Annons:
Etikettoff-topic
Läst 4151 ggr
[Nathalie62]
4/30/12, 1:32 PM

OT-Tråd- Nummer 2.

Tycker vi fortsätter med en ny tråd här eftersom den andra blev så lång.

Här pratar vi om allt möjligt ! Skrattande

Annons:
[Fröken P]
4/30/12, 1:42 PM
#1

katten skriker (ropar) på något, oftast är det mig hon saknar någonstans, och kommer sättandes så fort jag ropar på henne. hon löper inte, men ljudet låter ganska likt. hon är också pipig när hon vill kela, en riktig pipfia som sagt. och nu mitt i skrivandet så kräktes hon på altangolvet, så tröttsamt.. hon är kollad, men har så känslig mage, men det är tröttsamt när det kräks överallt. mitt tålamod är snart slut faktiskt. elakt men sant.

du kanske skulle döpa tråden till nr 2? Flört

[Nathalie62]
4/30/12, 1:43 PM
#2

Vill bara tillägga, obesvarade frågor i den andra tråden går utmärkt att svara på här istället.

Ikväll ska jag ut på dans med morfar he he, han tycker det är så tråkigt att åka själv. Antar att jag kommer bryta benen innan kvällen är slut Tungan ute

Wand
4/30/12, 1:45 PM
#3

Tycker att ni ska nåla OT-tråden, jag älskar OT-trådar nästan mer än jag älskar mig själv. Heheheheeh. Oskyldig

Ligger här nerbäddad i sängen och äter godis. Ska ligga här hela dagen, kanske dricka lite spetsad cola senare och bara vara. Mår så dåligt så orkar inte bemöda mig att göra något vettigt.

Så får det vara ibland!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Nathalie62]
4/30/12, 1:45 PM
#4

#1, Bra förslag, ska jag göra.Skrattande
Är det något hon äter som hon inte tåler ? Måste vara jobbigt för henne också ju. Har hon alltd varit så här ?

[Nathalie62]
4/30/12, 1:48 PM
#5

#3, Tycker det blir för många nålade trådar då men så länge det skrivs i den så kommer den inte försvinna FlörtSkrattande.

[Fröken P]
4/30/12, 1:51 PM
#6

#4  hon har varit sån här i drygt två år sen hon var allvarligt sjuk i livmoderinflammation. har provat med massor av olika foder, men hon kräks likförbaskat. det är inte lätt att få rent på altangolvet när det är bräder. hon är lite fnattig till sättet med, men gosig och mammas katt. men det finns gränser. hon mår inte dåligt av det, hon är fast och fin i kroppen och väger ca 6 kg.

Annons:
[Nathalie62]
4/30/12, 1:56 PM
#7

#6, Har dom något svar på varför hon börjat så här efter inflammationen då ? Vad är "fnattig" ?

[Fröken P]
4/30/12, 2:15 PM
#8

#7 Nej, de säger bara att hon har känslig mage. Det är visst ganska vanligt tror jag. En fnattkatt (min i alla fall) är lite obalanserad, lättskrämd, och lite nervig. Men hon är smart och apporterar gärna med snoddar och är helmysig när hon ligger på min kudde med nosen i mitt hår och tassarna på varsin sida om huvudet ;)

[Nathalie62]
4/30/12, 2:33 PM
#9

#8 Okei, det låter inte helt fel att ha lite sällskap på kudden Skrattande

ingann
4/30/12, 3:01 PM
#10

Fröken P: Det kan inte vara fiskprodukter (är tillsatt i de flesta sorters kattmat) hon är överkänslig mot? Min honkatt var likadan förut men nu när jag uteslutit fisk till henne kräks hon inte längre. Fisk är det katter oftast blir överkänsliga mot om det handlar om sånt.

Nathalie: Katter kan skrika hur mycket som helstFlört Min kastrerade hankatt skriker nästan konstant, det låter som han letar efter löphonor nästan haha Men det är hans sätt att prata och påkalla min uppmärksamhetGlad

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
4/30/12, 3:23 PM
#11

#10, Det måste vara frustrerande att ha en katt gå och skrika hela tiden. Det är bara under parningstider jag brukar höra sådant men inte i vanliga fall. Tungan ute

ingann
4/30/12, 4:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

#11 det finns inga speciella parningstider för katterFlört Att de parar sig i mars (marskatter) är bara en gammal mytGlad En honkatt kan löpa allt från var tredje vecka till 2-3 gånger per år. Min hona löper en gång i månaden om hon inte får p-piller.

Jag tycker inte att det är störande alls, bara mysigt att han är så "mammig"Skrattande

Här är min gaphalsSkrattande

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
4/30/12, 4:31 PM
#13

#10  nej, ingen allergi, jag har testat massor av olika foder, det är bara att gilla läget Cool

Annons:
ingann
4/30/12, 5:46 PM
#14

#13 ja, då låter det ju som detSkrattande

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
4/30/12, 6:48 PM
#15

#12, Så bedårande vacker han är ! Kyss

ingann
4/30/12, 7:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

#15 tackSkrattande

Här är min andra goding, Razzlan (norsk skogkatt)Glad

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
4/30/12, 8:16 PM
#17

loggade in på Mina vårdkontakter för att se när mitt högkostnadsskydd för medicin går ut, och ser samtidigt att jag betalt 1800 kr (högkostnadsskyddets tak 2011) för mediciner värda nästan 15000 kr! Jösses amalia Förvånad

[Fröken P]
4/30/12, 8:53 PM
#18

nu roar jag mig med att läsa lite på Familjeliv.se Skrattande

[Nathalie62]
5/1/12, 1:12 AM
#19

Har precis kommit hem efter en "utekväll" med morfar Tungan ute nu är jag helt slut och ska alldeles strax inta sängen

[Fröken P]
5/1/12, 2:32 PM
#20

hittade en kul och onödig app, telia zapp. låg i sovrummet och lekte med den och gubben fattade inte varför tv:n bytte kanaler hela tiden Cool har inte skrattat så gott på länge!

Annons:
[Fröken P]
5/1/12, 6:12 PM
#21

har beställt en till inspelningsbar box från telia, då det tydligen inte räcker med en i huset Obestämd

sen har jag tagit fram luftrenaren igen, och det blir så mycket bättre luft när den får stå på.

[Nathalie62]
5/1/12, 6:21 PM
#22

#20, Ha ha ha ha, skulle vilja se hans min Tungan ute

[Nathalie62]
5/2/12, 4:33 AM
#23

Nu har jag tagit en skön dusch Mr. Green

[Fröken P]
5/2/12, 4:53 PM
#24

jag som tycker att jag har ett tråkigt liv, det händer både det ena och det andra. nu har jag fått ett mail om att jag har beställt en prenumeration på en tidning, de har fått betalt och jag ska få min premie? har mailat dem, jag fattar ingenting, jag läser inte ens den aktuella tidningen Skrattande

[Fröken P]
5/4/12, 11:13 AM
#25

hjälp vad ont i knäna jag har.. jag gjorde några ärenden, helt plötsligt så kunde jag inte stödja vänster fot ordentligt, det gjorde jätteont under den, vet inte vad som hände. efter några minuter var allt ok igen, men under de få minutrarna så hann jag felbelasta knäna och nu bränner det som eld under ena knäskålen. man känner sig bra skruttig emellanåt Obestämd

[Nathalie62]
5/4/12, 2:36 PM
#26

#25, Du kanske sträckte det ?
Häromdagen när jag fick kramp i foten så höll det i sig i flera dagar innan jag kunde gå ordentligt och det kan säkert en sträckning också göra.

[Fröken P]
5/4/12, 2:44 PM
#27

#26 nej, det var nog något med skoinlägget, det var precis under hålfoten som det gjorde ont.

Annons:
[Nathalie62]
5/4/12, 2:50 PM
#28

#27, Okei, hoppas det snart går över.

[Fröken P]
5/4/12, 2:57 PM
#29

#28  tack, jo foten känns okej, nu är det bara kaputt i resten av kroppen, jag har inte fått den vilan jag behöver, men ska baske mig lägga mig i soffan nu. av någon konstig anledning så slappnar jag av bättre där än i sängen.

[Fröken P]
5/5/12, 6:40 AM
#30

Lite kul, jag har lyckats kamma hem några biljetter till Big Brother-finalen den 3 juni ;)

[Fröken P]
5/6/12, 2:19 AM
#31

Efter några Ahlgrens bilar så blev jag av med en tand! Lagade den i torsdags, så man är ju lagom glad. Fler utgifter väntas nu då.

[Nathalie62]
5/6/12, 2:25 AM
#32

#31, Hur äter du ahlgrens bilar Fröken P Tungan ute ?

Snart ska jag inta sängen efter att ha haft en tv kväll.

[Fröken P]
5/6/12, 2:30 AM
#33

Ja det kan man ju undra, men man blir ju tjutfärdig, lagade tre hål i torsdags och det blir tre till på torsdag. Dyrt blir det och nu vet jag inte om de kan rädda de bitar som finns kvar på denna tand, med min otur så drar de väl ut den, tröttsamt när det alltid är något som krånglar.

[Fröken P]
5/6/12, 11:30 AM
#34

lite märkligt, sist jag bet av en tand, som inte gick att rädda, så var det på en mjuk läkerol, samma tillverkare som ahlgrens bilar. kanske dags att slå dem en signal och fråga vad de har i godiset som förstör mina tänder? Flört

Annons:
[Nathalie62]
5/6/12, 12:42 PM
#35

#34, Eller tugga mer försiktigt kanske Skrattande

[Fröken P]
5/6/12, 12:49 PM
#36

#34  nog ska man kunna tugga på mjuka pastiller?

[Nathalie62]
5/6/12, 12:52 PM
#37

#36, Jag bara skoiade med dig, klart dom ska gå att tugga. SkrattandeTungan ute

[Nathalie62]
5/6/12, 10:13 PM
#38

Blivit förkyld så nu är det vitlök med ättika som gäller ikväll ovch hoppas det är borta till imorgon Skrattande

Wand
5/6/12, 11:21 PM
#39

#38 Usch vad hemskt att bli sjuk under denna härliga årstid, hoppas det ger med sig snabbt! Skrattande

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Nathalie62]
5/7/12, 2:08 AM
#40

#39, Nej det är inget trevligt men redan nu märker jag att det är bättre tack vare kuren Skrattande

[Fröken P]
5/7/12, 6:16 AM
#41

Inte kul att vakna med huvud- och nackvärk. Ska ringa tandis om drygt en timme, får se om jag får komma dit idag eller om de fixar min tand på torsdag, då jag har en ordinarie tid. Sen har gubben börjat prata om att vi kanske skulle ha två nya nallar, en note och en s3? Tur att man har 14 dagars ångerrätt så man hinner fundera ;)

Annons:
Bamse 08
5/7/12, 9:01 PM
#42

Var på klassresa från lördagen till söndagen, jätte kul! Glad

Sen på söndaden fick jag äntligen rida min älsklinghäst, Afrodite Kyss

What doesn't kill you makes you stronger.

[Nathalie62]
5/7/12, 10:15 PM
#43

Var på ultraljud idag och det kändes bra ! Glad

[Nathalie62]
5/10/12, 4:12 AM
#44

Efter 4 försök gick jag upp istället, lyckades inte somna så nu sitter jag och dricker lite te och hoppas sömnen ska infalla så småningom.

[Fröken P]
5/10/12, 7:26 AM
#45

är ledig idag, ska till tandläkaren. får se vad hon gör med min avslagna tand Obestämd försökte mig på att ha sovmorgon, gick inget bra, att det ska vara så svårt att sova när det ljusnar? måste fixa mörkläggande rullgardiner baske mig.

Wand
5/10/12, 10:48 AM
#46

Beställde min systemkamera i förrgår, fick hem den igår. Tror dock att jag kommer skicka tillbaka och beställa om, jag beställde nämligen enbart kamerahus för att jag fick för mig att det skulle bli billigare än med objektiv(objektiv kan jag alltid låna) men nu i efterhand så har jag insett att det blev 100 kronor BILLIGARE att beställa med objektiv än utan, trots att det var samma kamera. Sjukt. Obestämd Så då gör jag hellre om och betalar mindre! Skrattande

Väntar på mail från dustinhome nu. Vill inte behöva ringa. Tycker att jag borde kunna göra om beställningen utan att skicka tillbaka kameran eftersom att det är samma kamera som jag ska köpa, det tjänar vi båda på. Men antagligen är de för lata för att orka krångla med sådant. Jaja. Bah. Obestämd

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[Fröken P]
5/10/12, 4:33 PM
[Nathalie62]
5/10/12, 4:44 PM
#48

#47, He he. Tungan ute

Annons:
[Fröken P]
5/10/12, 4:45 PM
#49

så löjligt att utesluta sd, de sitter ju också i riksdagen.

[Nathalie62]
5/10/12, 4:47 PM
#50

#49, Ja, Det är verkligen sandlådans nivå.

[Vargöga]
5/10/12, 5:58 PM
#51

Har beställt mig en Motorola Defy+ idag. Hoppas den kommer snart. Vet att jag inte borde skaffa mig en men jag är sjuk onöjd med min Nokia N9. Saknar android sjukt mycket. Har egentligen köpstopp detta år, eller jag från 24 april är det köpstopp.

Har pillat på föregångaren, Defy och blev förtjust i den och jag hoppas att Defy+ skall vara bättre. Den har fått bra kritik i mottagning och det passar mig bra som ligger i en gråzon och tappar kontakt lite nu och då.

[Nathalie62]
5/10/12, 6:05 PM
#52

#51, Hoppas den är till belåtenhet när den anlänt.

[Fröken P]
5/10/12, 6:05 PM
#53

Nokia är inte vad den har varit tycker jag. det fanns en tid då jag inte kunde tänka mig annat. nu väntar jag på S3 Flört

[Nathalie62]
5/10/12, 6:08 PM
#54

Jag mindes att just Nokias batteritid varade suveränt länge och det är något jag saknar idag Glad

[Fröken P]
5/10/12, 6:11 PM
#55

är irriterad på Elgiganten, beställde en vara för några veckor sedan, fick kvitto på mailen nu, har inte fått varan, men inköpsdatumet är samma som beställningsdatumet, och det är ju inte rätt tycker jag. det borde vara det datum de sänder den åtminstone. ris på dom! Obestämd

Annons:
[Vargöga]
5/10/12, 6:12 PM
#56

Jo en gång i tiden var Nokia bäst (enligt mig) men nu har varenda Nokia jag köper blivit så missnöjd. Har nog haft för höga förväntningar tror jag.

#52 Tack, det hoppas jag med.

Bamse 08
5/10/12, 6:19 PM
#57

Kaninskiten har bitit mig….igen Obestämd

What doesn't kill you makes you stronger.

[Nathalie62]
5/10/12, 6:23 PM
#58

#57, Kaninskiten ? Tungan ute

Bamse 08
5/10/12, 6:26 PM
#59

#58 Haha, japp, min lilla kanin till skit Flört

What doesn't kill you makes you stronger.

[Nathalie62]
5/10/12, 6:29 PM
#60

#59 , Varför bet din kära kanin dig då ? Tungan ute

ingann
5/10/12, 6:32 PM
#61

#57 gör kaningryta på hanTungan ute *skojar bara är det väl bäst att tillägga*

(fast kaningryta och kaninstek är väldigt gott)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Vargöga]
5/10/12, 6:32 PM
#62

Äter lagad mat ikväll. Det var längesen.

Annons:
Bamse 08
5/10/12, 7:07 PM
#63

#60 Han vart hungrig Tungan ute

What doesn't kill you makes you stronger.

[Nathalie62]
5/10/12, 7:52 PM
#64

#63, Ha ha ha ha ha, får han ingen mat hemma  Tungan ute?

[Fröken P]
5/11/12, 10:50 AM
#65

var till frissan, men blev inte riktigt nöjd. får åka tillbaka på måndag och klippa lite till tror jag.

jag gillar när det ösregnar! Glad

[Fröken P]
5/13/12, 8:46 AM
#66

var till frissan redan igår och blev supernöjd! fick en annan frisör denna gång.

måste ha slagit i huvudet i natt, för nu fick jag plötsligt lust att plugga på distans, till apotekstekniker! Skrattande nåja, det rycket går väl över snart Cool

[Nathalie62]
5/13/12, 2:23 PM
#67

Ska ut och grilla i det fina vädret idag ! Skrattande

ingann
5/13/12, 10:10 PM
#68

Har varit i Stockholm hela dagen, åkte klockan 8.00 och kom hem 21.15, och kollat på sonens match i pojkallsvenskan. De vann med 6-3Skrattande

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
5/14/12, 2:21 AM
#69

#68 Låter härligt med sån ork, är aå avundsjuk på dem som orkar hållaigång en hel dag! :)

Annons:
[Vargöga]
5/14/12, 7:21 AM
#70

Ny arbetsvecka på inkommande. Jobba 3 dagar igen. Det borde jag orka med. Flört

ingann
5/14/12, 10:56 AM
#71

#69 Haha det var ju mest sittande hela dagen så svankotan är rätt stel idagFlört 4,5 timmes buss upp, 4 timmars sittande för att titta på uppvämningen och matchen och sen 4,5 timme hem. Enda stoppen för 20 minuters matpausarSkrattande

Men det var det värt! Min systerdotter med familj bor bara 10 minuter från Tyresö där vi var så det var kul att träffa dem. Det var över 2 år sen sistGlad Och så träffade vi "Arga snickaren" och pratade bort en stundFlört

Men nu gäller det att röra på fläsket och mjuka upp baken för om 2 veckor är det dags för ny match i StockholmTungan ute

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
5/14/12, 11:00 AM
#72

#70  hur många timmar jobbar du varje dag?

#71  jag klarar inte av sittande för länge heller, så jag är verkligen verkligen avis! Cool på jobbet måste jag gå iväg för en paus ungefär var 20:e minut.

har varit på vårdcentralen och tagit prover idag, men gav dem fel arm, glömde bort att jag är så känslig i höger arm, så nu får jag sota för det ett par dagar Obestämd

ingann
5/14/12, 1:37 PM
#73

#72 jo, man måste ju röra sig lite i mittgången emellanåtFlört jag brukar skylla på att jag måste på toaletten så grabbarna (16 stycken 15-19åringar) tror väl att jag har superliten blåsa haha

Hua, jag måste också ta alla prover i vänster så om de blir tvugna att sticka  i höger hjälper inte värkmedicinen på några dagarObestämd

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Vargöga]
5/14/12, 2:52 PM
#74

#72 Två timmar per dag. Kommer att öka sen nästa månad.

[Fröken P]
5/14/12, 3:15 PM
#75

#74  det låter lagom, jag jobbar 2 tim varje dag Flört

[Vargöga]
5/14/12, 3:17 PM
#76

#75 Jo det är lagom. Till en början iaf. Har inte jobbat på snart 3 år så denna takt blir alldeles lagom.

Annons:
Bamse 08
5/14/12, 5:42 PM
#77

Usch, har fått ont i halsen som tusan!

Äter just nu den fjärde halstabletten för dagen SkrikandesRynkar på näsan

What doesn't kill you makes you stronger.

[Fröken P]
5/14/12, 6:36 PM
#78

fick en orderbekräftelse från cdon.se via mail, bara det att jag inte beställt något, det var en för mig okänd människas order. Lite olustigt faktiskt.

[Nathalie62]
5/14/12, 7:48 PM
#79

#77, Inget skoi, prova att drick ättika med citron, inte vidare smakligt men det brukade göra susen på mig när jag tar ett par sådana kurer om dagen.

ingann
5/15/12, 1:43 AM
#80

Kan inte sova och ska upp om 4 timmarObestämd

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Vargöga]
5/15/12, 6:57 AM
#81

#78 SÅ har jag också fått fast via mobilen. Har tydligen ett nummer som någon inte ändrat på sedan den bytte.

ingann
5/15/12, 12:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#82

Idag är ingen bra dag och i morgon kommer vara än värreGråter

Jag har beställt tid för avlivning av min älskade Razzlan. Hon tål inte värme utan magrar av och blir som ett vandrande skelett så fort det blir varmt och får inte behålla någon matRynkar på näsan Därför tog jag det tunga beslutet att låta henne somna in i morgon så hon slipper lida en sommar till.

Dagar som idag och de senaste dagarna när det varit svalt vill jag bara låta henne vara kvar men jag vet ju att snart blir det varmt och då blir hon sjuk som de senaste 3 somrarna och härom veckan när det var varmt. Det troligaste är att hennes njurar sätts ur funktion av värme.

Det är alldeles för tidigt! Hon är ju bara 7,5 årGråter

Nu ska jag passa på att ta massor av kort på henne!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
5/15/12, 1:15 PM
#83

#82 så trist! men vad har veterinären sagt om detta tidigare? är det en innekatt?

Annons:
[Nathalie62]
5/15/12, 4:02 PM
#84

#82, Så sorgligt, jag beklagar Gråter

ingann
5/15/12, 4:18 PM
#85

#82 ja, det är en innekatt. De har inte kunnat lokalisera felet förut men eftersom det händer varje gång det blir en värmebölja så har de kommit fram till att värmen slår ut njurarna. Det är 4e året nu som hon är så här så för hennes skull får hon somna in Gråter

Min autistiske son är superledsen, det är hans katt, men han förstår ju att det är bäst eftersom han ser att hon mår dåligt.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Bamse 08
5/15/12, 4:29 PM
#86

R.I.P fina Misty ♥ Gråter

Alltid snäll och rolig! Hittade alltid på något bus!

R.I.P Philona ♥ Gråter

Du som var så snäll! Rynkar på näsan

What doesn't kill you makes you stronger.

[Fröken P]
5/15/12, 4:33 PM
#87

#85  jättetråkigt ialla fall, men man får se till djurens mående, det är lätt att vara självisk i många fall, men du har gjort rätt tycker jag. förresten, jag respekterar alltid djurägares anledningar till avlivning. just nu så kräktes min katt igen, på altangolvet. inte kul när det hamnar mellan springorna, så ja, jag har börjat fundera i samma banor, veterinären. men tyvärr så är det inget jag klarar själv, och jag vet inte om sambon fixar det heller. vi får se i sommar hur det blir.

#86  en häst som avlidit nyligen?

Bamse 08
5/15/12, 4:40 PM
#88

#87 Japp, i April.

Ridskolans hästar.

What doesn't kill you makes you stronger.

ingann
5/15/12, 4:41 PM
#89

#87 ja, det är jättelätt att vara självisk men djuren ska inte behöva lida för människans själviskhet. Jag är alltid med vid avlivningar hur dåligt jag än mår av det. Om jag inte låter dem somna in i min famn där de känner sig trygga skulle jag aldrig förlåta mig själv.

Jag förstår att du börjar tänka i de banorna med. En katt som kräks så mycket mår troligtvis inte bra. Jag är övertygad om att du kommer finna ett beslut som är bäst för både er och missenGlad

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
5/15/12, 4:48 PM
#90

#88  tråkigt Rynkar på näsan

#89  för att vara ärlig så mår nog jag sämre av allt kräkande än vad hon gör. hon är lite nervös av sig med, inte alls som hanen. men att tänka på en sak är långt ifrån att ha bestämt sig. hon är väldigt näpen och det gör ju inte saken bättre. vi får se sen på sommaren, på semestern. OM man ska göra något då så att den andra katten får vänja sig vid att vara ensam medan vi är hemma. jag är supersuperblödig och måste nog ha en halv burk lugnande om jag ska fixa sånt här Obestämd ett litet handikapp faktiskt.

hoppas det går bra imorgon, ska tänka på er!

Annons:
[Nathalie62]
5/16/12, 12:11 AM
#91

Jaha, nu ser man ut som en kräfta, fick kraftig allergi med hudutslag och intensiv klåda från tårna och upp i ansiktet, var på jour nu ikväll och fick någon ny medicin att äta, att man aldrig kan bli frisk någon gång, om man bara ens fick en enda dag att må bra på.Rynkar på näsan

[Nathalie62]
5/16/12, 7:36 AM
#92

Redan mår jag bättre, läste om en kur som också kunde hjälpa mot utslag och klåda som jag tog ett par gånger under natten, en halv dl vinäger och 2 kryddmått majsolja som blandas med 1 tesked salt och lite honung vill dock förmedla att det var ganska vidrigt Tungan ute

Medicinen jag fick igårkväll skulle jag inte ta förrän nu på morgonen, därför förutsätter jag att det var kuren som hjälpte, helt otroligt Skrattande

[Fröken P]
5/16/12, 7:29 PM
#93

får stoppa i mig inolaxol tre gånger om dagen istället för en gång, de här järntabletterna tar kål på min mage Obestämd men det är bara 80 dagar kvar på kuren nu. suck.

är glad att familjeliv.se inte fanns på 90-talet. jösses vilka a-mammor det finns därute som vet allt och bäst! Men det är urkul att läsa! Cool

[Fröken P]
5/16/12, 7:29 PM
#94

#89  Gick det bra idag? Rynkar på näsan

ingann
5/16/12, 7:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#95

#94 Ja, det gick jättebra även om det var tungt. Hon var orolig på vägen dit men väl där blev hon jättelugn. Sonen ringde medan vi satt på rummet och gosade och var helt förstörd. Det är inte ofta han gråterGråter När veterinären kom in gick Razzlan fram till henne och strök sig mot henne och sen hoppade hon upp på bänken själv som om hon talade om att hon var redo. Efter den lugnande sprutan somnade hon på mindre än 10 minuter och efter den andra sprutan tog det inte mer än 5 minuter så var det över.

Nu ligger Tut vid den tomma buren som om han väntar på att Razzlan ska komma ut ur den och Åskar går runt och letar i rummenObestämd

Men de kommer väl in i de nya rutinerna om någon dag hoppas jag.

Sista bilden tagen hos veterinären:

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
5/16/12, 9:18 PM
#96

#95, Usch blir så ledsen för din skull men det var rätt beslut du ni tog, nu lider hon inte mer, kram på er båda !

[Fröken P]
5/17/12, 7:41 PM
#97

mumsade gb-gräddglass med gb-sandwich smak, jättegott! tur att man har lactrase tillhands så man slipper magknipen sen Flört

Annons:
[Vargöga]
5/17/12, 7:49 PM
#98

Åh det där lät gott Fröken P. Tungan ute

[Fröken P]
5/17/12, 7:57 PM
#99

japp, jag skar itu paketet och det var precis lagom men en halva Flört en del gräddglasser är lite väl söta, men den här gick ner utan problem!

ingann
5/17/12, 8:44 PM
#100

Har varit på fotboll.. Förlust i matchen och såg ut som en dränkt katt efter att himlen öppnat sig.. Men vovven var glad iaf, han fick ju hälsa på finbesöket i form av svenske landslagsspelaren/PSV Eindhoven-spelaren Ola Toivonen som var hemma på besök och passade på att kolla på grabbarnas matchGlad

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
5/17/12, 10:23 PM
#101

Har haft en trevlig filmkväll med popcorn och annat gott Skrattande

Upp till toppen
Annons: