Annons:
Etikettövrigt
Läst 2318 ggr
artwin
5/16/12, 4:02 PM

TV I MOBILEN??

Hej!

Jag har funderat att skaffa tv i mobilen. men för de som har det eller vet om det laggar det mycket och är det bra kvalitet?

Annons:
[Nathalie62]
5/16/12, 4:51 PM
#1

Jag har tyvärr ingen aning så hoppas någon annan kan svara på detta, de nyaste telefonerna borde klara hög kvalite tycker jag.

[Fröken P]
5/16/12, 6:17 PM
#2

kvalitén tycker jag är ok, men det beror ju också på vilken uppkoppling man har. om jag kör via nätverket hemma så går det bra, men kan vara lite si och så om jag kör via operatören. fast nu är det tv4 play och liknande som jag tittat på, inte något tv-paket från operatör.

artwin
5/16/12, 6:21 PM
#3

Okej för det vore ganska skönt att att ha tv i mobilen speciellt när man är på väg hem med bussen så kan man sitta och kolla på typ tv6 :)

[Fröken P]
5/16/12, 6:23 PM
#4

du kan ju alltid testa, brukar det inte finnas en provmånad?

penphotography
5/16/12, 6:52 PM
#5

Jag använder DroidTV Primetime för olika serier. Jättesmidigt eftersom man kan prenumerera på avsnitt av de serier man följer. När avsnittet sänts i USA laddas det ner till telefonen (ofta under natten) och sedan kan man se avsnittet när man vill. Ett plus är att man kan följa amerikanska serier som inte sänds här i Sverige. För film använder jag Voddler. Smidigt sätt att hyra film. Båda apparna visar med bra kvalite. Har inga problem med lagg eller dåligt ljud. Jag har HTC One X.

~Penna~

Medarbetare på Körning iFokus

artwin
5/16/12, 7:46 PM
#6

Okej tack, Jag har kollat på voddler innan och har funderat på att skaffa det men nu när du sa att det inte är nåt lagg eller nåt så ska jag nog testa det :)

Annons:
[Nathalie62]
5/16/12, 9:10 PM
#7

#5, Det lät ju ganska trevligt att kunna se serie som laddas ner direkt, vad kostar det ?

artwin
5/16/12, 9:26 PM
#8

Det finns olika jag kan länka en sida som du kan se på

http://www.voddler.com/en/shop/

[Nathalie62]
5/16/12, 11:53 PM
#9

#8, Tack så mycket, inte för att jag tror jag kommer använda det men man vet ju aldrig Skrattande

flisan708
5/17/12, 10:16 AM
#10

Testat svt play?  Den är helt ok och gratis.

penphotography
5/17/12, 1:22 PM
#11

#7 Appen kostar 7 kr, ingen jättekostnad precis. Flört I övrigt kostar det inget.

~Penna~

Medarbetare på Körning iFokus

[Nathalie62]
5/17/12, 3:37 PM
#12

#11, Det var ju inte så farligt, såg att det fanns en del gratis också men dom är kanske mycket sämre ?

penphotography
5/17/12, 5:45 PM
#13

Har inte provat någon annan. Tyckte inte att 7 kr var så mycket att fundera på och det har varit värt varenda krona. Om jag skulle behöva köpa appen en gång till någon gång i framtiden så skulle jag betala 70 kr också utan att blinka. Men det är klart, det där med vad man tycker att appar är värda beror ju också på hur mycket man använder dem. Jag tittar på ett avsnitt om dagen i snitt.

~Penna~

Medarbetare på Körning iFokus

Annons:
[Nathalie62]
5/17/12, 7:10 PM
#14

#13, Nej priset var inte mycket alls, om man tittar ofta är det helt klart värt det även om det kostat mer.

Upp till toppen
Annons: