Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1872 ggr
MichaelE
2012-05-20 16:48

HTC One S rescension

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Helhetsintrycket av mobilen är att den är riktigt snabb tack vare S4 processorn och klarar av allt den utsätts för, som krävande spel och andra appar.

Mobilen är solid och det speciella aluminiumhöljet känns extra exklusivt vilket ger en känsla av att det är en premium mobil. HTC Sense 4 fungerar riktigt bra och flyter på ordentligt, men man behåller fortfarande vissa delar av ICS känslan kvar. Nackdelen är att Sense tar upp en hel del utav minnet.

16 GB som den har inbyggt räcker för mig, men det hade varit ett plus om den hade haft microSD.

Skärmen ger klara färger med mjuka övertoningar, dock är detta inte HD upplösning eller RGB-matris vilket drar ner på skärpan lite ifall man håller mobilen närmare än två dm.

Kameran är bra, kan ibland bli lite korniga ifall ljuset inte är tillräckligt. Filmfunktionen fungerar riktigt bra samt att jag gillar att man kan ta bild samtidigt som man filmar. Det har gett bra resultat utan att påverka självaste filmen.

BeatsAudio ger riktigt bra och fylligt ljud även i DJ-lurar. Notera att den inbyggda musikappen klarar av .ogg ifall man vill spara på utrymmet men inte förlora ljudkvalité.

Epost klienten är den bästa jag har testat hittills och för första gången behöver jag inte jaga en app på market.

Det som drar ned betyget är ingen HD-skärm, saknar microSD samt högt pris trots avsaknaden av dem båda.

I övrigt är det en mobil som jag är helt nöjd med och rekommenderar varmt till andra.

Ger 4.5 av 5 i betyg

Annons:
MichaelE
2012-05-20 16:50
#1

Ifall ni skulle känna igen den på NetOnNet: ja det är jag som har skrivit den.

[Nathalie62]
2012-05-20 18:45
#2

Det var bra betyg ! Kör den med Android ? Vad kostar en sådan på marknaden ?

MichaelE
2012-05-20 18:56
#3

Jag nämnde ICS (Android 4) men det kanske inte framgisk så bra.
Den kostade 5400 när jag köpte den, nu kostar den kring 4900 på NetOnNet.

[Nathalie62]
2012-05-20 20:06
#4

#3, Jo det gjorde du, bara jag som läste dåligt Tungan ute
Synd du fick ge så mycket när dom sänkt den en hel del nu.

MichaelE
2012-05-20 20:26
#5

Så är det alltid, man köper något och snart får man se ett lägre pris.

Men för mig är det klart värt det, har haft en så stor användning av mobilen såhär långt. Just nu är den en extra skärm til ldatorn tack vare appen iDisplay. Skrattande

[Nathalie62]
2012-05-20 20:28
#6

#5, Det är sant. Det är ju det viktigaste att man tycker det är värt priset. Skrattande

Annons:
[Highonbluetomorrows]
2012-05-22 03:16
#7

Hur är batteritiden? Den ska ju vara bättre än storebror.

Vilken färg har du? Båda är riktigt läckra, älskar ringen runt kameran. Linsen står väl inte "ut" heller som på HOX?

MichaelE
2012-05-22 09:34
#8

Just nu är det en dag och tio timmar sen jag laddade mobilen sist och har 36% kvar av batteriet. Då har jag mest varit inne på fb och Aftonbladet men också spelat lite. Jag har den svarta, den andra fanns inte när jag köpte min och ja, linsen sticker ut.

[Highonbluetomorrows]
2012-05-22 12:29
#9

#8. Låter ju bra med batteriet i alla fall. Störigt med utstickande lins, min hox har redan repor på den =/. I väntan på mobilskyddet.

MichaelE
2012-05-22 13:55
#10

Min har inte fått en enda repa, det är kanske pga det röda metallhöljet.

Upp till toppen
Annons: