Annons:
Etikettoff-topic
Läst 4616 ggr
[Fröken P]
5/18/12, 2:02 AM

OT-tråd nummer 3

Vi är redan framme vid nummer 3!

Annons:
[Fröken P]
5/18/12, 2:20 AM
#1

Det går bra för finnarna i hockey! *skadeglad*

[Nathalie62]
5/18/12, 4:23 PM
#2

Det går undan Skrattande

Idag har vi gått en lång promenad i det fina vädret.

[Fröken P]
5/18/12, 5:06 PM
#3

Måste börja stänga av alla telefoner när jag tar en vilostund. Blir jag störd en gång, då är det kört.

[Fröken P]
5/18/12, 9:30 PM
#4

skulle nog ha tagit två lactrasekapslar innan glassen, nu börjar jag få magknip. man lär sig av misstagen! Flört

[Nathalie62]
5/18/12, 9:45 PM
#5

Kvällsmaten blev lite sent idag men det var gott med entrecote med potatis och sås Skrattande

ingann
5/19/12, 12:21 AM
#6

Oj, glass! Nu kom jag på att jag köpte ett glasspaket igår juFörvånad Måste smaka den nu, det lät så gott med hallon/saltlakrits så jag var tvungen att köpa och sen glömde jag bort denFlört

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
[Nathalie62]
5/19/12, 2:56 AM
#7

Kunde inte sova och nu blev jag också sugen på glass Skrattande

[Fröken P]
5/19/12, 8:15 AM
#8

jaha, då var det första dagen jag behövde ta mina ögondroppar för allergi. när jag vaknade så var ögonen så torra och det såg ut som om jag tjutit hela natten. morgon och kväll ska det droppas nu framöver Cool

[Fröken P]
5/19/12, 2:23 PM
#9

Har en fruktansvärt tråkig dag. Gillar inte långledigt ;)

[Fröken P]
5/19/12, 3:51 PM
#10

blir så irriterad, det ringer någon med hemligt nummer på både mobil och fast telefon på kvällar och helger, men jag svarar inte. om det är på dagtid, då gör jag det då jag vet att vården kan höra av sig, men inte på annan tid. likadant med alla 08-nummer och andra som jag inte känner igen. orkar inte med telefonförsäljare Flört

[Nathalie62]
5/19/12, 5:43 PM
#11

#10, Skaffa Nix
Utmärkt val för att slippa sådant Skrattande

[Fröken P]
5/19/12, 5:49 PM
#12

Det har jag redan, men de kan kringgå sånt om de samarbetar med någon jag varit kund hos.

[Vargöga]
5/19/12, 7:12 PM
#13

Nån gång har det hänt att något finskt företag ring. Låter dom prata klart (förstår inte ett skit, hehe) och sedan säger jag på svenska Va? Då lägger dom oftast på och ringer inte igen. Tungan uteFlört

Annons:
[Nathalie62]
5/19/12, 8:14 PM
#14

#13, Ha ha ha

[Vargöga]
5/19/12, 8:17 PM
#15

Grejen är den att de kan prata hur länge som helst innan jag får luft att säga något. hihi

[Fröken P]
5/19/12, 8:19 PM
#16

jag gillar inte när de försöker låta personliga, det blir bara smörigt och motbjudande.

[Fröken P]
5/19/12, 9:24 PM
#17

drömmer om att åka till turkiet eller cypern till hösten, får se hur det går med sjukskrivning och kommande läkarbesök. men jag fortsätter spana på ving och fritidsresors hemsidor Flört

[Fröken P]
5/20/12, 3:13 PM
#18

har hittat ordet på min katts kräkningar: regurgitation. hade aldrig hört talas om det förut. man lär sig nåt nytt varje dag! Glad

ingann
5/20/12, 3:39 PM
#19

#18 "Kräkning" på svenska alltså Flört Regurgitation är den medicinska termen för uppstötningar av matSkrattande

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
5/20/12, 4:07 PM
#20

från katter.nu

Kräkningar hos katt är inte ovanligt och kan bero på flera orsaker. I de allra flesta fallen är det inte tal om en riktig kräkning som nödvändigtvis involverar magsäcken utan en simpel ”regurgitation”, vilket innebär att katten bara lägger upp födan direkt eller kort tid efter att den ätit. Orsaken till detta är att katten har ätit för snabbt och eller förstor mängd, foder finns då kvar i matstrupen och kommer upp igen eftersom kattens magsäck inte kan utvidgas på samma sätt som till exempel hos människa eller hund.

Annons:
ingann
5/20/12, 5:09 PM
#21

http://medicinskordbok.se/component/content/article/30/4551-regurgitation

regurgitation

Skriv ut

uppstötning av mat från magsäck till matstrupe och mun.

Jag är lite av en "ord-nörd", älskar ovanliga och konstiga ordFlört

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
5/20/12, 5:14 PM
#22

Då har väl veterinären på katter.nu fel, likaså i denna text: Då man pratar om kräkningar så behöver man skilja på de äkta kräkningarna och regurgitering. Regurgitering är då maten kommer upp igen odigererad, utan magsaft, dvs maten vänder i matstrupen. För min del spelar det mindre roll vad det heter, huvudsaken är att jag vet orsaken. ^^

ingann
5/20/12, 5:21 PM
#23

Precis, det viktiga är att man vet vad det ärSkrattande Sen om en del läkare/veterinärer inte kan orden eller betydelsen för vissa saker i sin utbildning har mindre betydelse.

Jag har stött på en läkare som inte ens visste vad nerven som styr armen heter (ulinarisnerven) utan fick förklara var den satt, vad den hade för funktion och visa på mitt ärr var de går in och opererar denFörvånad

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
5/20/12, 5:41 PM
#24

hittade även detta, så jag litar inte på den medicinska ordboken Flört

Då det gäller kräkningarna måste man skilja på om det är:

  1. Regurgitering- det är då maten aldrig har varit nere i magsäcken utan vänder i matstrupen. Maten kommer då upp icke bearbetad-ingen magsaft finns inblandad utan endast saliv. Det är typiskt att maten kommer upp i samband med måltid och att det sker utan ansträngning, det vill säga att katten inte behöver ta i med bukmuskulaturen.
  2. Äkta kräkningar – då har maten varit nere i magsäcken och magsaft finns inblandad i maten. Djuret använder även bukmusklerna för att få upp maten.

Synd att de inte vidareutvecklar ordet i den medicinska ordboken då det är en skillnad på kräkningarna, det kan vara viktig info för en djurägare. som för mig.

men nu är jag "nöjd", jag vet vad kattens besvär beror på och vad det heter! Cool

ingann
5/20/12, 5:54 PM
#25

Jo, men som det första du kopierade, att katter gjorde det för att deras magsäck inte kan vidga sig som på människor och hundar stämmer ju inte.

Min veterinär sa att min hund regurgitaterade när han kräktes ganska ofta ett tag.  Syrran och veterinärerna på kliniken hon jobbar på anväder det ordet för alla djur.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
5/20/12, 6:43 PM
#26

Har legat ute och solat en stund, så fint väder vi har fått nu, hoppas det håller i sig Skrattande

ingann
5/20/12, 6:46 PM
#27

Underbart väder juSkrattande Äntligen! Hoppas det håller i sig, jag har suttit ute hela dagarna nu i 3 dagarGlad

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
[Fröken P]
5/20/12, 8:18 PM
#28

Börjar få myror i huvudet igen inför läkarbesök, ev nytt sjukintyg och om det blir godkänt. Man kan aldrig vara säker.

[Nathalie62]
5/20/12, 8:33 PM
#29

Just nu väntar jag på att klockan ska bli 03.00 :nod:

[Vargöga]
5/21/12, 7:08 AM
#30

Varför just kl 03:00? Foten i munnen

[Nathalie62]
5/21/12, 1:37 PM
#31

#30, Det beror antagligen på att man sover vid den tiden, man kanske inte ska "greja" med telefonen precid vid bytet Skrattande

[Nathalie62]
5/21/12, 4:02 PM
#32

Så varmt det är idag, nästan för bra Tungan ute

ingann
5/21/12, 5:01 PM
#33

Ligger i feber, migrän och ont i hela kroppen idag. Typiskt när det är det ultimata utevädretObestämd

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
5/21/12, 5:30 PM
#34

#33, Nej så tråkigt Rynkar på näsan glöm inte att dricka mycket nu när det är så varmt och du inte mår bra. Krya på dig.

Annons:
[Fröken P]
5/21/12, 8:33 PM
#35

sålde min nya iphone på 30 min med några rader på facebook Cool

[Nathalie62]
5/21/12, 8:56 PM
#36

#35, Grattis !!

[Nathalie62]
5/22/12, 2:35 AM
#37

Kan inte sova så sitter bara och slösurfar nu Tungan ute

[Nathalie62]
5/22/12, 3:54 PM
#38

Sitter och tvingar i mig en banan.Obestämd

ingann
5/22/12, 4:14 PM
#39

Mår lite bättre idag men yrseln vill inte ge sigObestämd Har fått i mig ett par skedar yoghurt och en halv banan idag i alla fall

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
5/22/12, 6:45 PM
#40

om en vecka skickas min galaxy s3, det ska bli kul att testa funktionerna på den. gillar den redan efter allt jag läst!

för övrigt är det för varmt ute, och varmare ska det tydligen bli. har hittat min golvfläkt i alla fall, och den uppskattas av katterna Glad

ingann
5/22/12, 9:07 PM
#41

Så underbart väder! Har suttit på balkongen och målat en plåtburk som jag ska ha havregryn i Skrattande 20,3 grader fortfarandeGlad

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
[Nathalie62]
5/23/12, 12:07 AM
#42

Jag skulle behöva en kylfläkt i alla rum, det är så varmt nu så det är till och med svårt att andas.

[Fröken P]
5/23/12, 8:06 AM
#43

är inne på tredje dagen med huvudvärk, pms troligen. jobbigt är det, men jag måste åka till apoteket och hämta mer migränpiller.

[Nathalie62]
5/23/12, 6:07 PM
#44

Har varit på stranden i eftermiddag, det var riktigt härligt att ta sig lite smådopp i denna värme.

ingann
5/23/12, 7:39 PM
#45

Suttit ute i princip hela dagen idag! Fantastiskt sommarväder nu. Självklart blev det grillat till middagSkrattande

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

ingann
5/24/12, 5:31 PM
#46

Ännu en dag i solskenet har förflutitSkrattande Hoppas hela sommaren blir så här!

Inatt ska det dock bli en åskskur men det kan vara skönt det med så länge det är på kvällen/natten.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
5/24/12, 6:24 PM
#47

är förkyld och kan inte vistas utomhus, helgen är förstörd, jag som tänkte ha lite kul för en gångs skull. kan aldrig planera något. får ändå vara glad för det förlängda sjukintyget, nu ska det bara godkännas också Flört

[Nathalie62]
5/24/12, 11:26 PM
#48

Det har varit en intensiv dag så nu ska det bli skönt att komma i säng.

Annons:
[Nathalie62]
5/25/12, 5:56 PM
#49

Man blir helt slut efter en så härlig vecka med sol och värme och det skulle hålla i sig till helgen också, minns när man var yngre, då tål man mer Skrattande

[Vargöga]
5/25/12, 5:58 PM
#50

Funderar på att flytta mitt bord och min stol till framsidan av huset och sitta i solen i helgen om det är fint väder här.

Lapa i mig lite d-vitamin.

[Vargöga]
5/25/12, 5:59 PM
#51

Undrar om jag kan sitta i bikini medan folket drar förbi mitt hus hela dagarna? Skulle ni våga att sitta där i bikini men en stor mage och feta lår?

[Fröken P]
5/25/12, 6:12 PM
#52

Jadå! ;)

[Vargöga]
5/25/12, 6:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Jag har en bikinitop som täcker en del av magen så då känns det inte lika "naket" om jag tar den.

ingann
5/26/12, 2:03 AM
#54

Så har ännu en 13-timmars Stockholmsdag nått sin ände. Helt slut nu när man varit borta från 13.00 tills nu.

Sov gott

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
5/26/12, 6:53 AM
#55

är lite putt, var tvungen att avbeställa min s3:a pga mina trilskande händer. provade en stor telefon igår, men som tur var satt jag i en soffa, jag tappade den hela tiden, jag hade inte styrkan att hålla den i handen Rynkar på näsan så jag måste faktiskt inse att de större modellerna går bort från och med nu. men däremot så hittade jag en billig sprillans galaxy w på blocket, så jag köper mig en sån istället! billigare och ett bra format med snabb processor! Glad

Annons:
[Fröken P]
5/26/12, 5:06 PM
#56

ska försöka gå ner några kilo framöver, så nu har jag beställt hem modifast chokladpudding! kommer bara att ta en om dagen, till kvällen, men de är så goda och ger mig det sötbehov och den mättnad jag behöver, men denna gång måste jag ha lactrase innan. sist jag åt modifast så pajade magen totalt, men då visste jag inte om min överkänslighet. så nu blir det att gå på sparlåga några veckor. suck Obestämd för övrigt så är det supergott med lättfil i denna värme!

[Nathalie62]
5/26/12, 6:22 PM
#57

#53, Oh, vad fin den var ! Skrattande

Idag har jag haft en trevlig eftermiddag med nära och kära.

[Fröken P]
5/27/12, 1:35 PM
#58

har sprungit runt i huset och röjt, städat och tvättat en massa, nu börjar jag bli trötter, så det får nog bli en stund i soffan. undrar hur länge jag hinner ligga innan någon ringer, messar eller annat? Flört

Bamse 08
5/27/12, 3:13 PM
#59

*kliar* Har fått årets första myggbett.

Jag tänkte slå på sotrt så det blev 6 st Skrikandes

What doesn't kill you makes you stronger.

ingann
5/27/12, 4:28 PM
#60

#59 haha jag fick årets första i början av mars, nu har jag nog haft ett hundratalFlört Beror nog på att vi bor brevid en älvObestämd

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Bamse 08
5/27/12, 5:01 PM
#61

#60 Okej, ja.

Jag är ju också överkänslig/allergisk mot myggor vilket inte gör saken bättre.

What doesn't kill you makes you stronger.

[Vargöga]
5/27/12, 6:34 PM
#62

Myggen brukar rata mig. Kanske får ett fåtal per sommar.

Annons:
[Nathalie62]
5/27/12, 8:26 PM
#63

Tack och lov har jag klarat mig än så länge från myggor.

ingann
5/27/12, 10:38 PM
#64

Lyckliga ni! Jag har väl ett tiotal bett bara idagObestämd och det trots påsprayat myggmedel.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
5/28/12, 1:31 AM
#65

Är uppe en sväng då jag har svårt att sova, det är trist att inte kunna få sova en hel natt nån gång. Ska bli skönt med semester snart (v 28) ;)

ingann
5/28/12, 2:28 AM
#66

Har sån otrolig värk i armen så det går inte att sovaObestämd Är rädd att även vänsterarmen börjar bli helt kaputt men vågar inte söka för den. Tänk om den också behöver opereras och misslyckas? Jag bor i och för sig i ett annat landsting nu så de kanske är duktigare här men vad gör jag om de inte är det? Då kommer jag inte ens klara att tvätta håret eller klä mig självObestämd

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
5/28/12, 11:42 AM
#67

#66, Prata med dom, du kan inte fortsätta och ha det så ju. Om det är ett annat landsting så är dom säkert kunnigare. Berätta att det mislyckades förra gången och att du är jätteorolig.

Idag har man varit hos sjukgymnasten och fått ultraljud.Skrattande

[Fröken P]
5/28/12, 3:13 PM
#68

efter mitt besök på reumatologen nästa vecka så ska jag fråga fk om det är någon idé att söka hel sjukersättning, man kan ju inte få mer än ett nej.

[Fröken P]
5/29/12, 6:59 PM
#69

väntar på att syrénerna ska blomma över så jag får kapa stänglarna Cool de luktar alldeles för starkt, och tyvärr står busken precis framför huset, så jag kan inte undgå dem när jag går ut. ska jag sitta ute så luktar det hemskt, så därför håller jag mig inomhus och mår bättre Glad blir bra med regn imorgon!

Annons:
[Nathalie62]
5/30/12, 1:48 AM
#70

Kan inte sova så sitter uppe och inväntar på att John blund ska titta fram snart.

[Fröken P]
5/30/12, 5:46 AM
#71

bytte ringsignal på nya telefonens alarm igår, jag skulle nog ha testat så att det funkade också (tog en låt ur musikarkivet), jag försov mig 30 min för att jag inte har hört något. antingen var det för lågt ljud eller så funkade det inte helt enkelt. får testköra senare.

[Fröken P]
5/30/12, 10:24 AM
#72

var klantig och hällde vanlig mjölk i mitt tassimokaffe, så jag fick hälla ut och göra nytt, det ska ju vara laktosfritt i! Cool

[Nathalie62]
5/30/12, 3:05 PM
#73

Ska snart till posten och hämta mina grejer som jag beställt.Skrattande

ingann
5/30/12, 4:09 PM
#74

Har beställt lite nya kläderSkrattande Alla kläder i garderoben har blivit alldeles för stora nu och hänger som säckar och byxorna faller avFlört

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
5/30/12, 7:14 PM
#75

blev jättebesviken på ena kattens nya sele jag beställt, trodde att den skulle vara lite bredare i modellen, det blir retur. får beställa hundsele istället.

ingann
5/30/12, 9:00 PM
#76

Ser ut att bli en målrik match på tvSkrattande Efter bara 1,5 minut gjorde Zlatan mål, strax efter satte Ola den i nät och sen reducerade Island med 1 målGlad Snart halvtid.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Annons:
ingann
5/30/12, 10:32 PM
#77

Jippi! Sverige vann med 3´-2Skrattande Zlatan, Ola och Chippen stod för de svenska målenKyss

Hoppas Ola är träningsledig på lördag så han är här hemma och kommer på Kims matchGlad

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
6/1/12, 8:06 AM
#78

är otroligt nöjd med samsung galaxy w, en bra telefon till ett bra pris! Nåja, jag fick den till ca halva priset på blocket Glad men den är värd sitt ordinarie pris, den har vad jag behöver.

[Fröken P]
6/1/12, 8:59 AM
#79

handlar aldrig mer hos Grizzlyzoo via internet, den kundtjänsten vet inte mycket, och svarar inte heller på mail. olycksfall i arbetet? kanske, men det gav inte något bra intryck..

[Fröken P]
6/1/12, 2:56 PM
#80

ena katten som har typ vinterpäls nu får tovor, och låter mig inte ta bort dem, hon fnattar och bits.. får väl åka och raka henne om inte annat Flört

[Nathalie62]
6/1/12, 4:13 PM
#81

#79, Bra att du informerar om det ifall någon annan handlar därifrån.
#78, Måste in och kolla vad det är för telefon he he.

Idag har jag inte gjort mycket vettigt, mest slappat Tungan ute

[Fröken P]
6/1/12, 10:03 PM
#82

Blev fruktansvärt godissugen så jag smällde i mig wienernougat och det var mums! Men nu mår jag lite illa ;)

[Nathalie62]
6/1/12, 11:20 PM
#83

Nu ska jag bege mig till sängen, har varit en lång dag.

Annons:
ingann
6/1/12, 11:38 PM
#84

Jag ska baka tårta till sonen som fyller 16 år i morgonSkrattande Eller baka och baka, lägga ihop i alla fall eftersom det är fardiga bottnarFlört Tänkte väcka honom med fika på sängen i morgon bittiGlad

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
6/2/12, 5:05 AM
#85

ett anteckningsblock att använda på iFokus? Nej, jag använder hellre en mapp på hårddisken, fysiskt block eller telefonen. som med allt annat på internet så krånglar det emellanåt, och jag vill kunna nå saker och ting när jag vill. jag saknar funktioner som att kunna dölja sin personliga info, spärra medlemmar från att sända pm mm. men det kanske kommer det med.

ingann
6/2/12, 10:40 AM
#86

#85 Precis vad jag tänkte när jag läste det igår. Och inte bara för att internet krånglar ibland utan även för att de bakom iFokus har tillgång till allt på våra sidor.

Jag saknar verkligen blockeringsfunktionen och frågade efter den när nya iFokus lancerades men det var ingen prioritering från deras sidaObestämd Det var kanon att kunna blockera personer från sin personliga sida samt från PM förut.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
6/2/12, 11:58 AM
#87

#86  ja, jag skulle hellre vilja ha tillbaka de gamla funktionerna som du nämner. visst är det kul med nya påhitt, men det är ju som med allt annat, de passar inte alla Flört

[Fröken P]
6/2/12, 1:21 PM
#88

sen är det ju så (ialla fall för mig) att man inte kommer in på iFokus några gånger varje dag, det blir felmeddelande, och då kommer man inte heller åt anteckningarna om man är i behov att ett telnummer eller annat.

ingann
6/2/12, 1:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#89

Nu är det dags att ge sig ut i blåsten för att titta på sonens matchGlad

Här är resultatet av tårtbaket

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
6/2/12, 3:44 PM
#90

#89, Vilken fin tårta och önskar Kim ett stort grattis på sin dag.

Annons:
ingann
6/2/12, 6:13 PM
#91

#90 Han hälsar och tackarGlad

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
6/2/12, 7:19 PM
#92

#91, Vad fick han i present  och tyckte han om tårtan ? Tungan ute

ingann
6/2/12, 7:44 PM
#93

#92 Han fick ett par lättviktsfotbollsskor och pengarGlad Skorna väger nästan ingenting, det är likadana som Zlatan harSkrattande

Tårtan verkade vara god för det är inte mycket kvarFlört Till och med jag smakade en liten bit men grädde var för mastigt för mig. Det andra var gott i alla fall. Jag hade chokladmousse med crisp i ett lager och lite syrligare passionsmousse i det andra för att balansera upp sötmanGlad

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Nathalie62]
6/2/12, 9:56 PM
#94

#93, Jag kommer direkt Tungan uteMr. Green

ingann
6/2/12, 10:18 PM
#95

#94 du är så välkommenSkrattande

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
6/3/12, 2:09 PM
#96

ska till reumatologen på nybesök imorgon, det ska bli intressant, ska också bli intressant om jag får helsjukskrivning av min läkare som arbetsgivaren tycker att jag ska fråga om. det är ett virrvarr av tankar emellanåt i lilla huvudet Cool

[Fröken P]
6/4/12, 9:23 PM
#97

jäsingen vad kvavt det är, hoppas Åskar kommer på besök inatt!

Annons:
ingann
6/4/12, 11:22 PM
#98

#97 Det gör han inte, då sover hanFlört (haha min hund heter Åskar)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[Fröken P]
6/5/12, 4:28 AM
#99

Vad gulligt! Själv fyller jag på Oskar-dagen..

[Fröken P]
6/5/12, 5:07 AM
#100

Solen tittar fram, men det är bara 4,8 plus därute..

ingann
6/5/12, 7:58 AM
#101

#99 Han sov så gott brevid mig i sängen så jag tror inte han var någonstans och busadeTungan ute Tut (katten) sov på andra sidan så han var inte heller ute och lät illaFlört

Jag har ljudtema på mina djur. Åskar, Tut  och Razzel hette kattan som jag tog bort härom veckan.

Här är också sol  och termometern har hunnit upp till 10,9 grader. När jag vaknade vid 6 var det bara 5,2.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Upp till toppen
Annons: