Annons:
Etikettteknik
Läst 6549 ggr
[Nathalie62]
5/17/12, 12:07 AM

Telefonlås

Jag testade att ha det i början men tyckte det blev så jobbigt att låsa upp den varje gång, samtidigt är det ju en bra säkerhet om olyckan skulle vara framme, att man tappar den kanske eller om den blir stulen.

Använder ni telefonlås på era telefoner ?

Annons:
ingann
5/17/12, 12:14 AM
#1

Nej, när jag är borta så har jag den alltid i fickan så risken att tappa den eller få den stulen är ganska minimalSkrattande Lås är bara krångligtFlört

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
5/17/12, 2:28 AM
#2

ja, nu efter att jag tappat en så har jag kodlås. man vänjer sig snabbt med att låsa upp den. jag sitter ju inte med den hela dagarna heller, så det är inget merjobb direkt.

penphotography
5/17/12, 1:32 PM
#3

Jag har ett grafiskt lösenord som jag byter ut då och då. Tycker att det är enklare än att logga in/ut från alla konton som jag använder i mobilen (Skype, gmail, Facebook, Twitter, Endomondo, Blogger, Dropbox, Evernote, Drive, G+, Voddler, Spotify med flera). Enda apparna som jag loggar ut från är bankapparna annars är jag alltid inloggad överallt.

Vill inte att någon obehörig ska få tillgång till mina konton om jag tappar telefonen så det är en slags säkerhetsgrej.

~Penna~

Medarbetare på Körning iFokus

[Nathalie62]
5/17/12, 3:31 PM
#4

Nej man vill inte att någon obehörig kommer åt sms konversationer och kontakter heller, man vet inte vad vissa människor kan få för sig så det är en stor risk att inte ha lås men som ingann skriver, det är krångligt Tungan ute

[Fröken P]
5/17/12, 4:44 PM
#5

det är inte krångligt. det trodde jag med först, men hur jobbigt är det egentligen att slå in fyra siffror? Flört det är jobbigare att skriva på datorn Flört

penphotography
5/17/12, 5:49 PM
#6

Tycker inte heller att det är jobbigt. Ett grafiskt lösenord ritar man lätt med tummen samtidigt som man håller i telefonen med samma hand.

~Penna~

Medarbetare på Körning iFokus

Annons:
[Fröken P]
5/17/12, 7:06 PM
#7

#6  jag föredrar siffror Flört men det blir en vanesak, det tar bara några sekunder att låsa upp, detta att uppväga mot om den blir stulen eller om man tappar den och någon kommer åt allt personligt.

[Nathalie62]
5/17/12, 10:24 PM
#8

Jag föredrar att inte ha något lås alls och tyvärr vänjer jag mig inte vid sådant, blir bara irriterad istället Tungan ute

Bamse 08
5/17/12, 10:28 PM
#9

Jag har ett grafiskt lås.

I början är det ganska jobbigt och irriterande men efter ett tag vänjer man sig Tungan ute

What doesn't kill you makes you stronger.

[Nathalie62]
5/17/12, 10:30 PM
#10

Ha ha, då är det väl bara jag som inte gör det Tungan ute

Dipsie'n'Poo
5/18/12, 11:09 AM
#11

Har haft Grafiskt och Kod. Men sen orkade jag inte knappa in det hela tiden, och i skolan böjer sig alla över mobilen medans så då inom närmaste framtid kan alla den. :P

Det ända jag funderar över är att om jag ska ha det, det ni snackar om alltså, ifall man tappar den. Om jag tappar min, det ända jag hoppas på är att denne ringer till mamma eller pappa, som det står bland kontakterna. Foten i munnen

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

[Vargöga]
5/19/12, 7:13 PM
#12

Har också ett grafiskt lås på mina apparater. Samma på båda så jag inte "ritar" fel.

Upp till toppen
Annons: