Annons:
Etiketthårdvara
Läst 2693 ggr
[Nathalie62]
4/28/12, 8:16 PM

Utan mobil

Förr i tiden fanns det inga mobiler och folk fick klara sig bäst det gick. Hade ni klarat er att leva utan den idag ?

Annons:
[JoannaStridh]
4/28/12, 8:17 PM
#1

Aldirg i livet…

Min mobil är min andra hjärna!

AnneN
4/28/12, 8:28 PM
#2

Hade ingen mobil då jag växte upp och då klarade man sig ju bra utan.

Men nu har jag ju blivit så van att ha den, har bara mobil och ingen vanlig hemtelefon. Använder den även som hjälpmedel för att komma ihåg möten och annat viktigt och som väckarklocka.

Men ja skulle jag måsta klara mig utan den så skulle det säkert gå bra, bara jag fick lite tid på mig att vänja mig vid omställningen, skaffa hemtelefon, osv.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Fröken P]
4/28/12, 8:47 PM
#3

Jag skulle klara mig utan, däremot skulle nog någon annan få spatt om hen inte kunde få tag i mig. Jag "glömmer" den gärna hemma ibland när jag åker ut och handlar ;)

[Kaktuz]
4/28/12, 8:52 PM
#4

Japp. Har varit utan i månader sista året, och när jag väl fick en så blev den ändå liggande. Smskontakt etc har ju förflyttat sig till facebook och sådana sajter mer i kontakt. Samtal kan man ta via någon eller låna av person på stan som jag gjort par ggr.. Cool

[Vargöga]
4/28/12, 9:11 PM
#5

Jag är uppväxt utan mobil och då gick det ju bra. Men idag klarar jag mig inte utan. Har typ allt i den och utan den så vet jag inget. Haha vad knäppt det lät nu.

Har en sån stor hjälp att komma ihåg viktiga saker.

Dipsie'n'Poo
4/28/12, 9:41 PM
#6

Min mobil är som en napp för mig, kan inte lägga bort den. Dock har jag den inte i munnen! Flört

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

Annons:
[Nathalie62]
4/29/12, 2:41 AM
#7

#6. Ha ha ha, fattades bara Tungan ute.

Jag hade inte heller klarat mig utan den idag, tror jag, kanske hade man vant sig efter ett tag att inte ha någon Skrattande

[Fröken P]
4/29/12, 6:39 AM
#8

Personligen så tycker jag att det är skrämmande att många ungdomar (har inte sett så många äldre) är så beroende av sina mobiler. kan det vara så nyttigt? att behöva ha den vid sin sida dygnet runt, man kan ju missa ett sms eller samtal Obestämd hur ska det gå på arbetstid sedan, ska de stå och messa då också? tyvärr så har jag hört att det på många arbetsplatser är så redan, det pratas och knappas, på byggen bland annat.

mobilen är bra att ha, men det kan också gå till en otrolig överdrift.

[Nathalie62]
4/29/12, 1:01 PM
#9

#8, Du har en poäng där, tycker också (främst barn/ungdomar) att det går till överdrift, man ser ofta hur dom knappar på den i tid och otid.

Michaela-N
4/29/12, 9:50 PM
#10

Hade jag växt upp utan mobil hade jag nog aldrig klagat. Men nu är jag van vid den och överlever knappt ett dygn utan min iPhone.

Upp till toppen
Annons: