Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2111 ggr
[Fröken P]
2012-04-28 06:45

OT: Vad har du för fast telefoni?

jag är en bland dom som har fast telefoni kvar, detta på grund av att jag har adsl, så därför kan jag inte säga upp det. men det jag undrar är vad har du för telefon, trådlös eller fast, vilken modell?

just nu har jag en panasonic, trådlös men har beställt en gigaset sl910, nu blir det pekskärm på vanliga telefonen med! Glad

jag skulle dock gärna ha en gammal röd telefon med nummerskiva, jag tycker att de är så klumpigt charmiga.

Annons:
[Nathalie62]
2012-04-28 16:24
#1

Jag har också en hemtelefon (IP telefoni) som går via adsl så kan inte heller säga upp mitt men när bindningstiden går ut ska jag skaffa stadsnät och inte ha hemtelefon längre.Skrattande

[Fröken P]
2012-04-28 16:27
#2

jag skulle helst vilja ha mobiltelefon bara, men det går ju inte. ip-telefoni har jag, men jag gillar det inte, det har krånglat, fast jag får inte byta tillbaka till vanligt abonnemang. har tyvärr inga andra möjligheter att få fast internet än via adsl.

[Nathalie62]
2012-04-28 16:34
#3

#2, Det skulle helt klart bara räcka med enbart mobiltelefon men tyvärr klagar då en del på hur dyrt det blir för vederbörande att ringa om man inte har hemtelefon, speciellt den mycket äldre generationen Flört.

Jag har inga problem med ip telefoni i och för sig men det är en onödig kostnad tycker jag.

Märkligt du inte får byta tillett annat om den krånglar så, har du bindingstid på ditt occkså ?

ingann
2012-04-28 18:40
#4

Jag har ip-telefon genom bredbandsbolaget och kommer absolut inte säja upp det så länge möjligheten att ha det kvar finns.

Jag tillhör inte den "mycket äldre generationen"Flört men tycker att det skulle bli absolut för dyrt att inte ha det. Jag skulle till exempel inte ha råd att ringa skola, sjukvård, släkten och så vidare utan hemtelefon. Jag har ett abonnemang som innebär att jag har den fasta telefonkostnaden gratis genom bredbandet samt att jag betalar 58 kronor i månaden i extra avgift som då ger mig gratis minuttaxa på telefonen. Jag betalar bara uppkopplingsavgift på alla fasta nummer.

Jag provade att vara tan hemtelefon under 6 månader förut och det gav mig en 5-dubbling av telefonkostnaderna så för mig är det otänkbart att säja uppFlört

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
2012-04-28 20:09
#5

#4, Nej, om man bara förlorar på det gör man ju bäst i att behålla de.

[Vargöga]
2012-04-29 19:19
#6

Jag har ingen fast telefon dock så har jag adsl med ett falskt nummer eller vad dom nu kallade det. Tungan ute

Annons:
Upp till toppen
Annons: