos.

Telias sida är bra. Deras forum är bra och frågor besvaras av medlemmar och kunnig personal.

Har några kontantkort, mobil och surf hos Comviq. Jag tycker sidan är seg som sirap. Däremot är sidan, knuten till min 3G wi-fi router snabb och bra. Comviq bör nog titta över koden till sin sida.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

[Nathalie62]
4/22/12, 4:24 PM
#17

#15, Men kan man inte ställa sin fråga där då ? Vad är det för ett formulär du vill ha ?

[Fröken P]
4/22/12, 4:35 PM
#18

#17  jag vill bara ha en vanlig mailadress, eller en chatt utan ljud/bild där man kan spara konversationen.

[Nathalie62]
4/22/12, 4:47 PM
#19

#18, Men även om du skickar det som jag beskrev och dom sänt ett svar så får du väl också se hela konversationen som skapas ? Annars kan du ju kopiera det du skickat så länge ifall dina frågor inte skulle vara med i deras svar.

[Fröken P]
4/22/12, 5:40 PM
#20

#19  på en del hemsidor fungerar det så, att man kan se hela konversationen, men ibland fungerar det inte. de gånger jag vill se en hel konversation så är det säkrast att använda en vanlig mailadress tycker jag. jag vill inte kopiera något, utan det ska finnas i svaret. men nu släpper vi det.

#16  har faktiskt inte tittat på Telias forum, ska ta och kika in där också vid tillfälle.

Annons:
Upp till toppen
Annons: